Nový Renault Austral: Francúzsky Tiguan.

Životný cyklus Renault Kadjar aj Koleos sa pomaly blíži ku svojmu koncu. A tak prichádza nástupca. Nové stredne veľké SUV Renault sa volá Austral.

Austral stojí na najnovšej platforme CMF-CD Alliance. Je dlhý 4.51 metra s rázvorom 2.67 metra, na šírku meria zase 1.83 metra, takže svalnaté proporcie mu nechýbajú.

Vďaka platforme CMF-CD je pripravený na rôzne typy hybridizácie. Preto bude poháňaný tromi typmi motorizácií. Nový hybridný motor E-TECH, nový Mild hybrid Advanced so 48V batériou a asistovaný Mild hybrid s 12V batériou.

Je 200 koní dosť?

Nová generácia systému E-TECH hybrid bude mať výkon 200 koní. Vďačí za to najmä integrácii nového 1.2 litrového trojvalca s turbom do systému namiesto atmosférickej 1.6, ktorá je v ňom teraz. Nová 1.2 Turbo má 130 koní a 205 Nm. Spojená je tiež s výkonnejším elektromotorom s výkonom 72 koní, 205 Nm. Litium-iónová batéria tiež narástla v kapacite, z 1.2 kWh na 1.7 kWh.

Kombinovaný krútiaci moment tejto vrcholnej verzie je 410 Nm. Dostupná bude aj menej výkonná verzia so 160 koňmi a 350 Nm.

Potom je tu Mild hybrid Advanced, ten taktiež kombinuje novú prepĺňanú „jedna-dvojku“ so 48V batériou a štartér-alternátorom. Ten autu pomáha v jeho energeticky najnáročnejších fázach, teda rozjazdoch a prudkej akcelerácii, aby mal čím lepšiu sportebu. Aj preto má vraj Austral s týmto motorom najlepšiu spotrebu v rámci triedy, 5.3 l/100km. Tento motor tiež však možno nepríde na český trh, teda minimálne do česka vraj určite nedorazí.

Čo však ku nám príde budú mild-hybridy s výkonom 140 a 160 koní. Takže známa 1.3 TCe s priamym vstrekom paliva. Skombinovaná buď s automatom X-Tronic CVT pri silnejšej 160 koňovej verzii a 6 stupňovým manuálom pri 140 koňovej verzii. Síce malo to byť skôr naopak…

Natáčanie zadných kolies a detailné ladenie riadenia vozidla

Australu nebude chýbať ani natáčanie zadných kolies 4Control. Zadné kolesá sa tak budú vedieť natočiť do uhla 5 stupňov, vďaka čomu sa auto otočí len na kružnici menšej ako napríklad mestský Renault Clio. Pri rýchlostiach nad 50 km/h sa v závislosti od módu MultiSense dokážu natočiť v smere jazdy do 1 stupňa a tak zlepšovať stabilitu pri zatáčaní.

Pre ideálne jazdné vlastnosti inžinieri Renault nastavili aj pomer riadenia jednotlivých pohonov. Pri zatáčaní len predných kolies je to 14.7:1, pri 4Control Advanced potom 13:1. Výsledkom má byť citlivejšie riadenie s najvyššou úrovňou presnosti vo svojej triede.

Veci pre praktických Ľudí.

Medzi veci, ktoré zaujmú reálnych záujemcov o tento typ auta patrí batožinový priestor s objemom 500 litrov pri verzii Mild hybrid a 430 litrov vo verzii E-TECH hybrid, ale. Ale dostupné bude aj riešenie, a to posuvná zadná lavica s polohovateľným sklonom operadla. S ňou budú objemy 575, respektíve 555 litrov pri verzii E-TECH. Po sklopení operadiel do podlahy narastie priestor na 1 525, respektíve 1 455 litrov.

Interiér bude ponímať aj elegantný, technologicky vyspelý displej OpenR, ktorý sa prvý krát ukázal na novom elektrickom Renault Mégane E-TECH. Bude pôsobiť prémiovo, a to ako kvalitou displejov, tak aj spracovaním materiálov. Chýbať mu nebude ani pre Renault typické prepojenie so službami Google, ktoré ho robia používateľsky atraktívnejším.

O atmosféru pri nočnej jazde sa bude starať podsvietenie, ktoré bude meniť farbu každú pol hodinu podľa biologického rytmu tela. Na výber však samozrejme bude aj zo 48 rôznych iných farieb, keby chcete staticky jednu, tú istú. Osvetlená bude palubná doska, prístrojová doska a výplne dverí.

Svietenie Matrix LED aj v Renault Austral.

Keďže je to Renault, bude k dispozícii hŕba bezpečnostných systémov. Zaujímavé je však svietenie. Základom bude svietenie Adaptive Vision LED s integrovanou funkciou hmloviek, ktoré sa prispôsobuje nastaveniu volantu, rýchlosti, premávke či poveternostným podmienkam a tak sa snaží doručovať čím lepšie svietenie na vozovku bez oslepovania oproti idúcich vozidiel.

Svietenie sa však stále dá upgradenúť, a to na Matrix LED Vision, ktorá má diódy prispôsobujúce rozloženie vyžarujúceho svetla bez oslňovania ostatných.

Nový Renault Austral si bude možno objednať od druhej polovice roku 2022. Jeho predaj sa začne na prelome rokov 2022/2023.

Foto: Renault

Related posts