Mercedes-AMG One oficiálne: Formula 1 pre každý deň

Foto: Mercedes-AMG

Auto, o ktorom samotná značka vyhlásila, že keď schválili tento projekt museli byť pravdepodobne opití je dnes, 55 rokov od založenia AMG oficiálne predstavené. Mercedes-AMG One prináša pohonnú jednotku F1 aj na klasické cesty. Vyrobených bude 275 kusov s cenovkou 2.9 milióna € !!!

AMG ONE a pohonná jednotka z F1

Motor z Formula 1 je nesmierne komplexným. Základom je 1.6 V6 s jedným elektricky asistovaným turbodúchadlom. Štyri vačkové hriadele s rozvodom DOHC sú tu poháňané ozubenými kolesami. Aby motor dosiahol v tomto prípade 11 000 ot./min. (pretože musí niečo vydržať, na rozdiel od monopostu F1), boli mechanické ventilové pružiny nahradené pneumatickými.

Vysoko-otáčkový motor je dopovaný high-tech turbom. Turbína výfukových plynov a kompresorová turbína sú umiestnené na dvoch rozdielnych koncoch bloku motora a sú spojené hriadeľom. Vďaka tomuto riešeniu môže byť turbo umiestnené nižšie. Na hriadeli je tiež približne 122 koňový elektromotor, ktorý roztáča turbo až na 100 000 ot./min. predtým ako to preberú samotné výfukové plyny. V monoposte F1 má táto časť pohonu označenie MGU-H (Motor Generator Unit Heat).

Hlavnou výhodou tohto riešenia je okamžitá odozva naprieč celým otáčkovým spektrom. Ďalšou výhodou tohto elektrický poháňaného turbodúchadla je že využívam nejakú časť energie výfukových plynov na generovanie elektrickej energie. Táto je uložená v li-ion batérií alebo je posielaná na prednú nápravu či do elektrického motora na spaľovacom motore (MGU-K = Motor Generator Unit Kinetic). MGU – K má výkon 163 konských síl, je umiestnený na spaľovacom motore a s hnacím hriadeľom je spojený cez systém ozubených kolies.

Dva Elektromotory na prednej náprave majú výkon 163 konských síl a dosiahnu otáčky až 50 000 za minútu. Kapacita batérie z ktorej čerpajú energiu ale ju aj dobíjajú je 8,4 kw hodín. Auto si už načisto elektrický pohon dokáže prejsť vzdialenosť 18,1 km. Okrem rekuperácie elektrických motorov a spaľovacieho motora sa dá samozrejme dobíjať aj klasickým AC s výkonom 3,7 kW.

Dynamika AMG ONE

Celkový výkon pohonnej jednotky je 1063 konských síl. AMG One váži 1695 kilogramov, viac ako dvojnásobok minuloročného W12 E Performance (752 kg). Aj napriek hmotnosti však zrýchli na stovku za 2.9 sekundy, na dvesto za 7 sekúnd a 300 km/h jazdí za 15.6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 352 km/h.

Motor je spojený so 7 stupňovou sekvenčnou prevodovkou s jednou spojkou a diferenciálom s obmedzenou svornosťou. Nad nimi prechádza výfuk, ktorá má na rozdiel od monopostu F1 tlmič, katalyzátor a dva časticové filtre, pretože na rozdiel od monopostu F1 musí spĺňať emisnú normu Euro6.

Podvozok, Brzdy, Kolesá

Zavesenie kolies má 5 prvkov aj tlmiče push-rod nastaviteľné v troch smeroch. Vďaka nemu auto nepotrebuje predný stabilizátor. Auto sa tiež dokáže vo svojom najagresívnejšom móde hydraulicky znížiť o dodatočných 37mm. Auto pritláča k zemi trojica aktívnych aerodynamických prvkov. Pohyblivé klapky v prednom difúzore, vetracie otvory v prednom blatníku a pohyblivé zadné krídlo. Difúzor a krídlo pracujú vždy v tandeme, buď zvyšujú prítlak, alebo znižujú odpor vzduchu.

Monokok je karbónový s hliníkovým predným pomocným rámom. Tak ako pri F1 autách, prevodovka umiestnená vzadu aj diferenciál sú súčasťou šasi, ktoré je priamo spojené so zadným zavesením kolies.

Brzdy sú karbónovo-keramické, 6 piestové vpredu a 4 piestové vzadu. Predné disky merajú na priemer 398mm, zadné 380mm. Zakryť ich bude možno dvojicou diskov kolies, oboje s aerodynamickou krytkou. Štandardnom sú 10 lúčové disky z kovaného hliníku, príplatkové majú 9 lúčov a sú vyrobené z horčíka. Na nich sú obuté pneumatiky Michelin Cup 2R o rozmeroch 285/35 ZR19 vpredu a 335/30 ZR20 vzadu.

Related posts