V pretekárskej sérii GT3 bude vrelo, svedčia o tom tri z cela nové špeciály GT3 od najlepších výrobcov športových vozidiel.
Ferrari 296 GT3
Prvým je Ferrari, to postavilo svoj špeciál na novej generácii superšportu s motorom v strede, 296 GTB. Podobne ako cestné auto, aj GT3 má motor uložený v strede, to je však mechanicky jeho posledná podobnosť. Kompletne iné je zavesenie, prevodovka, aero prvky a dokonca aj motor. Ten dostal možnosť zbaviť sa plug-in hybridného pohonu, a tak tu zostáva čistý V6 Twin-Turbo, samozrejme upravený podľa predpisov GT3. Preto má výkon 600 koní a 712 Nm krútiaceho momentu, alebo v preklade viac, ako majú Porsche či Audi s ich motormi bez prepĺňania.
Nová je aj prevodovka od firmy XTrac. Je šesť-stupňová sekvenčná a montovaná naprieč. Jej spojka je po novom ovládaná elektronicky na volante, predtým bola klasicky pedálom na podlahe. Šasi je vyrobené z hliníku, auto má o 60 mm dlhší rázvor, čo znamená lepšiu stabilitu v rýchlych zákrutách. Toto spolu s novým aerobalíkom znamená, že nový špeciál vytvára až o 20% viac prítlaku ako 488 GT3. Zavesenie využíva dvojité priečne ramená vo všetkých rohoch auta, zavesenie má však nový dizajn, geometriu a novinkou je aj širší rozchod kolies vpredu ako vzadu (1726mm/1710mm).
Suchá hmotnosť auta je 1250 kilogramov. Na predbiehanie na brzdách slúžia výrazne vylepšené brzdy, 400 mm a šesť-piestové vpredu, vzadu potom 332 mm kotúče a štvor-piestové strmene.
Porsche 911 GT3R
Na rozdiel od Ferrari, Porsche ide do šampionátu s inou víziou. Ako bolo vyššie spomenuté, ich motor nemá turbo, zato má objem. Plochý šesťvalec má teraz objem 4.2 litra (4194cc), a teda aj vyšší výkon, 565 koní. Áno, menej ako Ferrari, na rozdiel od Ferrari však sedí na zadnej náprave, takže na suchu bude mať na výjazdoch zo zákrut aj stojacich štartoch neskutočnú trakciu.
V oblasti zavesenia je Porsche tiež odlišné, pretože vzadu používa Multilink, kým Ferrari dvojité priečne ramená. Prevodovka je tu 6 stupňová sekvenčná od Porsche so stálym záberom a je vybavená trojlamelovou karbónovou spojkou. Auto rovnako ako Ferrari disponuje „suchou váhou“ 1250 kilogramov. Porsche má však o niečo odlišný setup brzdovej sústavy, sú to Generation 5 ABS od Bosch. Predné majú 390 mm a 6 piestové brzdiče, zadné sú 370 mm so 4 piestovými stmeňmi. Takže sa proti Ferrari spolieha vo veľkom na o dosť väčšie kotúče na zadných kolesách (370 vs 332 mm).
Porsche 911 GT3R bude dostupný s cenou 511 000€ bez dane.