Priemerná spotreba: 7.3l/100km
Dojazd: 917 kilometrov
ÚVOD
Hyundai Santa Fe Hybrid som už skúšal, avšak pred rokom a vo vrcholnej výbave Calligraphy. Vtedy mi však test znepríjemnil malý defekt zadnej pneumatiky, pre ktorý som musel prakticky 2X za deň chodiť dofúkať pneumatiky, a tak boli pocity z auta týmto do istej miery ovplyvnené, síce objektívnosť bola maximálne zachovaná. Preto aj napriek očakávanému testu Plug-In hybridnej verzie mi vôbec nevadilo opakované rande práve s verziou HEV, teda klasický HYBRID.
Cena
Hyundai Santa Fe HYBRID je dostupný už od 47 390€. Testovaný PREMIUM začína od 56 490€. Sedem miestny štartuje od 48 390€. Nakoniec 6-miestny musí byť nevyhnutne iba s najvyššou výbavou Calligraphy, pre absolútny komfort pasažierov. Cena testovaného vozidla s príplatkami po zľave 1500€ je 58 550€.
Viac ku pohonu
Samotný HYBRID je náhradou za diesel, síce môže byť veľa ľudmi ofrflaný. V praxi takým však skutočne je, dokonca je pre používanie ešte efektívnejším a príjemnejším. Skladá sa zo známeho 1.6T-GDI SmartStream a 1.49kWh batérie s elektromotorom o výkone 59 koní a 24Nm. Potešujúco tento Hybrid neovplyvňuje veľkosť nádrže na palivo, ktorá má masívnych 67 litrov a tak sa o časté tankovanie nemusí zákazník obávať.
Výkon vozidla 231 koní a 367Nm v režime SPORT je postačujúci pomerne ku hmotnosti 1985 kilogramov. Výkonnostný pomer je na hodnote 116.3 koní/tonu. Stovku zvládne za 9.5 sekundy s maximálnou rýchlosťou 180km/h, čo je postačujúce.
Špecifickou je aj prevodovka. V režime SPORT sa 6 stupňov radí pádlami, v režimoch MyDrive a ECO tými istými pádlami riadi vodič rekuperáciu. Tento systém hodnotím veľmi pozitívne. Ponúka oba svety naraz.
Kontroverzný vzhľad, podstatná je však jeho slušná účinnosť
Dizajn je pri súčasnom Santa Fe až rozdeľujúci. Jedni ho milujú, iní ho nenávidia. Pre objektívnosť sa však takéto hodnotenie nehodí. Možno zhodnotiť technické aspekty, ako aerodynamika. S ohľadom na fakt, že Santa Fe vyzerá skutočne hranato je súčiniteľ odporu s hodnotou 0.297Cd pochvaľný. Dokonca samotné časti vozidla, ktoré z diaľky vyzerajú hranato sú v skutočnosti veľmi slušne riešené.
Santa Fe disponuje vpredu aktívnou aerodynamikou v strednej aj spodnej mriežke. Rovnako tak má veterné tunely po krajoch predného nárazníka. Sklon čelného okna je minimalizovaný na možné maximum pre zachovanie dobrého výhľadu z vozidla. Jeho zakrivenie v priečnej osi by síce mohlo byť výraznejšie, ale aj použité je postačujúce. O to viac poteší veľké pozdĺžne zakrivenie kabíny a bočných skiel okolo posádky. Prechod medzi čelným oknom a strechou je vykonaný v plynulom zaoblení do línie strechy.
Kým strecha má po vrchnej línii jemne zaguľatenie, spodná línia, ktorá sa stýka s oknami navodzuje dojem hranatosti. Postupne padajúca strecha je tak zakončená o predlžovací zadný spojler a dokonca aj o bočné spojlery. Zadná časť auta je plochejšia, než tomu býva pri niektorých konkurentoch. Napriek tomu priestor s nízkym tlakom vzduchu za vozidlom je však dostatočne minimalizovaný, aj keď nie ideálne, o čom svedčí vyššia diaľničná spotreba.
