Bugatti Mistral: Rozlúčka s motorom W16

Ako isto viete, Bugatti mieri do sveta výroby elektrických hyperáut spolu a pod vedením Mateho Rimaca, zakladateľa Rimac Automobili. S Bugatti sa v novodobej histórii vždy spájal najmä motor W16, ktorý poháňal Veyron až do teraz. Tento motor so 4 turbami má po 18 rokoch od svojho uvedenia derniéru, a tú bude mať v novom kabriolete, Bugatti Mistral.

Podobne ako aj pri iných súčasných Bugatti, aj model Mistral je postavený na základe Chiron. V tomto prípade sa však motor chce lúčiť s verejnosťou príjemne, s otvorenou strechou, vďaka ktorej bude môcť šofér počuť najvýkonnejšie prevedenie tohto motora. Ten zdieľa s modelom Chiron Super Sport 300+, je to výkon 1 600 konských síl. Tento výkon dosahuje pri 7 000 otáčkach, pri ktorých vrcholí aj krútiaci moment 1 600Nm, začínajúci na 2 250 otáčkach za minútu.

Pre dosiahnutie týchto vyšších otáčok motora boli prepracované ventily, rozvodová reťaz a nové sú aj ľahšie, efektívnejšie turbodúchadlá.

Pre zhotovenie auta s otvorenou strechou vytvorilo Bugatti pre Mistral zbrusu nový monokok z uhlíkových vlákien. Dizajn je inšpirovaný s prvkami z jedinečného La Voiture Noire. Okrem oblejšej siluety a chýbajúcej strechy však dizajn zaujme najmä bezrámovým predným a bočnými oknami, ktoré vyzerajú ako priehľad na helme. Nie je to síce po prvý krát, ale bez strechy tento dizajnový prvok viac vyčnieva.

Interiér je takmer rovnaký ako z modelu Chiron, teda jednoducho krásny, opulentný a na rozdiel od ostatných, bez otravných a lacne pôsobiacich displejov. Je to predsa Bugatti, a Bugatti je dokonalosť.

Vyrobených bude 99 kusov s cenou 5 miliónov €. Prvé dodávky vozidiel sa začnú v roku 2024, samozrejme, ako to už býva zvykom, rovno sú aj vypedané.

Related posts