Výlet s Renault Mégane E-TECH: Neveľká batéria, a dojazdom predsa udivuje.

Ku koncu leta sa vždy s pár blízkymi priateľmi vyberiem na výlet niekam na Slovensku. Tento krát nám bol na cestu dostupný po prvý krát čistý elektromobil. Obvykle by som si povzdychol, nie však tento krát, pretože našim spoločníkom bol Renault Mégane E-TECH, ten čisto elektrický.

Toto vozidlo udivuje vo viacerých smeroch:

Je to auto, ktorého dizajn môže bez problémov ašpirovať do galérie. Jednoducho nápadný, vkusný, až si ho prirovnávam k jazdiacemu diamantu na ceste.

Je tiež ukazovateľom toho, ako šla kvalita interiérov Renault hore, o čom svedčí príkladné odhlučnenie s hodnotou 60.3 dB na hlučnom asfalte pri 130 km/h. Kvalita spojení dielov interiéru, ktoré nevŕzgajú na rozdiel od niektorých premiantov a aj taká drobnosť ako príjemné koberce a kobercové poťahy priečinkov vo dverách.

Zadní pasažieri si zase užívajú komfort a súkromie, pretože sú obkolesení malými, zatmavenými sklami. A aj tie predné nie sú veľké, čo však musím kvitovať.

To v čom však Renault Mégane E-TECH udivuje najviac je práve elektrický pohon a jeho schopnosť použiteľnosti aj ako auta na každý deň.

Napriek údajovo neveľkej 60 kWh batérii ponúka Elektrický Mégane dojazd až do 450 kilometrov. V praxi to znamená že celý týždeň jazdenia v meste je možné zvládnuť na „polovicu nádrže“ a taktiež to že tento mestský elektromobil vôbec nie je na zahodenie ani na diaľnici.

S plne naloženým Méganom sme prešli 230 diaľničných kilometrov z konca Bratislavy do Banskej Bystrice, teda „hore kopcom“, a to všetko normálnou rýchlosťou 130-140 km/h. Dobitie v Bystrici z 9% na 100% zabralo obed a kávu, takže hodinu. Tu potešila možnosť si auto priebežne kontrolovať a predklimatizovať priamo v aplikácii My Renault.

Plán výletu bol taký že: Ubytovanie v Martine, a výlet na Skalku Ferratu.

Prechod cez čertovicu vôbec nezabolel, to čo sa minie a ešte naviac som zrekuperoval smerom dole. Bez zbytočného detailného opisovania spomeniem dve veci.

Prvá: Skalka Ferrata fakt stojí za to, a vie byť tak náročná, ako aj scénická a príjemná aj pre tých, ktorí adrenalín až tak nevyhľadávajú.

Druhá a podstatnejšia: Od príchodu do Martina sme dobíjali už len dva krát. Raz typom AC pri návšteve centra mesta Martin a neskôr cestou späť len v Trnave aj napriek tomu že sme si cestu natiahli ešte cez obed v meste Žilina. Výsledná spotreba bola iba 16.6 kWh/100km, čo je vynikajúce číslo!

Tento výlet mi len potvrdil, že Renault Mégane E-TECH je skvelý elektromobil. Udivuje tým čo dokáže s ohľadom na veľkosť batérie, naviac má viac ako dostatočný výkon pre všetky jazdné situácie a je veľmi tichým, príjemným spoločníkom aj na dlhých trasách.

Z konštrukčného hľadiska Renaultu kvitujem zachovanie na pomery elektromobilov veľmi nízkej hmotnosti len 1711 kilogramov napriek použitiu počtom kWh pomerne slušnej batérie. Existuje ešte jeden podobne ľahký elektromobil Renaultu, je to Mazda MX-30 s 35.5 kWh batériou, teda približne o polovicu menšou, čo sa kapacity týka. No a Renault bol toto schopný dosiahnuť svojou skvelou technológiou a skúsenosťami, nakoľko batéria Méganu je najtenšou používanou, preto je najľahšia a zaberá najmenej miesta.

Automobil skvelý, škrie snáď len cenovka v okolí 52 000€, čo rozhodne nie je málo. Avšak myslím si že aj s ohľadom na ceny spaľovacích automobilov je opodstatnená, pre použitú technológiu a rozhodne prémiový pocit z auta v interiéri a počas jeho používania ako celku.

Renault Mégane E-TECH rozhodne odporúčam. Jeho konkurencia je VW iD.3 a MG MG4 Electric. Obe, a najmä MG4 obdobne schopné elektromobily.

Related posts