Priemerná spotreba: 24kWh
Reálny Dojazd: 323 kilometrov
Váha: 2160kg (2090kg pred facelift)
ÚVOD
Kia EV6 prichádza s faceliftom, ten mení nielen vzhľad, ale aj techniku. Nová Kia EV6 má väčšiu batériu, teraz až 77.4kWh NET, čo je pokrok oproti predchádzajúcim 74kWh. Je tak vďaka väčšej energetickej hustote batérie. Kia EV6 v totožnej výbave ako pri testovaní originálu však tiež pribrala na hmotnosti. Z 2090 kilogramov, je teraz 2160kg ťažké auto. Toto ide na vrub upravenému podvozku, najmä pevnejším a hrubším stabilizátorom, novým FSD tlmičom ale aj bezpečnosti vozidla, ako pasívnej tak aktívnej.
Poďme sa pozrieť ako sa žilo s novou EV6 na dennej báze.
Výkon verzie GT-Line AWD Long-Range zostal nezmenený. Pohon o sile 325 koní a 605Nm je ohromujúci aj napriek váhe vozidla. Pomer je 150.4 hp/tonu. Nutno podotknúť, že váha je síce vyššia, na 2160kg, stále je však nižšia než konkurenčná Škoda Enyaq, tá má aj pod facelifte váhu až 2340 kilogramov. Kia je tak o veľmi výrazných 180 KILOGRAMOV ĽAHŠIA!
Aj vďaka tomu bola efektivita pohonu výborná. S EV6 pri pokojnej jazde možno kľudne jazdiť za 10.4 – 11.5kWh/100km. Zvyčajné spotreby sa však pohybujú na 15-16kWh/100km. Na diaľnici som zaznamenal 30kWh/100km pri jazde do hôr a samozrejme pri 130km/h. Cestou späť však iba 22.8kWh/100km. Dlhodobá spotreba dosiahla presných 24kWh/100km.
Na diaľnici tak prejdete do 368 kilometrov. Kombinovaný dojazd vychádza v reálnych podmienkach na 350 kilometrov. Samozrejme v testovaných podmienkach ešte boli ranné teploty nízke, teda podmienky neboli ideálne.
Čo jazdné vlastnosti?
Nová EV6 má tuhšie stabilizátory, mäkkšie pružiny než predtým a zároveň nové FSC (FSD) tlmiče. Kia EV6 tak jazdí ešte príjemnejšie ako predtým. Vďaka dlhému rázvoru až 2.95metra patrí medzi to najkomfortnejšie zvezenie v triede, a to ku tomu ani nepotrebuje adaptívne tlmiče.
Pri zvýšení dynamiky v zákrutách zase FSC tlmiče následkom sily váhy stuhnú a nedovoľujú autu vysoké náklony. Kia EV6 má tiež správne nastavený podvozok typu Mcpherson a Multilink. Tlmičová vzpera vpredu má vysoký uhol pozitívneho casteru (inak zvaný off-set). Takže Kia sa pri zatáčaní korektne oprie o vonkajšie zadné koleso. Potom správanie už preberá nastavenie geometrie kolies. Vzadu Kia používa vyšší negatívny odklon kolesa vo zvislej osi než vpredu. V pozdĺžnej osi má zase viditeľné nastavenie toe-in. Toe-in má za účel agilitu zadnej časti a oddialenie nedotáčavosti pri tak dlhom rázvore. Smerová stabilita je vynikajúca pre dlhý rázvor a vhodný uhol, toe-in, ktorý pod váhou robí pasívne riadenie a mení sa na neutrálny. EV6 je tak v rýchlych tiahlych zákrutov veľmi predvídavá a stabilná.
Je to veľmi dobre jazdiace auto. Jediná malá výčitka môže smerovať ku koncepcii, kde vodič sedí blízko predným kolesám, čo o málo zmenšuje pocit dôvery pri riadení vozidla. Je to však tak pred prezidentský komfort sedenia vzadu.
Priestor vzadu a Kufor
Sedenie vzadu je naozaj priestranné, ako v Superbe, či dlhých limuzínach. Komfort je tiež výborný, samostatná klimatizácia, USB-C konektory bokoch predných sedadiel, domovská 220V zásuvka v podlahe. Sklon operadla je možné si nastaviť na absolútne relaxujúci a len si užívať pohodlie a tichosť cestovania elektrickým cruiserom.
Kufor má objem 490/1300 litrov. Je plne postačujúci a priestranný pre všetky potreby. Káble sa dajú pohodlne uložiť pod podlahu.
Nabíjanie
Nabíjací konektor je vzadu, ako aj predtým. Rovnako tak je elektricky ovládaný, pričom sa spustí aj potlačením dotykom, netreba sa tak báť, že ak by ho človek omylom šiel zatvoriť rukou, ublížil by mu. Nabíjanie vozidla bolo zlepšené. Namiesto 238kW teraz zvládne až 258kW. V realite som dosiahol 257kW po diaľničnej jazde, v ideálnych teplotných podmienkach nepochybujem aj o prekonaní tohto čísla. Nabíjacie časy boli výborné.
Interiér
Nakoniec je vylepšený aj interiér. Stredová konzola je stále natočená na vodiča s tlačidlom na naštartovanie poruke. Pred ním sú potom nastavenia vyhrievania a klimatizovania sedadiel. Hlbšie ku vodičovi je potom rotačný ovládač prevodovky a bezkáblové nabíjanie na telefón, z ktorého už teraz nie je horúci telefón. Nový je aj vkusný volant Kia s logom na kraji a prepínaním jazdných módov v strede spodnej časti venca. Pozitívne sú aj klasické tlačidlá na ňom. Nové sedadlá s aktulizovaným dizajnom pôsobia nádherne, sú komfortné, než športové ale podržia telo priemerne slušne, lepšie než tie v Škode Enyaq typu LOUNGE. Aktuálizovaný je tiež infotainment. Ten je jednoduchší a viac súčasný čo sa dizajnu a funkcionalít týka. Taktiež kvalita kamier je niečo, za čo sa EV6 rozhodne nemusí hanbiť.
Hodnotenie
KIA EV6 vylepšila podstatné maličkosti a osviežila dizajn pre udržanie si silného postavenia na trhu. EV6-ka je aj nadaľej elektrickým cruiserom. Vylepšené nabíjanie, interiér ešte viac vylepšujú doterajší skvelý zážitok z auta. Je to jeden kompetentný elektromobil. Má tiež kompetitívnu cenu, od 48 690€, v prípade verzie Long-Range AWD od 56 190€. Osobne však odporúčam verziu RWD Long-Range s 229 konskými silami. Pri elektromobile chceme najlepší možný dojazd, a práve táto verzia ho poskytuje.
KONIEC





































