Viac výkonu, ešte lepší v teréne a výrazná strata pre G500.
Mercedes-Benz aktualizoval svoje mestské štýlové vozidlo, triedu G. Čo táto aktualizácia modelu prináša? Po stránke vzhľadu ho takmer nerozoznáte od Géčka doteraz, jemne odlišné sú len predný aj zadný nárazník. Inak bolo vozidlo minimálne aerodynamicky vylepšené pre lepšiu efektívnosť, a to hlavne kolesami, ktoré sú teraz v 18-palcovom rozmere aerodynamicky prispôsobené. Aj vďaka tomu môže model G450d aj s tak neefektívnym tvarom karosérie jazdiť priemerne len za 8.7l/100km.
Výkonnejšie a efektívnejšie motory
Najvýraznejšie zmeny nastali v oblasti motorov. Všetky motorizácie boli na začiatok aktualizované mild-hybridnou 48V technológiou. Tá každej motorizácii dokáže na krátku dobu dodať +15 koní a až + 200Nm! Základným motorom je Diesel 450d, ten dáva 367 koní a 750 Nm. Najvýraznejšou zmenou je však odchod osemvalca z verzie G500. Ak ste teda toto vozidlo obľubovali ako dostupnejšiu verziu AMG s dobrým zvukom, po novom v nej už bije motor i6 Bi-Turbo s Kompresorom. Tento motor ponúka viac výkonu, no menej krútiaceho momentu s hodnotami 449 koní a 560 Nm.
Pre V8 Bi-Turbo si teda treba kúpiť AMG G 63. Záruka 585 koní, 850 Nm a brbľotavého zvuku 4.0 V8. Tento motor vaše takmer 3t ťažké auto katapultuje na 100 km/h za 4.4 sek s maximálnou rýchlosťou 220 km/h. Je možné si priplatiť za AMG Performance Balík. V takom prípade je Géčko o 0.1sek rýchlejšie (4.3) a maximálnu rýchlosť má 240 km/h. Všetky motory sú spojené s časom prevereným 9 stupňovým automatom s meničom krútiaceho momentu, ktorý minimalizuje neefektivitu spôsobenú hranatým telom vozidla.
Podvozok a Terén
Po stránke podvozku robí najvýkonnejšia verzia AMG v zákrutách divy voči fyzike. Toto je možné vďaka aktívnej hydraulickej stabilizácii náklonov karosérie a adaptívnym nastaviteľným tlmičom. Toto technologické vybavenie je dostupné buď ako samostatný príplatok, či ako súčasť balíkov AMG Performance a AMG OFFROAD PRO umožňujúc prechádzať zákruty až prekvapivo precízne.
Nakoniec sú tu vylepšenia, ktoré Slovenskí zákazníci G-triedy využívajú najmenej. Nové terénne režimy pre off-road. Sú to Trail, Rock a Sand. Každý pre špecifický terén a nezastaviteľnosť vozidla mimo cesty. Poteší tiež funkcia priehľadnej kapoty v rámci 360 stupňovej kamery, aby v ťažkom teréne človek vedel, čo je pod vozidlom.