Aká je teda spotreba?
Celotýždňová spotreba dosiahla veľmi potešujúcich 7.3l/100km! S takouto spotrebou na jednu 67 litrovú nádrž prejdete až 917 kilometrov. Teda sa jedná o vozidlo s vysokým dojazdom. Oproti predošlému dieselu poteší v meste, kde sa jazdí za 4.9-5.4l/100km a na okresných cestách, kde sa dá jazdiť za 4.5l/100km. Tvar a veľkosť sa nezaprie na diaľnici, kde si zoberie vyšších 8.0l/100km pri zlom počasí a jazde na sever do hôr. Späť do Bratislavy už je to za lepších 6.9l/100km.
Spotreby sú rozhodne devízou hybridného pohonu.
Podvozok
Nové Santa Fe používa zavesenia McPherson a Multilink so stabilizátormi. Pre tlmenie používa novú technológiu pasívnych tlmičov FSC. Teda rovnaká technológia ako známe FSD od KONI. Tieto pasívne tlmiče fungujú na frekvenčnom princípe a vo svojej podstate je auto mäkké a pohodlné pri nízkom zaťažení, kým pri dynamickej jazde alebo veľkých nerovnostiach tlmiče stuhnú a nedovolia napríklad pri dynamickej jazde hlbokú úroveň náklonu vozidla.
Santa Fe je predovšetkým komfortné. Oproti konkurentom, kde si viete elektronicky nastaviť „tvrdšiu jazdu“ pôsobí ako jachta na mori. Ak sa ale odvážite dynamickej jazdy, objavíte druhú stránku a to práve, že auto sa menej nakláňa, menej poskakuje a skutočne slušne sedí a správa sa.
Potešilo aj nastavenie podvozka. Santa Fe sa do zákrut opiera o vonkajšie zadné, čím odďaľuje nástup nedotáčavosti. Celkovej vysokej priľnavosti pomáhajú aj široké pneumatiky 255/45 R20. Geometria zadných kolies preferuje stabilitu zadnej časti, preto má odchýlenie TOE-OUT (do vonka vnútornými častami kolesa).
Rodinne dokonalý
Opakovane musím vyzdvihnúť Santa Fe na TOP miesto v oblasti rodinnej prívetivosti. Je perfektný. Držiaky na nápoje sú integrované vo dverách, ďalšie sú v stredovej lakťovej opierke. Sklon operadiel je nastaviteľný. Skvelá je konektivita aj klimatizácia pre zadných pasažierov. Jednoducho ideál.
Santa Fe si možno zaobstarať ako 5-miestny, 6-miestny alebo 7 miestny. Variabilita je teda špeciálnou v rámci triedy, chytá sa ho iba Mazda CX-80.
Kufor má 628L – 711L základného usporiadania, podľa posunutia lavice zadných sedadiel.
Interiér
Predná časť interiéru je rovnako skvelá. Príjemné kožené poťahy všade navôkol. Čisté línie aj iný, lepší obklad interiéru v testovanom prípade. Volant s klasickými tlačidlami. Miesto na dve bezdrôtové podložky s nabíjaním ihneď poruke a hlboká schránka pod lakťovou opierkou.
Pod vrchnou časťou stredovej konzoly je taktiež obrovské úložné miesto s pogumovaním. Sedadlá sú vyhrievané aj klimatizované. Sú to príjemné kreslá aj s elektricky ovládanou podporou lýtok.
Hodnotenie
Hyundai Santa Fe je rodinne povedané TOP autom v rámci svojej kategórie. Kto má rád priestrannosť, pohodové vozenie a efektivitu, bude pre túto rodinu skvelým spoločníkom. Za Dieselom netreba žialiť a ak sa obávate spoľahlivosti, stačí jazdiť s v režime SPORT, kedy motor beží po 97% času.
KONIEC








































