Priemerná spotreba: 6.6l/100km
Dojazd: 833kilometrov
Nový Peugeot 3008 prichádza bojovať do triedy stredných SUV a je jediným, ktorý sa vykašľal na karosériu klasického SUV v prospech SUV COUPE. Po teste musím skonštatovať, že skutočne má čo ponúknuť. Ako po stránke dizajnu, kvality interiéru, ktorá je vynikajúca! Taktiež skvelá je spotreba aj jazdné vlastnosti.
Cena
Peugeot 3008 začína od 31 490€. Na výber sú iba 2 druhy výbav, ALLURE a GT. Testovaná GT začína na 34 490€. Cenovo sa tak jedná o veľmi schopného konkurenta.
Dizajn
Peugeot sa odvážil novú 3008 priniesť výlučne ako SUV COUPE. Toto má najmä výhodu pre spotrebu, ktorá pri SUV na diaľnici býva vyššia. Rovnako tak aerodynamika vozidla je príkladná. S koeficientom odporu vzduchu 0.28Cd dorovnáva Tiguan či Mazdu CX-5.
Koncipovanie aj vyváženie auta je tiež na skvelej úrovni. Vpredu, nie veľmi pred osou predných kolies je ľahký trojvalec 1.2PureTech, batéria s kapacitou 0.9kWh je chytro uložená pod sedadlom vodiča. Vodič je tiež usadený korektne, za osou polovice rázvoru, čo je vhodné pre rozloženie hmotnosti. Sedí sa tu však tiež dosť vysoko, vyššie než v niektorých konkurenčných vozidlách, najmä Honde ZR-V alebo Mazde CX-5.
Motor
Základným pohonom je HYBRID. Ten má 145 koní. Vozidlo tak má ELEKTRO-BOOST o výkone 25 koní a 55Nm vďaka elektromotoru integrovanému v novej prevodovke e-DSC6. Totálny systémový výkon je 145 koní / 230Nm. Pri váhe 1631 kilogramov to znamená pomer 89 koní/tonu. Z 0 na 100km/h za 10.2 s a maximálne jazdí 201km/h.
V realite dynamika vôbec nie je zlá, treba však jazdiť v režime SPORT, kde motor beží 98% času s výnimkou štartu od semafóru. Auto vtedy nemá problém s predbiehaním ani pripájaním. Srdcom je teda 1.2PureTech Gen3. Tento motor má VGT Turbo, reťazový rozvod, Millerov cyklus a kompresný pomer až 11.5:1. Predchádzajúce problémy tohto motora, ktoré boli známe tak boli kompletne eliminované.
Ako funguje HYBRID?
Hybrid od Stellantisu je zaujímavý. Ako skutočný Hybrid pracuje v režimoch Eco a Normal, kedy je možné prejsť na elektrinu pri nízkej záťaži vozidla až do 1 kilometra. Ak však jazdíte v režime SPORT, hybrid je len BOOST pre systém, aby sa auto vedelo ľahšie hýbať a motor pracuje celý čas, nevypne sa ani na semafóroch. Rekuperácia je nenastaviteľná a dosť výrazná po ubratí nohy z akcelerátoru. Treba si na to zvyknúť, potom si už človek len pochvaľuje.
Na dlhé trasy je ideálny režim SPORT, v meste je ideálnejší Normal pre vyššie využitie elektrického pohonu.
Aká je spotreba?
Priemerná spotreba za týždeň bola iba 6.6l/100km. Z 55 litrovej nádrže to znamená dojazd 833 kilometrov, čo je výborné. Diaľnica sám v aute bola tiež 6.6l/100km. S plne obsadeným a pri vyššom tempe 145-150km/h bola 7.5l/100km. Obvyklé mestské spotreby sú 5.4-5.9l/100km. Najnižšia bola na okresknej ceste a to 4.2l/100km. Spotrebami tak 3008 HYBRID potešuje svojho vodiča.
Podvozok
Peugeot 3008 jazdí na zaveseniach typov McPherson a Elastická torzná tyč, čiže ako Polo-Nazávislé zavesenie kolies, nie čisto nezávislé. Systém tlmičov a pružín pôsobí, aj keď v realite využíva štandardnú technológiu gumových či kovových dorazov, ako by bol z vozidiel Citroen, akurát s tuhším naladením pre športovejšiu jazdu, ktorú by mal Peugeot ponúknuť.
Nastavenie je spravené správne. Vysoký uhol pozitívneho casteru resp. odklonu od zvislej osi tlmiča, takže automobil sa v zákrute opiera o vonkajšie zadné koleso. Geometria sekunduje tomuto nastaveniu využívajúc vyšší negatívny odklon vzadu a odchýlenie TOE-IN v horizontálnej osi.
