Nový Abarth 695 Esseesse prichádza vo svojej novej vrcholnej verzii s vylepšenou ovládateľnosťou aj priamočiarou dynamikou.
Všetci poznáme, a musíme priznať že milujeme Abarth. Je to zvyčajné mestské auto dievčat, ktorých rodičia si to môžu dovoliť. No čaruje aj mužom, pretože je malé, rýchle a neskutočne zábavné na jazdenie. Nie nadarmo mu prischla prezývka Mini-Ferrari. Teraz prichádza aj jeho vrcholná verzia Esseesse vo vynovenej podobe.
Migliore Controllabilitá
Inžinieri sa zamerali na dva najpodstatnejšie faktory. Dynamika na rovinke, a ovládateľnosť v zákrutách spojená aj s redukciou už tak mušej hmotnosti. V tomto ohľade má novú hliníkovú kapotu, ktorá je o 25% ľahšia ako oceľová. Táto kapota v spojení s novým výfukovým systémom Akrapovič redukuje hmotnosť o 10 kilogramov v porovnaní s Competizione.
Ďalej handling zlepšuje nové zadné krídlo. Je nastaviteľné v rozmedzí 0-60 stupňov. Pri plnom nastavení na 60 stupňov pridáva pri rýchlosti 200 km/h dodáva autu prítlak do 42 kilogramov, zlepšuje stabilitu aj citlivosť na inputy riadenia.
Podvozok je väčšmi nezmenený, ale disponuje vylepšenými tlmičmi Koni FSD so spevnenými pomerom tuhosti pružín. Auto stojí štandardne na 17-palcových bielych kolesách, za nimi sa skrývajú na pomery malinkého autíčka veľké brzdy Brembo s kontrastnými červenými brzdovými strmeňmi.
Migliore dinamica
Pod kapotou zmena nenastala, stále je tu výborný motor 1.4 T-Jet spojený s manuálnou prevodovkou. Produkuje (na malé auto) až 180 koní a 250 Nm dostupných pri 3000 ot./min. S krídlom nastaveným na sklon 0 stupňov vie maximálne jazdiť 225 km/h a na stovku zrýchli za 6.7 sekundy, čo je takmer porovnateľné s väčšími hot-hatchmi ako Fiesta ST, I20 N alebo Polo GTI o ktorom sme nedávno písali.
Nový Abarth Esseesse bude dostupný vo dvoch farbách. Čiernej alebo šedej s bielymi spätnými zrkadlami, krídlom či inými malými detailmi. Dokopy Abarth zhotoví 1390 kusov, rozdelených rovnomerne na polovicu podľa farieb. Teda 695 šedých a 695 čiernych.
Znie to krásne, a určite bude mať úspech. Musíme sa však zamyslieť nad tým, čo Abarth plánuje spraviť s novou generáciou, pretože Fiat 500, z ktorého je Abarth odvodený, medzitým prešiel na čisto elektrický pohon. A to by mohlo tomuto autu doslova vytrhnúť nádhernú dušu a potešenie, ktoré ponúka a tým ohroziť aj jeho predaje….
Foto: Stellantis