Nový Ford Ranger Raptor prináša vzhľad podobný rade Ford F-series a prichádza šesťvalec!
Nový Ford Ranger už dostáva aj kúru Raptor. Tento divoký pick-up prináša najmä väčší motor. Je to 3.0 V6 twin-turbo. Ten na 4 off-road pneumatiky posiela výkon 288 koní a 491 Nm. Teda má teraz o 18 koní viac, ako mal predchodca so štvorvalcom 2.3 EcoBoost.
Nový motor má grafitovo-železný blok valcov, ktorý je o 75% silnejší a tuhší ako klasický železný. Motor disponuje aj technológiou anti-lag. Tá je funkčná v móde Baja a turbá nechá roztočené v trvaní 3 sekundy po tom, čo vodič pustí plynový pedál a zaisťuje tak maximálny výkon, keď ho znovu stlačí. Motor je samozrejme spojený s 10 stupňovou automatickou prevodovkou Ford 10R80.
Jazdné módy:
Quiet, Normal, Sport, Slippery, Baja
Off-Road módy:
Rock/Crawl, Sand, Mud/Ruts, Baja
Inžinieri kompletne pozmenili dizajn zavesenia kolies. Vrchné a spodné ramená sú hliníkové, vzadu tiež Raptor používa zavesenie Watt´s link. Toto v kombinácii s tlmičmi FOX Live Valve ponúkajú maximálny výkon a kontrolu pri divokej jazde po hrboľatom povrchu. Napustené sú olejom Teflon, ktorý redukuje trenie o polovicu v porovnaní s tými v predchodcovi.
Ako správny Raptor má drzý, ramenatý dizajn s rozšírenými oblúkmi kolies. V nich sú ukryté 17 palcové kolesá obuté do špeciálnych výkonnostných off road pneumatík. Funkčné sú aj všetky prieduchy, aero doplnky či priľnavé bočné nášlapné lišty z liateho hliníku. Vo výbave nesmú chýbať najnovšie matrix LED svetlá, dva displeje, pričom hlavný s novým rozhraním a konektivitou Apple CarPlay aj Android Auto alebo audiosústava Bang&Olufsen s 10 reproduktormi.
Foto: Ford