Jazda
Normálna jazda je vynikajúca. Kontrola tela na úrovni, 3008 sa vyvážene vezie cestou, nepadá nosom do vlnoviek a zoskokov ako Tiguan. Podvozok má charakteristiku Citroenu, čím rýchlejšie idete po zlom povrchu, tým lepšie filtruje a pohlcuje zlý stav našich ciest. V kombinácii s vyššou bočnicou pneumatiky o výške 55 je jazda skutočne komfortná. Vďaka prepracovanej aerodynamike a laminovaným predným oknám (čelné aj bočné na predných dverách) je tiež jazda na pomery SUV upokojujúco tichá. Pokojne sa môže rovnať s prémiovým zvezeniam. Na diaľnici so zlým povrchom pri 130km/h má šum iba 59dB, čo je oveľa lepšie ako 63dB pri VW Tiguan.
Dynamická jazda je na tom tiež veľmi slušne. Auto sa správa korektne. Opiera sa o vonkajšie koleso, čím oddaľuje nástup nedotáčavosti. Úroveň priľnavosti je napriek užším 215-kam na slušnej úrovni. Výborné bolo riadenie. V režime SPORT tuhé a komunikatívne, v kombinácii s malým volantom ako na motokáre sa ovládalo auto veľmi dobre. O zastavovanie sa starajú brzdy o veľkosti 304mm vpredu a 268mm vzadu. Brzdná sústava je pre auto o váhe 1630 kilogramov postačujúca. Pedál je síce mäkkšieho naladenia ale brzdí dobre a brzdy nevädnú ani pri dynamickej jazde. Brzdeniu tiež napomáha silná rekuperácia.
Interiér taký, že VW sa môže hanbiť v kúte
Interiér je snáď najsilnejšou stránkou auta. Nielen vyzerá oproti konvenčným nemeckým interiérom ako zo vzducholode Enterprise ale je tiež príkladne zhotovený a ergonomicky výborne navrhnutý. Žiadna z prázdnych plôch tu nevŕzgala, všetko je naozaj solídne, a to aj vznášajúci sa hlavný displej. Páčilo sa mi tiež podsvietenie, tlmené, osvetľuje vzorovanie zo spodu, vytvárajúc tak príjemné prostredie, nie ako obyčajné príliš svetlé pásiky v nemeckých autách.
Ergonómia? Ideálna pre komfort použitia. Výstražný trojuholník aj ovládač hlasitosti na dosah prstov prii položenej ruke. Prepínač jazdýnch režimov blízko nich a ovládanie ventilácie ďalej na stredovej „hokejke“. Za nimi je skrytá jaskynka s bezkáblovým nabíjaním. O level vyššie je skratkový displej iToggles, ktorý je konfigurovateľný. Možno ním vypnúť na pár klikov všetky asistenčné systémy, páči sa mi tiež, že tlačidlá sú veľké. Infotainment nad ním sa taktiež vďaka skratkám ovláda jednoducho a prehľadne.
Zapôsobila na mňa aj kvalita displejov a cúvacej kamery. Obe na vysokej úrovni, Peugeot si dal medzigeneračne záležať. Nakoniec aj volant je skvelý, s tlačidlami ktoré majú hutný pocit pri ich stláčaní. Celý interiér pôsobí nielen esteticky krásne ale aj kvalitne. Nehanbil by sa za neho ani premiant, skutočne.
Naviac, sedadlá mali aj masážnu funkciu, a tak si možno dopriať nejaký ten relax po rušnom dni.
Miesto vzadu a kufor
Miesto vzadu je dostatočné ale nie priveľké. Akurát si za seba sadnú dvaja 1.9M vysokí jedinci. Komfort je fajn. Výduchy klimatizácie, lakťová opierka aj dva USB-C konektory. Kufor má objem 520/1480 litrov. Postačujúci pre malú rodinu. Jedinou nevýhodou pre niekoho môže byť SUV skosenie.
Hodnotenie
Takže nový Peugeot 3008. Čo s ním. Rozhodne výborné auto. Kvalita a tichosť interiéru sú jeho silnou stránkou, rovnako tak spotreba a podvozok. Ale zároveň vidím priemerného občana ako bude nespokojný s tým že pod kapotou sú tri valce + elektrina. Osobne ho však silno odporúčam, pokiaľ sa Vám auto pozdáva, je to veľmi príjemný a úsporný spoločník na každý deň.















































