Ford Mustang Mach1 prichádza na Európske cesty!

Prvé kusy legendárneho mena Mach1, ktoré Ford navrátil k modelu Mustang po 17 rokoch si už prví zákazníci užívajú na Európskych cestách.

Mustang 6.generácie sa na Európskom a aj na našom domácom trhu uchytil na prvých priečkach  v predajoch spomedzi športových áut už v roku 2015. Posledných 6 rokov tomu nie je inak, pretože prináša štýl, výkon a pozornosť za výborné peniaze.

V Európe sa doteraz predávali len dve verzie, a to základná s motorom 2.3 Ecoboost a osemvalcová 5.0 GT, obe v prevedeniach kupé a kabriolet. Motorizácia V6 ostala už spočiatku výhradne za veľkou mlákou, kde predstavovala základnú motorizáciu do roku 2017. V USA taktiež zostali aj najžiadanejšie verzie Shelby GT350GT500. S odchodom GT350 však bola potrebná náhrada. Preto Ford oživil legendu a predstavil Mach 1 ako dostupnejšiu náhradu okruhovo zameranej verzie Mustangu.

Už pred nejakým časom Ford zverejnil, že verzia Mach 1 príde aj do Európy. No a teraz koncom jari sa už pár šťastlivcov teší z prvých dodávok najrýchlejšieho oficiálne predávaného Ford-u Mustang Mach1 na starom kontinente.

Skrotené americké svaly

Jeho osemvalec s objemom 5.0 litra sa trochu líši od toho, predávaného v USA. Pri európskej špecifikácii má znížený výkon z 487 koní na 460 koní, to najmä kvôli našim emisným kvótam. Krútiaci moment taktiež klesol z hodnoty 569 Nm na skromnejších no stále americky silných 529 Nm. Táto atmosférická „V8-ka“ „točí“ až do 7500 ot./min, čo je pri amerických muscle a pony cars nezvyčajnou hodnotou.

Výkonové parametre sú to s prihliadnutím na kategóriu dosť vysoké. Mach 1 konkuruje autám ako Toyota Supra, Porsche CaymanBMW 2. Samozrejme, keďže je Američan, je výraznejšie tučnejší ako rivali, nadváhu si však kompenzuje výkonom skoro o 100 koní vyšším ako majú vyššie spomenuté športiaky.

Shelby má v génoch

Výbornou správou je prítomnosť 6-stupňovej manuálnej prevodovky Tremec TR-3160, ktorá bola používaná v Shelby GT350. A to prevodovka nie je jediná vec, ktorú Mach1 po Shelby zdedilo. S GT350 zdieľa predný a zadný pomocný rám, sacie potrubie či chladič oleja.    

Od silnejšieho brata Shelby, verzie GT500 má tiež niekoľko dielov v zápožičke. Sú nimi napríklad pevnejšie stabilizátory, diferenciál s obmedzenou svornosťou alebo difúzor.

Všetky Mustangy v súčasnej ponuke disponujú 10-stupňovým automatom s funkciou Launch Control, ktorý zaručuje zrýchlenie na 100km/h za 4,3 s, výkonnejšie verzie z USA túto disciplínu zvládnu za 3,9 s. Zrýchliť na stovku s manuálnou verziou Mach 1 zaberie čas 4,6 sekundy.

Kolesá a podvozok

Štandardnou výbavou sú 19-palcové disky s retro dizajnom, obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4 s rozmerom 255/40 ZR19 na prednej náprave, a 275/40 ZR19 na zadnej. Za príplatok je možné dostať aj balík zvaný Mach1 Handling Package ktorý obsahuje rozmernejšie kolesá s iným dizajnom a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozmerom 305/30 R20 vpredu a 315/30 R20 vzadu. Balík obsahuje okrem toho aj väčší rozdeľovač prúdenia vzduchu na prednom nárazníku, nastaviteľné vzpery a jednoduchšiu zadnú lavicu namiesto klasických sedačiek.

Štandardom sú aj adaptívne tlmiče MagneRide. Pozmenený je aj dizajn nárazníkov s väčšími a agresívnejšími otvormi, ako aj pár exteriérových dekorácií vo forme pásu na kapote, bokoch auta a spojleri, aby sa vedel Mach1 odlíšiť od bežnejšieho GT modelu. Ako bolo spomenuté, Mach 1 dostalo difúzor z brutálneho GT500. Napriek tomu zadnej časti auta dominuje štvorica skutočných koncoviek výfuku, z ktorých sa ozývajú veľmi agresívne zvuky.

Ceny

Ford Mustang Mach1 so 6-stupňovým manuálom začína od 60 990€. Za verziu s automatickým 10-stupňovým automatom si treba priplatiť 3 500 EUR, teda jeho cena je od 64 490 EUR.

Je to síce nemalý peniaz, ale v tejto cenovej kategórii sa nenájde auto s obdobným výkonom alebo podobným zvukovým prejavom za porovnateľné peniaze. A to robí Mustang aj v dnešnej dobe jedinečným športovým autom.

Foto: Ford

Related posts