Aerodynamické „Géčko“ na elektrinu prichádza, a nielen to. Po rokoch sa spolu s ním vracia aj označenie motorizácie s reálnym významom.
Aleluja! Pamätáte si ešte dobu keď ste sa z označení motorizácií nemeckých premiantov niečo skutočne dozvedeli? Takéto označenie sa vracia s novým Gelandewagen na elektrinu. Označenie G580 poukazuje na výkon 580 koní. Brilantné!
Nové „Géčko“ je špeciálne vo veľa smeroch. Mercedes avizuje, že v teréne bude lepšie, než kedykoľvek doteraz. Pretože má elektromotor v každom rohu. Viac okamžitého krútiaceho momentu ale aj brodivosť, nakoľko voda nedokáže elektromobilu uškodiť tak ako spaľovaciemu motoru, a G580 EQ tak brodí až 850 mm.
Každý zo 4 elektromotorov má 2-stupňovú prevodovku pre redukciu, o ktorú sa teraz namiesto mechaniky stará počítač, teda torque vectoring. Aj preto originálne tlačidlá na prístrojovej doske teraz obsahujú funkciu G TURN, teda to virálne otočenie sa na mieste, kedy sa ľavé a pravé kolesá otáčajú protismerne navzájom.
Ako možno čakať, nové EQ Géčko je ohromne ťažké! Váži 3090 kilogramov, napriek tejto ohromnej váhe však dokáže vďaka 580 konským silám a 1164 Nm zrýchliť na stovku za 4.8 sekundy! Maximálna rýchlosť je limitovaná na 180 km/h.
Napriek ohromnej zbrusu novej 116 kWh batérii nie je dojazd niečo, čím by sa mohlo vozidlo pýšiť, a to napriek úsiliu Mercedesu spraviť kockaté G tak aerodynamické, ako to len ide. Má dokonca otvor v zadnom blatníku, pre jemnejšie vedenie vzduchu! Udávaný dojazd je 473 kilometrov, na základe skúseností s elektromobilmi môžno očakávať reálny kombinovaný dosah 307 kilometrov na nabitie. Po málo cez 300 prejdených kilometroch budete potrebovať šťavu, a v tom Vám pomôže aktuálne 200 kW nabíjanie, teda 10-80%= 32min.
Pod kapotou je generátor zvuku, čo je slušný výraz pre masívny reproduktor! Vraj vydáva zvuk G-ROAR, niečo ako GRRRRR. Mercedes vraj robil prieskum, a ich majitelia oceňujú hrubý, drsný zvuk vozidla.
Pokiaľ teda budete chcieť medzi Vašimi kamarátmi s Géčkami vyniknúť, G580 EQ môže byť zaujímavou, i keď nie najpraktickejšou voľbou za tých takmer 200 000 EUR aj s príplatkami. Je to však zatiaľ len odhad, ale toľko zvyčajne Géčko stojí….