Jazda na Porsche 911 Turbo

Krátky opis prvého zážitku jazdy na legedárnej 911-tke.

Nič nové vám asi nenapíšem, keď nazvem Porsche 911 etalónom svojej triedy a rovno aj všetkých športových áut. Každý kto vyrába športové autá sa s 911 chce a aj nechce porovnávať. Porsche moc chýb nerobí keď sa jedná o stelesnenie ich značky. A mal som to štastie sa dostať za volant populárneho modelu 997 Turbo.

911 Turbo s manuálom!

Presne tak! Turbo z čias keď sa dalo kúpiť s manuálnou pervodovkou. Chod prevodovky bolo milé a nečakané prekvapenie. Keď sa rozprávame o 911 Turbo tak sa čakajú ódy na rýchlosť a zrýchlenie hodné superšportu a o prevodovka sa občas prehliada. Tuhšia spojka s krátkym záberom bola perfektne intuitívna a s rozjazdom som nemal žiadny problém. Kulisa páky bola v podobnom duchu, krátke dráhy a skvelý feedback.

Technické detaily Porsche 911 Turbo generácie 997.1 :

  • plochý 6-valec s objemom 3,6L a preplňovaný dvojicou turbodúchadiel
  • výkon 480 koní a krútiaci moment 620Nm
  • zrýchlenie z 0-100km/h iba za 3,9s
  • pohon všetkých štyroch kolies
  • hmotnosť 1585kg

Prvá ostrá jazda na okruhu

Na okruhu som už raz síce jazdil, ale iba svojim súkromným autom pri kamerovaní. Ale teraz to bola ostrá jazda s poriadnym autom. Takto to prebiehalo:

Vychádzal som z boxovej uličky smerom na dráhu, inštruktor povedal, že môžem pridať tak som pridal. Plochý 6-valec sa prebral a s kľudom nás vystrelil na takmer 200km/h pred prvou zákrutou. Brzdy boli citeľne často používané, dostatočne zaberali až po silnom zošliapnutí predála, ale v poriadku. Po 180 stupňovej tiahlej zákrute prišli vlásenky kde som si užíval riadenie. Aj napriek pohonu všetkých štyroch kolies mala predná náprava veľa citlivosti a spätnej väzby. Spolu s ohromnou prilnavosťou samozrejme.

Nasledovala užšia šikana, ktorou sme prefrčali bez problémov, no jediným slabým miestom som bol ja, lebo som si ešte nezvykol na tie brzdy. Po pár ďalších zákrutách som opäť bol na dlhej a tiahlej zákrute pred cieľovou rovinkou a chcel som začať pridávať plyn. Aj napriek pomerne širokej časti dráhy som bol prekpavený, že mi Turbo ukázalo náznak nedotáčavosti. Po korekcii som už bol takmer na rovinke a konečne som dupol na plyn.

Turbo zatlačilo do sedačky a vždy pri hranici 5000 otáčok našiel motor druhý dych a začali sme ešte razantnejšie zrýchlovať. Približne v polovici rovinky som sa pozrel na klasické Porsche „budíky“. Tie ukázali rýchlosť 230km/h a stále som mal nohu na podlahe. Ku koncu rovinky sme určite išli okolo 250km/h ale to som sa už nepozrel lebo som mal dosť práce s brzdením a podraďovaním pred zákrutou. Tá rýchlosť na rovinke sa mi až tak veľká nezdala, lebo rovinka bola veľmi široká. Potom som sa ešte chvíľu vozil a musel som prejsť späť do boxov.

Zážitok to bol ohromný z viacerých hľadísk. Mohol som konečne jazdiť na Porsche 911, a konečne som jazdil na full-size pretekárskej dráhe s autom čo na ňu patrí. Ďakujem Drive-X Sport.

Foto: Upshifter

Related posts