Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line – Najšoférskejšie malé auto

“Opel Corsa je z trojičiek koncernu PSA najšoférskejším. Pôsobí tuho, agilne a ľahko, jazdou dokáže vyčariť úsmev na tvári.”


UPSHIFT RATING: 7.5/10

+ nízka hmotnosť, športovejšie nastavenie podvozku a chuťovo dobré jazdné vlastnosti, výborné svetlá

– elektronická ručná brzda, pocit stiesnenosti


Posledná generácia Opel Corsa navonok pôsobila, že na trhu bola naozaj dlho (2006 – 2019). Dôvodom je aj to, že rozdiely v dizajne medzi generáciou D a E boli vskutku minimálne. Za tento čas však auto vyspelo, no prišlo pristúpenie značky pod krídla koncernu PSA, a nová Corsa F, alebo (Fu** you GM), zdieľa techniku s autom roka, Peugeot 208. Nás preto zaujímalo, aká je nová francúzsko-nemecká Corsa.


Motor, pohon a prevodovka

Pod kapotou testovaného auta si jemne vibruje trojvalec 1.2 Turbo (alebo aj PureTech), v tomto prípade naladený na výkon 100 koní, krútiaci moment s hodnotou 205Nm zostal nezmenený. Vrcholná verzia ponúka obdobnú kombináciu ako Peugeot, teda motor naladený na 130 koní spojený s automatickým 8-stupňom.

V tomto prípade bolo pohonné ústrojenstvo skombinované s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Jej radiaca páka je dlhšia, má nie priveľmi ergonomický tvar a aj samotné dráhy nemožno nazvať najkratšími. Radenie prevodových stupňov však sprevádza ľahkosť a je vždy po ruke. Samotné sprevodovanie je nastavené na využitie výkonu motora. Medzi preraďovaniami je motor ľahké bez povšimnutia vytočiť, pretože ukazovateľ otáčok je na digitálnom prístrojovom paneli stratený, je ním len úzky pásik pod ukazovateľom rýchlosti. 

Poháňané sú samozrejme predné kolesá. Prifúknutý trojvalec je dobrým motorom, dokáže s autom svižne hýbať, v športovom režime tiež ponúka s ohľadom na trojvalec príjemné zvukové spektrum a priostrí sa samozrejme reakcia na plyn a celková pružnosť.


Zrýchlenie a maximálna rýchlosť

S danou motorizáciou zrýchli Corsa na stovku za 9.5 sekundy. Maximálna rýchlosť je uvedená na 188km/h. Z našej skúsenosti sa však Corsa s týmto motorom nemá problém dostať aj cez 210km/h, za čo vďačí svojej ľahkosti. Ľahkosť je tiež výhodou pri predbiehaní, kedy pri zvolení dobrého stupňa autíčko ožije, z tohto dôvodu sme pri tejto disciplíne nezažili žiadne väčšie priháranie pod zadkom.


Technické a jazdné vlastnosti

Podobne ako 208 a C3 využíva Corsa vpredu zavesenie typu McPherson, kým zadná náprava je vybavená vlečenou nápravou typu elastic beam. Pri Corse však Opel výrazne na váhe, čoho výsledkom je naozaj nízka váha, len 1090 kg. Pre porovnanie podobne vybavený Peugeot 208 váži približne o 70 kilogramov viac.

Podvozok je spomedzi koncernovej trojky nastavený citeľne najtvrdšie. Výmoly, spoje aj nerovnosti dá auto pocítiť. Aj ich zvukové odizolovanie má hlbší zvuk, akoby sa človek viezol v ťažšom aute. Corsa pôsobí konštrukčne pevne a tuho, aj napriek svojej “športovejšej” charakteristike však nemožno povedať, že jazda je nepohodlná. Zadná časť auta výrazne neodskakuje a aj pri prudkom brzdení si dokáže uchovať mienenú trajektóriu.

Riadenie pri prechode pod PSA zmäklo, je viac mestské, s dostatočnou priamosťou, ponúka taktiež dobrú spätnú väzbu od povrchu cesty, preto sme s ním boli spokojní. Volant je väčší, s výraznejšou štruktúrou, a plochou spodnou časťou venca. 

Brzdy sú pocitovo ostrejšie, športovejšie, na ich citlivosť si treba zvyknúť. Výkonovo sú však pre auto dostatočné, viac než dostatočné.

