TEST SsangYong Musso Grand: Žolík medzi pick-upmi

RATING: 9/10

„SsangYong Musso Grand je skrytý poklad medzi pick-upmi. Nie je dôvod kupovať predražený Ford, či inú konkurenciu, pokiaľ sa samozrejme nejedná o 6 valec.“

Spotreba: 8.2 l/100km Dieselu B7

Vozidlá značky SsangYong jednoducho pri testovaní vždy zaujmú, najmä pre vysokú kvalitu, ktorá je ponúkaná spotrebiteľovi za rozumné peniaze. Či už sa pozriete na papier, či zospodu na podvozok, z áut je vidno, že na ich technickom vývoji sa nešetrilo a sú dobre premyslené.

Tento krát mám rovnakú skúsenosť s pick-upom Musso Grand. Ten si krátko po teste vozidla prešiel aj faceliftom, ktorý odstránil vadu, ktorú by snáď mohol kritizovať len estét. Tou bol stredový displej s pomerom 16:9 udomácnený „V“ prístrojovej doske. Estétov teda poteší, že nový je už širokouhlý, a leží „NA“ palubnej doske, namiesto bytia v nej.

Okrem toho je interiér veľmi kvalitne zhotovený a vyzerá aj reprezentatívne, s peknou textúrou kože, prešívaním, disponuje ostrými kamerami okolo vozidla a aj po stránke ergonómie je cítiť že nad tým niekto skutočne premýšľal.

Ako pick-up pracant ponúka Musso GRAND hlavne obrovskú nakladaciu plochu 1.61×1.57×0.57 m, ktorá je viditeľná už z profilu, keďže zadný previs je dosť dlhý. Korba je teda veľké plus, nachádzajú sa na nej však aj jediné kritiky auta ako takého.

Prvou sú uchyty dverí korby, ktoré sú v podstate také dve lanká, niečo kovové by navodzovalo pocit, že dvere viac unesú. Druhou kritikou je „len“ plastové krytie bokov korby, ktoré pôsobí o niečo menej robustne.

Okrem týchto dvoch vecí sú tu však už len dobré správy.

Po stránke podvozku Musso využíva lichobežníkové zavesenie vpredu a vzadu máte na výber z dvojice zavesení. Buď to pre lepšie jazdné vlastnosti na ceste 5-prvkový multilink, alebo pre pick-upy typickejšie tuhé s listovými pružinami.

Na ceste sú poháňané zadné kolesá, čo pri daždi ústi do úsmevu na tvári, pretože je možné vďaka 441 Nm s pick-upom driftovať, PECKA!

Celkovo sú jazdné vlastnosti na ceste prekvapením, vozidlo úplne bez problémov hltá aj zákruty, jazdí ticho, a kultivovane. Aj dlhé cesty sú s ním príjemné. Na diaľnici je skvelo odhlučnený, automat pri 130 točí nízke otáčky a aj spotreba je na takmer 2 tony a veľkosť vozidla primerane výborná. Priemerne som jazdil len za 8.2 litra Dieselu na 100km.

Pre jazdu v teréne je tu samozrejme otočný volič režimov aj s možnosťou LOCK pre ťažší terén, ktorým Musso jednoducho prekráča. Dĺžka jazdy zadného kolesa vo vertikálnom smere pri krížení náprav bola aj pri zavesení multilink viac ako dostatočná.

Motor 2.2 e-XDi má 202 koní a 441 Nm, na rozdiel od Rextonu je spojený s 6-stupňovým automatom AISIN, čo na papieri vyzeralo ako škoda, v realite to však vôbec nevadilo. Automat AISIN je jednoducho skvelý, hladký, plynulý, umožňuje dobrú efektivitu ale aj využitie Newtonmetrov, keď to je treba. V manuálnom režime má aj nezvyčajné radenie malým prepínačom na kraji hlavice radiacej páky. Zo začiatku nezvyčajné, no s časom príjemné riešenie.

Výborné to majú aj cestujúci vzadu. Dostatok miesta vo všetkých smeroch, stredová opierka s držiakmi na poháre, výduchy klimatizácie aj výhrev zadných sedadiel.

Jednoznačne najlepším prvkom výbavy som však považoval klimatizáciu sedadiel vpredu. V lete funkcia na nezaplatenie.

Rekapitulácia

SsangYong Musso je jednoducho skvelé auto a výborný pick-up. Je brilantný na ceste aj mimo nej, má vysokú úroveň vybavenia a skvelé spracovanie, na pick-up vyzerá dostatočne reprezentatívne a je aj veľmi efektívny v každodennom používaní. Po facelifte vyzerá dokonca ešte reprezentatívnejšie a prémiovejšie, je to skrytý diamant medzi pick-upmi.

To všetko za cenu od 29 940€. V prípade testovanej verzie Premium 4WD podľa konfigurátoru za 43 840€. A to je na tak veľké a užitočné auto jednoducho neodolateľná suma. Ak teda hľadáte dobrý pick-up, a nemusí to byť šesťvalec, tak Musso určite neoľutujete.

Related posts