2022 Honda HR-V test: Elegantná, úsporná a praktická.

UPSHIFTER RATING: 8/10

Cena modelu od: 28 490€

Čo sa nám páčilo

krajší dizajn, efektívnosť hybridného pohonu Honda, veľmi pohodlný podvozok, praktický a pohodlný interiér, rozumná cenovka

Čo chce zlepšiť

riadenie by mohlo byť komunikatívnejšie

Nová Honda HR-V vraj stále patrí do kategórie B-SUV, stojac však pri nej po prevzatí, hovoril som si, že toto je predsa stredne veľké SUV, síce kufor je o niečo menší. To je síce omyl ale zároveň veľký kompliment, pretože nová Honda HR-V je jedno nekonfliktné a prívetívé vozidlo.

Dizajn HR-V

Všetko sa začína dizajnom, ten je skutočne minimalistický so štíhlymi svetlometmi, ktorými zároveň prechádza jedna, vysoko umiestnená línia pokračujúca po celom obvode auta. Kvôli nej sú štíhle a neveľké aj bočné okná. To v kombinácii s vysokou svetlou výškou, oplastovaním a veľkými kolesami vytvára pocit robustnosti. Okrem toho pôsobí tiež, ako by sa nakláňala dopredu, pretože zadný previs je kratší ako ten predný (je to však len ilúzia, pretože predný ide horizontálne a zadný diagonálne do vrchu).

Predná časť zase zaujme nahnevaným výrazom a chladiacou mriežkou, ktorá pôsobí a aj je súčasťou nárazníku, na rozdiel iných vozidiel. Celkovo je to veľmi podarený dizajn a auto vyzerá skvelo, to musím povedať aj ako nie fanúšik SUV. V jednoduchosti je krása, a Honde sa rozumnosť a nekomplikovanosť hodí, je to o mnoho krajšie auto, ako jeho predchodca.

Prehľadný a kvalitný interiér

Organizovanosť, subtílnosť a pocit ucelenosti a kvality pokračuje aj v interiéri. Najkrajšími líniami jeho dizajnu je línia prechádzajúca naprieč prístrojovou doskou s integrovanými výduchmi klimatizácie a ich originálnym dvojstupňovým ovládaním na krajoch. Tou druhou je medená plocha obklopujúca radiacu páku, z ktorej prechádza optickým zatočením a smerovaním popod stĺpik volantu do krytu, kam skryjete a dáte dobiť mobilný telefón. Na efektívnosť auta poukazuje aj fakt, že samotné bezdrôtové nabíjanie môžete malým tlačidlom vypnúť, čo je detail, ktorí nemajú všetci výrobcovia.

Aj pomimo týchto dvoch prvkov interiéru je na ňom však stále čo oceniť. Je tu príkladná ergonómia, hardvérové ovládanie klimatizácie ovládačmi s puncom kvality pri otočení. Na oboch stranách klimatizácie po jednom USB-A konektore (bližší pre multimédiá, vzdialenejší pre dobíjanie telefónu). Nie, že by ste ten bližší potrebovali pre Apple CarPlay, pretože to je tu bezkáblové. Na dobrom pocite ďalej pridáva kvalita zhotovenia, teda mäkké plasty v kombinácii so bledou syntetickou kožou v tejto vrcholnej verzii, ktorá dodáva interiéru svetelnosť a čistotu. Samozrejme v typickej japonskej móde je tu všetko spojené hutne a pevne, takže ani na tej najnevľúdnejšej ceste nič nevŕzga/neklepe.

Praktickejšie auto v triede nie je

Zadná časť vozidla disponuje svojim na cestujúcich zameraným šarmom, no zároveň brilantným riešením. Po nastúpení cez malé a ľahké dvere, v ktorých je presne a príjemne na dosah ruky držiak na nápoj o veľkosti plechovky (čo je nápoj, aký v ňom bude najčastejšie) Vás privíta miesto, ktoré vytvorilo druhú veľkostnú ilúziu o väčšom type SUV. Miesto na kolená je porovnateľné s Hyundai Tucson či BMW X3, miesto na hlavu je dostatočné (rozumej akurát) aj pre 1.9 metra vysokých pasažierov. Samozrejme je tu aj sklápateľná lakťová opierka s ďalšími integrovanými a otvorenými držiakmi na nápoje (okrem toho sa sklápa úplne k sedadlám, takže sa netreba pri opretí o ňu báť o jej ulomenie).

Ak je však vyklopená, v tom prípade sa do HR-V kľudne usadia aj 3 osoby, pričom tá stredná si nebude vôbec sťažovať na hrboľ v podlahe, pretože ten je tu minimálny. Zo stredového tunela ústia výduchy klimatizácie, pod nimi dva USB-A konektory a pod nimi ešte vyhĺbený ukladací priestor pre čokoľvek (pravdepodobne smeti). Rodiny sa ešte môžu spoľahnúť na dva úchyty ISOFIX vzadu.

Priestor vzadu však skrýva aj perfektné riešenie Hondy. Je to vyklápateľná zadná lavica sedákov do výšky, na úroveň operadiel hlavy, ktorá debutovala v malej Honda Jazz. V tomto, rozmerovo väčšom aute týmto spôsobom vzniká obrovský priestor (oddelený od kufru). Bez problému sa sem zmestí bicykel(le), alebo iné nadrozmerné predmety, rodiny a dôchodcovia si prídu na svoje. Vyklápajú sa v pomere 2:1. Toto riešenie však nekradne aj klasickú možnosť sklopenia zadných operadiel pre vytvorenie rovnej podlahy.

