Porsche Panamera vstupuje so svojou treťou generáciou, ktorá má byť jazdne ešte lepšia ako doteraz.
Vycibrený podvozok
Napomáhať k tomu bude jednak po novom štandardný podvozok PASM (Porsche Active Suspension Management) s ešte vačším rozdielom medzi režimami Comfort a Sport než doteraz práve vďaka dvojventilovej technológii tlmičov, ktoré tak rozdeľujú štádiá odskoku a kompresie tlmičov. Ovládateľnosť dokáže byť ešte vylepšená príplatkovým natáčaním zadných kolies.
Modely E-Hybrid sa po stránke podvozku budú zase spoliehať na Porsche Active Ride. Tento systém taktiež využíva dvojventilové tlmiče, ale každý z nich je pripojený k elektricky ovládanej hydraulickej pumpe. Táto generuje prietok v tlmiči záležiac od aktuálneho zaťaženia a tlmiče tak vedia ešte rýchlejšie reagovať na povrch cesty. Tento systém je schopný udržovať Panameru plochu za všetkých okolností. Pri akcelerovaní pritláča prednú často vozidla dole, pri brzdení zase zadok, aby nedochádzalo k ponoru.
Výkonnejší pohon
Ďalšou stránkou novej generácie sú výkonnejšie motorizácie, najmä pohony E-Hybrid, ale vylepšením si prešlo aj V8 srdce týchto pohonov. Novo vyvinutý elektromotor má teraz 190 koní, spolu s V8 je tak schopný dodať až 680 koní a 930 Nm. Elektromotor je po novom súčasťou 8 stupňovej PDK, vďaka čomu sa ušetrilo 5 kg hmotnosti a zlepšuje elektrické vyváženie elektromotora. Panamera Turbo E-Hybrid tak šprintuje na 100 km/h za 3.2 s s maximálkou až 315 km/h. Batéria vozu má 25.9 kWh, poskytuje dojazd do 93 km a nabíja sa prostredníctvom AC 11kW výkonu s časom 2h 39min.
Pri predstavení sú okrem verzie E-Hybrid dostupné aj modely Panamera a Panamera 4. Ich 2.9 litrový V6 turbo motor má po novom 353 hp a 500 Nm (+23hp/50Nm) a zvládne 100 km/h za 5.1 sekundy s maximálnou rýchlosťou 272 km/h. Zvýšenie výkonu bolo dosiahnuté zvýšením tlaku turba, upravením vstrekovania a zapaľovania.
Nová Panamera v Nemecku začína od 107 800€ s prvými kusmi dodanými už v Marci 2024. Model Turbo E-Hybrid bude začínať na 192 500€.