Keď sa povie v Európe rýchly kompaktný sedan, predstavíte si najmä BMW M3, tomu sa vo svojej najnovšej forme prinavrátil aj manuál, uspôsobený pre nadšencov, tých, ktorí chcú mať auto za každých okolností pod kontrolou. Okrem iných európskych konkurentov, však pracujú na rýchlych sedanoch aj za veľkou mlákou a športové modely sa tam tešia väčšej popularite aj slobode v ich vývoji ako v našej zelenkavej Európe. Dôkazom toho je aj Cadillac CT4-V Blackwing. Nielen má lepšie meno ako M3, BlackWing, to znie ako agresívny čierny vták, ktorý by mi len tak vyzobal oči. Okrem mena ale taktiež skvelo vyzerá.
Je to američan, ale V8 nemá milý pane
Pod kapotou tohto kompaktného američana vyhráva 3.6l twin-turbo V6 motor. Súhlasím, chcelo by to V8, ale aj v Amerike už sú nejaké tie emisné limity. Ten mu dáva na zadné kolesá výkon 472 koní a 603 Nm, je to teda vyrovnaná partia s M3 v manuále. BMW M3 má síce o niečo viac koní, presne 480 ale „len“ 550 Nm krútiaceho momentu. Motor je spojený buď so šesť-stupňovým manuálom Tremec, alebo 10 stupňovým automatom od GM.
Podvozok, pneumatiky a brzdy
O radosť z jazdy v zákrutách sa stará zavesenie MacPherson vpredu a Multilink s 5 ramenami vzadu. Nechýbajú tuhé stabilizátory a vzadu nesmie chýbať elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou. Tlmiče môžu byť buď klasické pasívne, alebo aktívne, využívajúce technológiu MagneRide 4.0. Sú to najrýchlejšie reagujúce aktívne tlmiče na svete s akcelerometrami odpovedajúcimi na povrch cesty až 1 000 krát za sekundu! Príplatok, do ktorého sa jednoznačne oplatí investovať.
O samotný kontakt s vozovkou sa starajú osvedčené Michelin Pilot Sport 4s s rozmermi 255/35 ZR18 vpredu a 275/35 ZR18 vzadu. Na zastavovanie sú tu potom brzdy Brembo, 380/340.5 mm kotúče, 6/4 piestové strmene vpredu/vzadu.
A čo hmotnosť?
Tým že je Cadillac CT4-V Blackwing konkurent M3 možno pochopiť, že ľahký nebude, samotná M3 je ekvivalentom ťažkej, no rýchlej kravy, a tak Cadillac nie je rozdielny. S manuálom sa pohybujeme na hmotnosti 1751 kilogramov, pri automate sa hmotnosť začína na 1769 kilogramoch.
Aký kompaktný sedan by ste si do garáže zaparkovali vy?
Keby bola možnosť ho kúpiť aj v Európe, ja by som bral Cadillac. Nielen že sa mi páči jeho vzhľad a inakosť od síce skvelého ale stereotypného auta aj mena ako M3. No najmä sa mi páči brilantný Manuál Tremec a fascinujúci MagneRide 4.0.