WOW, vyzerá vskutku zaujímavo. Nový Duster bude isto úspechom vo svojej cieľovej skupine.
Dacia Duster, skvelý dostupný off-road či rodinné SUV prichádza vo svojej 3 generácii. Nový Duster stojí na osvedčenej platforme CMF-B, podobne ako Sandero, Logan či Jogger. Umožňuje tiež novému Dusteru zapojiť sa do elektrifikácie, teda skôr hybridizácie modelu.
Bude stále skvelý off-road?
Duster bol vždy prekvapivo dobrým off-roadom, a rovnako tomu bude aj v tejto generácii. svetlá výška je až 217 mm s nájazdovými uhlami 31° vpredu a 36° vzadu, kým prejazdový uhol je 24°. V teréne mu tiež pomôže nové nastavenie jazdných režimov 4×4 Terrain Control.
Na výber bude 5 režimov:
- Auto – automatické rozdeľovanie krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá záležiac od priľnavosti a rýchlosti
- Snow – špecifické nastavenie ESC a trakčnej kontroly pre jazdu na klzkej zasneženej ceste
- Mud/Sand – pre mäkký podklad povrchu
- Off-Road – podobný aktuálnemu režimu LOCK pre najlepší prejazd tažkým terénom
- Eco – obmedzuje rozdeľovanie krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá pre čo najnižšiu spotrebu v spolupráci s automatickým regulovaním klimatizácie pre nižší odber energie
V mene ekológie nový materiál namiesto plastov
Nový Duster me veľa komponentov zhotovených zo špecifického materiálu vyvinutého a patentovaného inžiniermi Dacia s názvom Starkle®. Je to kompozitový materiál, v ktorom je až 20% recyklovaných plastov. Jeho výhodou je odolnosť, bezpečnosť/pevnosť a pritom nekazí vzhľad. Zhotovené sú z neho nasledovné komponenty: krajná a zadná ochrana spodku auta, podbehy kolies, trojuholníky na prednom nárazníku aj predná ochrana motora.
Pohon:
TCe 130 – mild hybridný 1.2l trojvalec s turbom s Millerovým cyklom. Dostupný bude výhradne so 6. st. manuálom a pohonmi 4×2 či 4×4
TCe 100 Bi-Fuel – nové označenie pre aktuálny motor spaľujúci Benzín a LPG. Novinkou je zväčšenie nádrží na 50 a 50 litrov pre obe palivá a tak vyšší dojazd do 1300 kilometrov.
Hybrid 140 – súčasťou elektrifikácie je samozrejme Hybrid 140, s atmosférou 1.6 SCe s výkonom 94 koní, 2 elektromotormi (49 koní + štartér-generátor) a 1.2 kWh batériou, najideálnejší pre mestské prepravovanie.
V interiéri sa Dacia v zmysle enviromentalizmu zbavuje akejkoľvek kože a spolieha sa na ekologickejšie materiály ako poťahy TEP MicroCloud, ktorý už je napríklad v novom Joggeri. Vzadu je po novom o 30mm miesta naviac v pozdĺžnom smere a kufor sa zväčšil o 6% na 472 litrov v základnom usporiadaní verzie 4×2.
Príplatkové prislušenstvo na aktivitu:
Sleep Pack – rozkladacia dvojposteľ s rozmermi 1.9 x 1.3 m, známa z Joggeru
Roof Rack – pre ďalších 80 kg čohokoľvek na streche
Výbavové levely novej Dacia Duster budú:
Essential
Expression
Extreme
Journey
Koniec.