Nová Mazda CX-60: Prvý plug-in Mazda.

Po Renault Austral doobeda prichádza dnes poobede ďalšie SUV. Je ním Mazda CX-60, vlajková loď SUV segmentu a je vôbec prvou Mazdou, ktorá bude mať plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo.

S baterkou na dobíjanie po prvý krát v CX-60

Plug-in teda kombinuje motor 2.5 SkyActiv G so 136 koňovým elektromotorom a 17.4 kWh batériou batériou. Vďaka tomu ponúka kombinovaný výkon až 327 koní a 500 Nm, čím je najsilnejším cestným vozidlom Mazda v histórii.

Oficiálny názov je Mazda CX-60 e-SkyActiv PHEV a Mazda ponúka čisto elektrický dojazd do 62 kilometrov pri rýchlosti 100 km/h, do 68 kilometrov v mestskej premávke.

Mazda CX-60 zrýchli na 100 km/h len za 5.8 sekundy, to aj vďaka spojeniu s novým 8 stupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. No viac ako o priamočiarej dynamike je však každá Mazda o jazdných vlastnostiach.

Jinba Ittai

CX-60 je preto vybavená dvojitými lichobežníkmi vpredu a viac-prvkovým zavesením vzadu. Za príplatok disponuje aj technológiou Kinematic Posture Control. Tá zodpovedá za ešte lepšie stabilizovanie vozidla pri zatáčaní brzdením vnútorného kolesa na zmiernenie náklonov a ťahanie karosérie auta smerom nadol. Naviac však umiestnenie 17.4 kWh batérie medzi prednú a zadnú nápravu a najnižšie, ako je možné vytvára perfetkné rozloženie hmotnosti aj pri takto veľkom aute.

Stále je to však SUV, a Mazda si je toho vedomá, preto okrem jazdných režimov Normal, Sport, Off-Road a EV je auto vybavené aj režimom Towing, nakoľko ťahanie je obľúbená činnosť pravých majiteľov SUV.

Milovníci objemov, tešte sa na šesťvalce!

Okrem 2.5 litrového plug-in hybridného pohonu však v budúcne príde aj niečo, čo isto poteší veľa milovníkov pravých motorov s poriadnym objemom. Presne, presne, sú to dlho skloňované radové šesťvalce s objemom 3.0 e-SkyActiv X (benzínový motor fungujúci na princípe dieselového motoru) a 3.3 litrový SkyActiv D, ktorý zaujme najmä väčšinu našich kupujúcich.

Oba tieto motory budú spojené s rovnakým 8 stupňový automatom ako PHEV. Na rozdiel od plug-in hybridu však budú mať poháňané zadné kolesá, to bude zábava!

Mimochodom, kufor bude mať základný objem 570 litrov, teda bude najväčší v rámci značky Mazda.

Cena v Anglicku sa bude začínať v prepočte na 52 780 EUR, čo len poukazuje na chcenie Mazdy predrať sa medzi prémiové značky (nie že by už dlhodobo prémiové kvality aj jazdné vlastnosti vozidiel neukazovali).

Foto: Mazda UK

Related posts