Posed za volantom je výborný, nízky, skoro ako v motokáre. Nižšie osoby by sa však cítili obklopené vysokou líniou palubnej dosky. Sedadlá majú červené prešívanie, čo im dodáva športovejší vzhľad. Okrem toho však majú aj príjemný tvar, ktorý dokáže telo v zákrutách podržať.


Spotreba a obutie

Vďaka nízkej hmotnosti, a dobrému sprevodovaniu spotreba stojí za to. V meste možno jazdiť za 5.6l/100km. Mimo mesta sa spotreba pohybuje veľmi blízko 5l/100km a diaľnica, na ktorej točí 3000 ot/min. pri 140km/h zhltne okrúhlych 6l/100km. 

Corsa je postavená na 17-palcových kolesách. Obuté boli pneumatiky Michelin Primacy 4 s rozmerom 205/45 R17. Poskytujú síce výborný pomer ceny ku svojim suchým aj mokrým vlastnostiam, osobne by sme však znovu siahli po prémiovejších športovejších plášťoch Michelin Pilot 4 (od 108 eur/ks), respektíve GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5(od 98 eur/ks). Pneumatiky sú predsa jediným, čo spája auto s povrchom, preto nevidíme dôvod na nich šetriť. Športovejšie plášte by taktiež len podporili športovejší dojem z charakteristiky vozidla.


Priestor

Priestorové podmienky má Corsa pocitovo stiesnenejšie. Celkový pocit v interiéri je tak nejak útulný a tmavší, je v ňom pocit súkromia, a akoby človeka obopína. Dozadu sa usadia priemerne vysoké osoby. Pozitívom sú dva nabíjacie USB konektory.

Batožinový priestor ponúka objem 309 litrov, čo nie je síce najviac na pomery B-segmentu, je to však najviac spomedzi koncernových súrodencov (Peugeot 208 – 265l, Citroen C3 – 300l), takže veľkosť je to dostatočná.


Interiér a výbava

Prístrojová doska, neponúka výraznejšie ostrejšie línie, má skôr klasický, zvyklejší tvar. Oživená je niekoľkými červenými lištami aj prešívaním. Nezvyčajným je tvar stredového tunelu, konkrétne hlavnej obrazovky multimediálneho systému. Celý panel je síce vytočený na vodiča, samotný displej však aj smerom hore. Toto spôsobuje miestami horšiu čitateľnosť a pôsobí inak. Multimediálny systém sa samozrejme spolieha na koncernové rozhranie, teda je rovnaký, ako v súrodencoch.

K jeho vypracovaniu nemožno mať väčšie výhrady. Možno tu nájsť väčšie množstvo tvrdších plastov, ako v 208-ke, avšak, všetko kde ruky siahajú najčastejšie, je mäkčené, a kvalitne poskladané dokopy. 

Je tu aj plnohodnotná lakťová opierka, s odkladacím priestorom.  Logické je aj umiestnenie ovládacích prvkov. Pred radiacou pákou sú umiestnené tlačidlá spínajúce vyhrievanie sedadiel a volantu, ako aj športový mód a vypnutie trakčnej kontroly.

Ostatná výbava zahŕňa digitálny prístrojový štít s osobitnou grafikou, bezpečnostných asistentov, ktorých možno jednoducho vypnúť, parkovaciu kameru a senzory aj MATRIX LED svietenie, ktoré funguje excelentne. Jeho sila naozaj pôsobivá, a disponuje aj dostatočne včasnou odozvou tlmenia diaľkových svetiel na protiidúce vozidlá.


Cena, príplatky a rivali

Nami testované vozidlo vo výbave GS Line stálo jemne pod 20 000 eur. Výbava zahŕňa okrem vyššie spomenutého aj vystužený podvozok so športovým režimom, ktorými je auto tiež vybavené. Športovejšie nárazníky, a príplatková bola kombinácia modrej metalízy s čiernou strechou aj väčšie 17-palcové disky. Chýbala napríklad panoramatická strecha.

Opel Corsa GS Line je z trojice koncernu PSA, vyslovene najšoférskejší. Kombinácia ľahšej hmotnosti, vyššej tuhosti, pevnejšieho, tvrdšieho podvozku, výborného posedu aj riadenia z neho aj so 100-koňovým motorom robí živé malé auto, ktoré dokáže priniesť zážitok z jazdy. Pritom sa z Opel Corsa nevytratil pocit nemeckosti. Kto teda hľadá niečo tuhšie, nová Corsa je dobrou voľbou.

Svoj Opel Corsa si môžete nakonfigurovať tu:

Opel Corsa | Konfigurátor | Opel Slovensko

Related posts