Captur je „voiture à vivre“ (auto na život) v segmente B. Je univerzálny a viacúčelový, kompaktný zvonku (4,23 m) a priestraný vo vnútri, modulárny na prispôsobenie sa potrebám zákazníkov, rovnako vhodný pre mesto aj mimo neho. Jeho vysoká vysoký posed je oceňovaný zákazníkmi, umožňuje ľahký prístup k vozidlu a dobrý výhľad na cestu. Všetky tieto kvality vysvetľujú úspech auta, ktoré sa od svojho uvedenia na trh pred desiatimi rokmi predalo viac ako dva milióny kusov vo 90 krajinách po celom svete.
Nový Captur prijíma nový dizajnový jazyk zahájený Gillesom Vidalom, hlavným dizajnérom Renaultu. Hrajúc si s svetlom a materiálmi pomocou napnutých línií a presných detailov, nový jazyk vytvára štýlový a dynamický efekt. S novou prednou časťou získava Nový Captur luxusnejší vzhľad. Nový Renault Captur bude pokračovať v nastavovaní štandardu v mestských SUV, segmente, ktorý predstavuje polovicu všetkých predajov v segmente B, ktorý sám tvorí 30% celkového trhu.
Nový Captur si zachováva svoju univerzálnosť, dvojfarebné karosérie a štedré vnútorné priestory, spolu s radom vynaliezavého vysoko technologického vybavenia. Okrem týchto kvalít, ktoré sú súčasťou jeho DNA, nová generácia Captur získava rad nových funkcií. Svojím výrazným interiérom aj exteriérom štýl ponúka jedinečnú dávku elegancie a športového ducha s novým odtieňom Esprit Alpine. Kabína je zdôraznená novým čalúnením a novými obrazovkami palubnej dosky. V závislosti od verzie poskytuje multimediálny systém OpenR Link so vstavanými Google službami, to najlepšie v palubnej technológii s Android Automotive 12, svetovým prvkom v segmente B. Úplne nová elektronická architektúra posúva bezpečnosť na novú úroveň s radom najmodernejších asistenčných systémov vrátane prediktívnej hybridnej jazdy a aktívnej asistencie vodiča pre autonómnu jazdu na úrovni 2.
Nie je len o inej maske, toto sú podstatné technické úpravy vozidla:
- Aerodynamika- funkčné tunely na krajoch nárazníka a gumové výstupky na jeho spodnej časti vedúce vzduch plynulejšie okolo kolies, revidovaný tvar bočných zrkadiel tiež znižuje odpor a šum vzduchu pri vyšších rýchlostiach, prospievajúc tak aj zvukovému komfortu v kabíne
- Podvozok- podvozok má nové nastavenie s odlišnou geometriou kolies, ktoré bolo potrebné najmä kvôli novým až 19″ palcovým kolesám pri športovo ladenej verzii Esprit Alpine z dôvodu, aby sa eliminovali negatívne dopady veľkých kolies na komfort a jazdnú dynamiku vozidla
- Nové tlmiče pre E-TECH- verzia E-TECH full hybrid je rozdielna pre použitie nových tlmičov s iným nastavením kompresie a odskoku
- Riadenie- riadenie dostalo nové naladenie
V závislosti od krajiny predaja bude nový Renault Captur dostupný s radom piatich motorov, vrátane možnosti 145 koní E-Tech plne hybridného pohonu, ktorú si už vybralo viac ako 41% zákazníkov vo Francúzsku. Pre zlepšené jazdné potešenie a dynamický zážitok bol podvozok revidovaný a riadenie rekalibrované. V závislosti od verzie optimalizuje systém Extended Grip trakciu vo všetkých jazdných podmienkach.
Stále vyrábaný v závode Valladolid bude nový Renault Captur dostupný v Európe od apríla 2024.