Spotreba: 2.1l/100km
Dojazd: 385 kilometrov
Honda PCX125 je pojem. Tento pojem je každý rok vylepšovaný, a tak som testoval MY25 verziu tohto skútra na vodičák SK. B. Skúter u nás stojí 3650€, čo vôbec nie je veľa na spoľahlivosť a dojazd po meste aký ponúkne pomerne ku tomu, že na kolóny s môžete (aspoň na Jar a v Lete) vykašľať.
Nové tlmiče, oveľa pohodlnejšia jazda
Najzásadnejšia zmena spočíva v zadných tlmičoch. Tie sú teraz technológie s oddelenými kanistrami a môj Bože. Zlepšujú komfort tak zásadne oproti minulému roku. A tiež dobre vyzerjú, nakoľko sú zlatej farby. Jazda je teraz oveľa lepšia, omnoho menej uskákaná na zadnej časti, kde sedíte. Zvezenie je stabilnejšie a pohodlnejšie. Vôbec Vás PCX125 nekopne pri odskoku tak, ako predtým. Tieto tlmiče sú zasadnou zmenou.
Silnejšie brzdy vďaka kotúčom vzadu
Pri tlmičoch sa to nekončí. Vzadu máme tiež nové brzdy. Bubnové odišli a Kotúče prišli. To znamená silnejšie brzdenie v krízových situáciách, alebo veľkú zábavu šmykovaním motocykla pri brzdení a robením otočiek na zadnej brzde. Kotúče transoformovali PCX125 na skúter, ktorý vie vyčariť úsmev na tvári.
Jemne upravený dizajn a podvozok
Jemne upravená bola aerodynamika predného štítu, a dizajn. Rozdiel si všimnete najmä na zadnom svetle, ktoré už netvorí písmeno X svojím podpisom. Upravené boli tiež riadidlá, ktoré už nie sú holé, ale doplnené o plastový trim, ktorý chráni ruky a prsty pred chladným vzduchom prúdiacim cez otvor v spodnej časti štítu.
Predná radlica má teraz iný 26.5° rake a 80mm trail. Váha je 134 kilogramov. Kolesá zostali nezmenené, 14-ky s pneu 110/70-14M/C vpredu a 13-ky s pneu 130/70-13M/C vzadu.
Vylepšená konektivita
Honda PCX125 tiež dostala nový displej. Vyzerá vkusne, má technológiu vďaka ktorej je perfektne viditeľný aj na priamom slnku a viete si cez aplikáciu dokonca pripojiť telefón a pod helmou počúvať navigáciu či hudbu. PCX tiež nadaľej skrýva miesto na nabíjanie telefónu.
Čo spotreba?
Za celý týždeň jazdenia som dosiahol spotrebu 2.1l/100km. To je síce viac ako 1.8 minulý rok, ale tento skúter má aj prídavný kufor na helmu za vodičom, ktorý som predtým nemal, takže to je dôvod. A tiež som jazdil tak, že som si skúter viac dynamicky užíval. Páči sa mi, že aj skúter má systém Štart&Stop.
Motor je síce na prvý pohľad totožný, ale zmien má neúrekom.
Motor má veľa zmien. Tu sú. Olejová pumpa je po novom súčasťou kľukovej skrine. O 2mm, na 28mm sa zväčšila škrtiaca klapka = lepšie spaľovanie aj chladenie. Piest je odchýlený, čím sa prenáša energia spaľovania na kľukovú hriadeľ, znížené sú tiež tlaky na piestny krúžok a rovnako aj vibrácie motora vďaka hydraulickému napínaču rozvodovej reťaze. Olejové trysky sú po novom z motorky CRF450R, teda máme aj posun v časovaní a predchádza sa tak neželanému klepaniu. Znižené boli tiež trenia vnútri prevodovky, optimalizovaná bola aj spojka.
ACG štartér bež štetín je integrovaný na konci kľukovej skrine, slúži tak aj sko štartér aj ako alternátor. Motor roztáča priamo, je preto tichší, než klasický štartér. Motor štartuje naozaj potichu. Nakoniec máme aj nový O2 senzor a výfukový systém a premiestnený katalyzátor. Tomuto bola upravená aj ECU, ktorej nastavenia reagujú na všetky vykonané zmeny.
Výkon motora je 9.2kW (+0.1kW), teda 12.5 koní a 11.7 Nm. Maximálne jazdí 98 podľa Hondy, 115km/h v mojich rukách. Pri váhe 134kg + 96kg ja máme výkonnostný pomer 93koní/ tonu bez jazdca a 54.3 koní/tonu so mnou.
Čo ešte ponúka?
Za príplatok vyhrievané riadidlá, čo sa na Jeseň už bude hodiť. A aj 35L box/kufor je za príplatok.
Hodnotenie
Na pohľad žiadne zmeny, pod povrchom výrazné. To sú čistí Japonci. PCX125 YM25 je oveľa lepší než minulo-ročná verzia. Ak zvažujete nový skúter, chodťe do toho, je to skvelý stroj.
ODPORÚČAM.
KONIEC











