Ferrari 296 GTB – Hlavný konkurent pre McLaren Artura

Ferrari 296 GTB chce definovať hybridnú zábavu za volantom. Výkon 830 koní a nové šasi mu v tom pomáhaj.

Na začiatok treba definovať čím tento nový model nie je. Takže nie je to základné „baby Ferrari“, no taktiež to nie je ani spásonosne zelená náhrada za F8 Tributo, teda superšport s motorom V8. Model 296 GTB prináša svieži dizajn, kratší, ostrejší podvozok no hlavne hybridné V6 pohonné ústrojenstvo vyvíjajúce 830 konských síl.

V6-ka so 663 koňmi plus elektrina

Motor V6, ktorý je Genezisom pohonu má objem 2992 cm3 a dopovaný je dvojicou turbodúchadiel. Doplnený je o jeden elektrický motor, ktorý je uložený medzi motorom a 8-stupňovou dvoj-spojkovou prevodovkou. Tento motor má uhol sklonu 120 stupňov a hot-V uloženie turbodúchadiel. Sám o sebe vydáva výkon 663 koní. Vďaka hot-V uloženiu turbodúchadiel tiež dosahuje najvyšší litrový výkon na svete s hodnotou 221 k/l (predstavte si mať taký výkon z 1.0 TSI Fabie, neskutočné)!

Tento motor sa nechá vytočiť až do 8500 ot./min., čo naznačuje že bude mať otáčky skutočne rád. Na dosiahnutie tohoto úspechu má motor vysoký kompresný pomer 9.4:1, blok motoru z hliníkovej zliatiny či vstrekovací systém pracujúci s tlakom 350 barov.

Elektrický motor prispieva dávkou 167 koní a 315 Nm. Vďaka tomu je celkový výstup 830 koní a 740 Nm, čo je výrazne viac ako McLaren Artura, ktorý je taktiež hybridným superšportom. Elektrický motor je kŕmený elektrinou zo 7.45 kWh batérie, uloženej pod podlahou kabíny. Nový model je schopný prejsť samostatne na elektrinu poháňajúcu zadné kolesá vzdialenosť 25 kilometrov.

Aj napriek novej batérii a hardvéru celkovo váži len 1470 kilogramov, čo je o 35 kilogramov viac ako F8 Tributo, taktiež však o 75 kilogramov viac ako McLaren Artura. Zrýchlenie na stovku zaberie 2.9 sekundy, čo ja tak rýchlo ako len auto poháňané zadnými kolesami môže byť. 0-200 km/h za 7.3 sekundy. Maximálna rýchlosť má byť vyššia ako 330 km/h.

Nie len motor je nový od prvého ťahu na papieri

Všetok nový hardvér je uložený do najkompaktnejšieho tela Ferrari tejto generácie. Auto je o 46 mm kratšie, o 50 mm čo sa rázvoru týka. Jeho ťažisko je uložené o 10 mm nižšie, ako v prípade F8 Tributo. To najmä vďaka uloženiu motora, ktorý sedí o 50 mm nižšie. Podvozok je na rozdiel od konkurencie používajúcej uhlíkové vlákna zhotovený s hliníku. Využíva dvojité priečne ramená vpredu aj vzadu v kombinácii s Ferrari špeciálnymi magnetorheologickými tlmičmi.

Dizajn vozidla je inšpirovaný ikonickým 250 LM. Vyzerá minimalisticky, sviežo a keďže je to Ferrari, má aj aerodynamickú funkciu. Zadné aktívne krídlo je inšpirované z modelu LaFerrari. Keď je vysunuté, je schopné vyvinúť prítlak 100 kg pri 250 km/h, vytvárajúc tak väčšinu z 360 kilogramov, ktoré je Ferrari 296 GTB schopné pri tejto rýchlosti vyvinúť.

Tak ako SF90 aj k 296 GTB bude dostupný Asseto Fiorano balíček, ktorý zahŕňa tlmiče Multimatic, pneumatiky Michelin CUP 2R či elementy z uhlíkových vlákien na prednom nárazníku, zadnej časti alebo v interiéri. Tento balíček celkovo dokáže ušetriť ďalších 12 kg, plus príplatkové kolesá z uhlíkových vlákien odpíšu z celkovej hmotnosti ďalších 7 kilogramov.

Auto bude jazdiť na 20-palcových diskoch kolies s rozmermi pneumatík 245/35 ZR20 vpredu a 305/35 ZR20 vzadu.

Čo je hlavné, sľubuje zábavu za volantom skôr ako len priamočiary výkon. Ale, tak ktoré Ferrari to nedokáže, všakže…

Foto: Ferrari

Related posts