Ak hľadáte úsporné C-SUV, mali by ste sa obzrieť za týmito piatimi. Na diaľnici vďaka svojej skvelej aerodynamike nenapáchajú na priemernej spotrebe také škody ako ich menej efektívni konkurenti.
Karoséria typu stredne veľkého, C-SUV je peklom pre aerodynamickú efektivitu a tak aj – Spotrebu pri vyšších rýchlostiach. Ich problémom je hlavne výška, ktorá ale musí byť koncepčne dosiahnutá na relatívne krátkom rázvore aj celkovej neveľkej dĺžke karosérie vozidla. Vyššia svetlá výška je k tomu ďalším činiteľom zvyšujúcim celkový odpor vzduchu.
V tejto kategórii preto nie je ničím nezvyčajným, že vozidlá majú často horšiu aerodynamiku ako hranatý sedan Mercedes-Benz 190E z 80.tych rokov. Ktorý disponoval hodnotou 0.26 – 0.33 pri najmenej aerodynamických verziách.
Aj medzi týmito „aero-katastrofami“ sa však nájdu excelentné modely so slušnými hodnotami, s ktorými budete môcť jazdiť relatívne úsporne. Tu sú TOP 4 spaľovacie modely s hodnotou pod 0.30Cd:
4. Renault Austral
Renault Austral už je na trhu nejakú tú dobu. Avšak už v čase jeho odhalenia sa jednalo o jedno z aerodynamicky najefektívnejších vozidiel v tejto veľkosti, naviac ešte aj z hľadiska ceny, keďže sa nejedná o prémiové vozidlo. Jeho súčiniteľ je iba 0.29Cd! Stále je to hodnota normálnych áut z 90.tych rokov, no na pomery C-SUV to je čo povedať.
3. Volkswagen Tiguan III (od 2024)
Nový Volkswagen Tiguan posúva aerodynamickú latku v neprémiovej ľudovej triede. Nový Tiguan disponuje hodnotou odporu vzduchu 0.28Cd, čo je ohromné zlepšenie oproti neefektívnemu 0.33Cd, ktorým disponovala obľúbená predchádzajúca generácia.
2. Mercedes-Benz GLA II (facelift)
Aktuálna generácia najmenšieho SUV Mercedes-Benz, GLA disponuje taktiež vylepšenou aerodynamikou s hodnotou 0.28Cd. Jedná sa o vylepšenie oproti pred-faceliftu, ktorý mal slušnú hodnotu na 90.te roky, 0.30Cd. Druhá generácia modelu GLA je tak efektívnym kompaktným SUV.
1. BMW X1 (U11)
Aktuálna generácia BMW X1, ktorá debutovala v roku 2022 sa prezentuje najnižším súčiniteľom odporu vzduchu zo spaľovacích a aj elektrických C-SUV. Vzduch reže s hodnotou iba 0.27Cd pri spaľovacích motoroch a 0.26 pri elektrickej verzii iX1, pričom na dosiahnutie tohto nepotrebuje ani klesajúcu líniu strechy ako Audi Q4 Sportback! Tieto hodnoty odporu vzduchu sú blízke tým, akými sa prezentovali efektívne sedany z minulej dekády a poukazuje na brilantnú šikovnosť Mníchovských aerodynamikov pri práci na tomto rodinnom SUV.