BMW i7 už optimalizuje tichosť pre vysoký komfort

BMW i7 využíva nové testovacie priestory FIZ North na optimalizáciu akustického komfortu.

BMW rady 7 dostane vo svojej novej generácii aj čisto elektrickú verziu i7, konkurent pre EQS. Teraz sa verejnosti ukázal aj čisto elektrický testovací prototyp tohto auta, ktoré by malo byť predstavené ku koncu tohto roka.

Postavené je na architektúre CLAR, ktorú využíva väčšina sedanov BMW. Očakáva sa však prevzatie techniky z BMW iX. Vozidlo má byť vybavené 105.2 kWh batériou, dvojicou elektromotorov a pohonom všetkých kolies.

Vo výskumnom a inovačnom centre FIZ v Mníchove inžinieri testujú celý rozsah zvukov vozidla. Patria sem zvuky elektromotorov, odvaľovanie, aeroakustika aj komfort vibrácií. Týmto chcú dosiahnuť efektívne akustické odhlučnenie v širokom rozsahu, čo má samozrejme obrovský vplyv na komfort jazdy, ktorý chce nové BMW i7 redefinovať.

Riešia tiež optimalizáciu akustického tlmenia použitím nových materiálov v kombinácii s akusticky odľahčenou konštrukciou.  Jedným zo spôsobov, ako dosiahnuť vynikajúce tlmenie vonkajšieho a vlastného hluku, sú tlmiče hluku zabudované do obloženia stĺpika, sedadiel, strešného obloženia a zadnej police. Spolu s komfortným zasklením, ktoré bráni prenikaniu nevítaného hluku cez okenné tabule, to dodáva užívateľskému zážitku punc dokonalosti.

Foto: BMW

Related posts