Priemerná spotreba: 3.2l/100km
Dojazd: 1406 kilometrov
ÚVOD
Škoda Superb IV generácie prichádza s druhou generáciou systému Plug-In. Ten má marginálne väčšiu batériu, ponúka špičkové DC nabíjanie a okrem toho aj funkciu, ktorá z tohto auta robí extrémne úsporné a použiteľné auto. Funkcia sa vola Live Route Planning.
O čom tento systém je?
Vďaka tomuto systému vie auto na základe dát na Cloude rozvrhnúť ideálne použitie batérie a elektrického pohonu na trase pre čo najmenšie používanie spaľovacieho agregátu na Vašej trase. Berie do úvahy premávku, prevýšenia na ceste, vašu jazdnú dynamiku, ktorá sa môže aj meniť a auto sa prispôsobí. Proste dátovo komplikovaný ale svojim výsledkom dokonalo úsporný proces pre jazdu autom.
Aké sú teda spotreby a dojazd?
Počas týždňa som nabíjal, takže spotreby boli skutočne minimálne. Celý týždeň som zakončil so spotrebou 3.2l/100km (pričom pred nátačaním s prázdnou batériou som mal iba 2.7l/100km)! To znamená že ak nabíjate pravidelne, na jednu nádrž aj pri náročnom používaní ako som auto používal prejdete 1406 kilometrov! A to bez snahy o čím ekonomickejšiu jazdu. Dokonca aj športové zvezenie cez horský prechod a diaľnice 140km/h sú v tomto priemere.
A čo spotreba elektriny? Je pravdou, že jazdíte často na elektrinu a tak nie je malá. Na málo cez tisíc kilometrov som spotreboval 77.5kWh, priemer teda vychádza na extrémne nízkych 14.4kWh/100km!! Jednoducho Superb iV sa rozhodne rovná, ba až predbieha aj verziu TDI. Mimochodom! Dojazd na elektrinu mal byť 120 kilometrov, môj reálny pri plnom nabití? 126 kilometrov. A nabíjanie, stačí 24-27 minút vďaka DC do 50kW, pričom reálne som najviac dosiahol 63kW. No jednoducho skvelé!
No dobre ale napínavý na jazdu, tak ako 2.0 TSI nie je.
To možno dynamicky nie, avšak netreba zabúdať, že vďaka batérii vzadu, má Superb PHEV najlepšie rozloženie hmotnosti zo všetkých pohonov pre Superb. To znamená, že napriek hmotnosti 1913 kilogramov (čo nie je oveľa viac ako pri testovanom TDI 4×4) je auto v zákrutách oveľa krajšie a istejšie pre jazdu. Vyváženie je pri tlačení auta na limit cítiť. Auto je citeľne menej nedotáčavé, s lepšou rotáciou zadnej časti, a krásne kontrolovanou. Jednoducho je radosť s ním jazdiť. Do toho pridajme úžasné progresívne riadenie, skvelú spätnú väzbu od sedadla ErgoComfort. Veľmi slušné auto na jazdu.
Pri obyčajnej jazde oceníte ticho a plachtenie vďaka úžasnej aerodynamike iba 0.23Cd. Je jedno, aké veterné je vonku počasie, Superb si razí dieru vzduchom ako štíhla žiletka. Pôsobivé.
Ale dynamika!
No dobre, tá možno nie je ohromujúca, ale stále je tým, čo pred 25 rokmi bolo pre niekoho WOW. Na stovku za 8 sekúnd, reálne dokonca 7.1 sekundy, absolútne postačujúce a maximálka 220km/h (139km/h na EV).
Čo ešte ocením?
Oceníte klasické kvality Superb. Komfort sedenia vzadu na vysokej úrovni. Ideálny sklon operadiel, ideálne miesto na nohy. Nový vešiak na sako na B-stĺpiku a druhý aj pri hornom madle. Tretia zóna klimatizácie, 2X USB-C. Rovnako tak 4 miesta na nápoje, dva v príjemnej lakťovej opierke, dva na podlahe, vďaka chytrému organizéru.
Kufor, aj napriek batérii skvelý! 645 až 1710 litrov.
A vodič?
Vodič aj spolujazdec si bude pochvaľovať kvalitné masážne sedadlo ErgoComfort. Infotainment o vysokej kvalite s plynulou funkčnosťou. Štyri spôsoby nabíjania zariadení. Veľké schránky vo dverách. A nakoniec aj dobrý posed. Dostatočne nízko a aj ďaleko od predných kolies. Interiér je najkrajší doteraz, aspoň čo sa vertikálneho dekoru týka. Pôsobí skutočne ako aktuálny vrchol značky Škoda. Ktorým aj je.
Testovaný ešte ku tomu aj vyzeral… Ako?
Vyzeral veľmi gentlemansky. Lesklá čierna metalíza, výbava Laurin&Klement, vhodné 19-palcové disky kolies. A kombinované s hnedým interiérom. Konfigurované skutočne vkusnou osobou.
Ale kvôli technológii musí byť zbytočne drahý!
Práveže vôbec sa mi nezdal. Začína na 47 903 EUR. Testovaný Laurin&Klement prekročil jemne cez 60 000 EUR. Avšak s ohľadom na kvalitu auta, ako pracovalo a fungovalo mi to vôbec neprišlo veľa. Samozrejme bez ohľadu na priemerný mesačný zárobok na Slovensku.
Hodnotenie
Superb PHEV je pre mňa ideál na každý deň. Nízka spotreba, plynulosť elektrického pohonu, excelentná aerodynamika a najlepšie vyváženie hmotnosti. Čo viac si priať. Výborný stroj.
KONIEC



































