A je to tu! Už aj Abarth 500 prichádza v odetý batériovom kabáte. Značka ho predstavila pod heslom More Abarth Than Ever. Tak sa teda poďme pozrieť, čo tu máme.
Nový prírastok do rodiny používa zavesenie McPherson vpredu a Twist Beam torzné zavesenie vzadu, oboje v spolupráci s teleskopickými tlmičmi.
Jazdí na 18 palcových kolesách s pneumatikami 205/40 R18. Za kolesami sa skrývajú kotúčové brzdy s priemerom 281mm vpredu a 278mm vzadu a slúžia na zastavovanie zatiaľ (a asi aj cielene) neodhalenej hmotnosti vozidla. Pretože ľahšie ako spaľovací Abarth jednoznačne nebude.
Váhu mu pridáva 42 kWh batéria typu Li-Ion z ktorej čerpá energiu elektromotor s permanentným magnetom. Elektromotor má výkon 155 koní a 235 Nm.
Dojazd je druhým nespomenutým údajom. V oblasti nabíjania je však maximálny nabíjací výkon cez DC 85kW čo má nabiť batériu 0-80% za 35 minút.
Abarth novú 500E Scorpionissima vyzdvihuje priamočiarou dynamikou, ktorá je v disciplínach 20-40 km/h, 40-60 km/h a 60-100 km/h o sekundu rýchlejšia v každej z troch, oproti benzínovému bratovi.
To je síce pekné ale údajové sklamania prichádzajú v podobe zrýchlenia z 0-100 km/h, za 7 sekúnd, ALE iba v prípade, že je batéria nabitá na 90 a viac percent.
Maximálna rýchlosť je len 155 km/h, čo na horskej ceste síce vadí len málinko, no športové auto by malo schopné ísť viac. Benzínové Abarthy nemajú problém s 200 km/h, nehovoriac o Talianoch, ktorí si ich upravia na 400 a viac koní úplne bežne.