Toto Honda identické riešenie však HR-V potrebuje, pretože samotný kufor už ukazuje, že základným objemom 335 litrov medzi stredne veľké SUV nepatrí. Na mestskú rutinu aj rozumnejšie baliace schopnosti však prišiel dostatočný. Na konci podlahy ukrýva pod jej podlahou aj vaničku, do ktorej sa zmestí taštička so základnou výbavou a teda nezavadzia a hlavne nelieta v kufri. Naviac sú dvere kufru od strednej výbavy Advance aj elektricky poháňané.

Výkon ktorý postačuje

K tomuto praktickému a príjemnému kusu auta Honda pribaľuje aj efektívne hybridné pohonné ústrojenstvo. To sa skladá z benzínovej atmosféry 1.5l a elektromotorov. Celkový výkon sústavy je 131 koní a 253 Nm krútiaceho momentu. Poháňané sú predné kolesá, pri spaľovacom motore prostredníctvom prevodovky CVT. Pri využití všetkých svojich síl zrýchli HR-V na 100km/h za 10.1 sekundy a maximálne jazdí 170 km/h (reálne 183) . Čísla však o ničom nehovoria, pretože dynamika pohonu Hondy je postačujúca. Pozitívne slová možno vysloviť aj voči CVT prevodovke od Hondy, ktorá pracuje dobre na rozdiel od iných výrobcov s ktorými bola tá česť.

Hlavnou devízou tohto pohonu je však SAMOZREJME efektívnosť. Honda HR-V po meste jazdí čím viac sa dá na elektrinu, samozrejme to do veľkej časti ovplyvňuj schopnosť medzikusu medzi cestou a autom rekuperovať energiu späť do batérie prostredníctvom pádiel na volante alebo jazdy v režime B. Vtedy a nie len vtedy sa Honda odvďačí číslami, ktoré s ohľadom na tvar a veľkosť autá otvárajú oči od prekvapenia. Po meste sa s ňou dá jazdiť aj za 3.0 l/100km. Skvelé to je aj na okresných cestách, kde to dokáže za 4.2. A čo sa na Honde cení, na rozdiel od niektorých iných hybridov nestratí sa ani na diaľnici. Batéria ukazuje dve „paličky“ nabitia a motor ju priebežne dobíja, nepôsobí však udychčane a slabo, no naopak, bez zbytočných rečí zrýchli na 150-160 km/h, čo nemožno povedať napríklad od konkurenčnom E-TECH prvej generácie od Renault. Na diaľnici jazdí za 5.7 l/100km.

Ako môžete čítať, je to veľmi efektívne SUV, aj napriek svojej veľkosti. Na diaľnici je tiež relatívne tichý, síce isté zlepšenie by bolo možné v izolovaní vzduchu od A stĺpikov a veľkých spätných zrkadiel.

Ako jazdí nová HR-V?

Ako možno na aute vidieť, je to malé SUV, ktoré má niečo prejsť aj mimo cesty na chatku, na rozdiel od niektorých konkurentov stavaných viac pre cestu (Ford Puma, Renault Captur, Audi Q2, BMW X1…), každá značka má svoje poňatie tejto kategórie vozidla. A v zákrutách je to poznať, napriek tomu však možno riadenie označiť za precízne a presné. Samotný podvozok sa potom správa, tak ako naznačuje postoj auta, na mysli mám ľahký zadok vozidla, ktorý na zlomoch v zákrutách neváha a rád si pri vyšších rýchlostiach uskočí na kávičku oproti. Náklony a ponory tu sú taktiež prítomné, nie však v takej miere, ako by človek pri pohľade na auto očakával. Predná náprava má jemnú nedotáčavosť, teda dynamická jazda vyžaduje rozsiahlejšiu prácu s volantom na jej korigovanie. Je tu aj možnosť vypnúť stabilizačný resp. trakčný systém, ten však pri dynamickej jazde vypnutý nie je, čo je poznať práve v zákrutách. Tlačidlo na vypnutie tak skôr slúži do terénu, kde pomôže cestou na chalupu preplynovať nejaké blato/sneh.

Vyzdvihnúť však treba pohodlnosť podvozku pri odlišnom type jazdenia, pretože pohodlie jazdy je na túto veľkosť auta príkladné. O menších výmoloch a zlepeninách na ceste to auto dá vedieť cez riadenie, pri výraznejšie rozbitej ceste však presne ukáže skutočne krásne filtrovanie nerovností, dokonca jazdu možno prirovnať k pohodliu Citroen C4 s hydraulickými dorazmi, a to je vskutku pochvala. Nápomocné sú pri tom aj pneumatiky s rozumným profilovým číslom 50, kompletný rozmer je 225/50 R18 a obuté boli Michelin Primacy 4.

Zhrnutie a Ceny

Tak čo sme zistili v predchádzajúcich odstavcoch? Zistili sme, že dizajn novej HR-V je masovejším, elegantnejším. Že interiér vyzerá rovnako dobre ako exteriér, naviac je nevýslovne praktický a čo je pri tomto type vozidla najdôležitejšie, benzínu konzumuje menej ako hladný novorodenec. Naviac je to Honda, takže je tu ikonická spoľahlivosť, ku nej tiež záruka 5 rokov na hybridný systém a 8 rokov na samotnú batériu.

Honda HR-V je dostupná v troch výbavách. Začína na 28 490€ za Elegance, pokračuje od 30 990€ za Advance a končí vrcholnou Advance Style od 33 490€, ktorá ponúka aj aktívne prisvecovanie do svetlometov do zákrut, dvojfarebné lakovanie karosérie či bezkáblové nabíjanie telefónu.

Related posts