Nový Mercedes C63 S E-Performance.

Motor V8 s brutálnym zvukom síce odchádza, no AMG ide s C63 proti BMW M3 s brutálne vyšším celkovým výkonom aj krútiacim momentom.

KTO nemá rád hotvee V8 od Mercedesu. Jeho sila no najmä hrubý a hlboký zvuk tešili uši nejedného nadšenca. Po novom už tak nebude. Nové AMG C63S bude E-Performance, teda plug-in hybrid.

Jeho základom je štvorvalec s objemom 2.0 litra a elektricky poháňaným turbom, ktoré poskytuje okamžitý Boost a teda odozvu. Štvorvalec M139l tu je vo svojej najvýkonnejšej verzii doteraz. Produkuje 476 koní a 545 Nm, neskutočne sériové čísla na štvorvalec.

Napriek tomu je však predná časť ešte dlhšia, ako pri motore V8, to preto, lebo pred motorom sa nachádza systém chladenia ako pre motor, tak aj pre batériu a elektromotor vzadu.

Elektromotor a Batéria sedia na zadnej náprave. Elektromotor produkuje 204 koní a 320 Nm a energiu čerpá z 6.1 kWh batérie, z čoho vidno, že inžinieri AMG hľadali kompromis. A síce s autom je možné jazdiť aj výlučne na čistú elektrinu (13 kilometrov), Mercedes-AMG si tak ideálne využívanie energie z batérie nepredstavuje.

Predstavuje si využitie tejto energie na maximálny jazdný výkon, a to je 680 koní a masívnych 1 020 Nm krútiaceho momentu! Tie samozrejme idú na všetky kolesá prostredníctvom pohonu 4Matic+ a 9 stupňovú AMG Speedshift MCT 9G prevodovku.

To v reále znamená nasledovné. Na stovku zrýchlite za 3.4 sekundy, maximálka može byť za príplatok posunutá na 280 km/h. Takže čo sa dynamiky auta týka, tá je lepšia ako u predchodcu, a plusom je aj to, že keď skončíte besnenie a týranie pneumatík, môžete auto používať ako daily v hybridnom móde a jazdiť priemerne 6.9 l/100km a tak si odložiť benzín na ďalšiu dávku besnenia. No zvuk 8 valcov to niekomu proste nenahradí…

Iným, pre cieľovú skupinu tohto auta nie tak podstatným zhoršením je navýšenie hmotnosti o viac ako 300 kilogramov! Dokopy teraz auto váži od 2 111 kilogramov, to je vážne zlé.

Nové AMG jazdí na 19 alebo príplatkových 20 palcových diskoch kolies so zmiešanými rozmermi pneumatík vpredu/vzadu. O brzdenie sa zase starajú oceľové aj príplatkové karbón-keramické kotúče s fixnými 6 piestovými strmeňmi vpredu a plávajúcim 1 piestovým vzadu.

Mercedes-AMG C63S E chce tak byť ideálnym balíkom pre zážitok z jazdy, no aj príjemným a úsporným spoločníkom na každý deň. Čo vy na to?

Related posts