Lamborghini Huracán Tecnica – posledné Zbohom?

Lamborghini Huracán je s nami už nejaký ten piatok, konkrétne od roku 2013, takže skoro dekádu. Pamätám si keď po 10 rokoch odišlo Gallardo a teraz je pravdepodobne na rade aj Huracán.

Za posledné 3-4 roky tu bol facelift a aj viacero vylepšených verzií a aj facelift. No teraz prichádza nová. Volá sa Tecnica. Čakal som že viac šesťuholníkov a ostrých hrán už Lamborghini na auto nevie dať a predsa. To samozrejme len vtip. Ešte ostalo pár miest kam by sa dali pridať 😜.

Technika, Tecnica?

Technika Tecnici je prevzatá z okruhového STO. Háčik je v tom, že Tecnica je taktiež zadokolka a dopĺňa tak rad RWD o ďalší model. Zameranie má však odlišné ako STO, teraz bolo cieľom vytvoriť pravého konkurenta pre Porsche 911 GT3.

Hravé auto s univerzalitou švajčiarskeho vojenského nožíka, vhodné okrem okruhu aj na kľukaté okresky a horské priesmyky. Aj na týchto ľudových cestách ho poháňa 5.2 V10 s výkonom 640 koní a 565Nm. Ten rozhýbe možno posledný „Hurikán“ Tecnica na 100km/h za 3.2s. Ako každý Huracán, aj tento má dvojspojkovú prevodovku a LSD diferenciál.

Ich vlastnosti a charakter sa podriaďujú trom jazdným režimom: Strada, Sport a Corsa.

Tecnica má suchú hmotnosť len 1379 kilogramov, čo môžeme preložiť ako 464 koní na tonu. Pri pohotovostnej hmotnosti bude pomer trochu horší.

Tecnica je o 6cm dlhšia ako základný Huracán Evo, to z Tecnici robí svojím spôsobom longtail. Toto predĺženie zabezpečuje väčšie sacie otvory, krídlo a aj difúzor, za účelom lepšieho využitia obtekajúceho vzduchu. Oproti Evu vytvára o 35% viac prítlaku. Tecnica jazdí na 20 palcových diskoch Damiso, ktoré z fabriky obúvajú pneumatiky Bridgestone Potenza Sport.

Výška a šírka sú bez zmeny. Veľa dizajnových prvkov ako napríklad na nárazníkoch prevzal Huracán z drahších agresívnych modelov Sian a SCV12 Essenza.

Foto: Lamborghini

Related posts