Nové Audi RS3 bude hlavne o ovládateľnosti

Nový hyperhatch bude využívať torque-vectoring diferenciál, aby bol agilnejší. Pretože výkon už v tejto triede nehrá prím.

Nové detailnejšie informácie o hyper-hatchbacku Audi RS3, ktorý bude chcieť konkurovať najmä Mercedes-AMG A45S vyšli na povrch. Hlavnou správou však nie je honba za vyšším výkonom, ako by väčšina očakávala, namiesto toho sa Audi sústredí na to podstatné, čo robí športový hatchback tým pravým. Skvelá ovládateľnosť, a tú chce dosiahnuť vďaka chytrému hardvéru a jeho naladeniu.

Všetko je o ovládateľnosti

Toto začína novým zadným torque-vectoring diferenciálom, ktorý mechanicky rozdeľuje výkon medzi zadnými kolesami na základe zvoleného jazdného režimu. V Dynamickom režime rozdelí prenesie jemnú väčšinu krútiaceho momentu na vonkajšie zadné koleso, poskytujúc tak lepšiu trakciu a priľnavosť. V režime RS Torque Rear však prenesie až 100% výkonu na vonkajšie koleso, následkom čoho je viac pretáčavé a teda šoférsky zábavné vyváženie vozidla.

Samozrejme, keďže je tu pohon všetkých kolies, a auto vie poslať 100% z celkovej polovice výkonu, ktorá smeruje na zadné kolesá, ide najmä o to, aby nová Audi RS3 už nepôsobilo tak ťažká na predku a trochu ťažkopádnejšia ako jej predchodcovia.

Rovnaká pozornosť ako na zadnú časť sa dotkla aj tej prednej. Auto má širši rozchod kolies, špecifické otočné ložiská, tuhšie spodné priečne ramená, podporný rám aj stabilizátory. Oproti klasickej A3 je tu taktiež o niekoľko extra stupňov nastavený negatívny sklon kolies, pričom vozidlo taktiež sedí o 25 mm bližšie k zemi.

Vozidlá určené pre nemecký trh budú v základe vybavené pasívnymi tlmičmi, adaptívne budú za príplatok. Čo však žiadna RS3-ka nedostane je variabilne nastaviteľnú funkciu tlmičov, akú má Golf R, teda Audi sa bude spoliehať na svoje nastavenia.

Dobrý recept zostáva

Pod kapotou novej RS3 samozrejme nesmie chýbať jediné špecifikum, ktoré Audi po toľkých rokov bytia súčasťou koncernu VW zostalo. A tým je ich originálny pätvalec. Tento motor s aktuálnym označením DQ500, objemom 2.5-litra a výkonom, ktorý zostáva nezmenený na hodnote 400 koní prináša však tento výkon v širšom rozsahu otáčok, medzi 5600 – 7000 ot./min. Taktiež disponuje jemne navýšeným krútiacim momentom na 500 Nm, ktorý ponúka v rozsahu medzi 2250 – 5600 ot./min.

Dynamika

Obe tieto vylepšenia znamenajú zrýchlenie na 100 km/h za 3.8 sekundy, táto hodnota je o 0.3 sekundy lepšia ako v predchádzajúcej verzii, čo je však dôležite, je o papierovo nezanedbateľných 0.1 sekundy lepšia ako Mercedes-AMG A45S. Okrem toho je tu nový nastaviteľný športový výfukový systém.

Maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. So štandardnými liatinovými brzdami bude môcť narásť na 280 km/h, s príplatkovými keramickými brzdami vpredu dokonca vzrastie na 290 km/h.

Audi bude na trhoch za mlákou ponúkať auto obuté do pneumatík Pirelli Trofeo R, nevieme však či budú dostupné pre európsky trh. Osobne by sme uprednostnili právom obľúbené Michelin Pilot Sport 4S, respektíve ich ešte viac traťovú variantu Cup 2.

Črty Audi nesmú byť stratené

Čo sa estetického vzhľadu týka, bude to nezameniteľne Audi. Veľká predná mriežka, agresívne ostré športové línie s typickými oválnymi koncovkami výfukov v zadnom nárazníku.

Pár týždňov do úplného odhalenia ešte síce zostáva, to potrebné však konečne vieme a vyzerá to, že nové Audi RS3 by konečne mohlo naplno využiť svoj potenciál. Aktuálne auto je síce rýchle, efektívne ale až príliš neutrálne, čo by sa pri novej generácii mohlo zmeniť, na čo sme zvedaví a veríme, že si túto novú verziu budeme môcť vyskúšať a preveriť!

Foto: Audi

Related posts