TEST Peugeot e-Rifter: Elektrina sa mu hodí, ale…

Peugeot e-Rifter sa elektrický pohon hodí, no s aktuálnou technológiou ešte úplne nedozrel čas na elektrifikáciu tohto modelu.

UPSHIFTER RATING: 6/10

Cena modelu od: 32 290€

Cena testovaného: 38 490€

Čo sa nám páčilo:

plynulosť, tichosť a jednoduchosť phoonu hodiaca sa k autu, počet odkladacích priestorov, manévrovateľnosť

Čo chce zlepšiť:

elektrický pohon sa zatiaľ pre auto tohto typu využitia nie je tým pravým orechovým, technológia sa ešte musí vyvinúť, no aj Peugeot mohol vynaložiť viac úsilia do optimalizácie vozidla pre tieto účely (najmä väčšou batériou)

Peugeot Rifter je rodinné auto na ktoré keď sa pozriete vidíte priamy scenár jeho rutinného života. Cez týždeň jazdenie po meste, vozenie deciek do školy, nákupov a psov, na konci daná rodinka nasadne, pribalí si nejakú tú batožinu, bicykle a hor sa mimo mesta spoznávať zážitky krajiny. No a Peugeot ho okrem dieselu po novom ponúka aj v čisto elektrickej verzii pod názvom e-Rifter.

Najskôr však stojí za zmienku cenová hra, akú možno spozorovať v ich konfigurátore. Pretože ak chcete najsilnejší diesel HDi, 130 koní s automatom a najvyššiu výbavu GT, nemôžete, v nej môžete mať len 100 koní a manuál. Medzitým elektrických 136 koní je samozrejme dostupných aj k najvyššej výbave. K tomu netreba nič dodávať. No späť k samotnému autu.

Elektrický pohon samozrejme spĺňa perfektne prvú časť rutinného života Peugeot Rifter, jazdenie po meste, predsa na to je elektrický pohon ako stvorený. V noci sa ideálne nabije doma, a s mestským dojazdom až do 280 kilometrov je to príjemné a tiché plnenie si mestských povinností.

Druhá časť , výlety mu už však robí problém. Peugeot e-Rifter je vybavený 50 kWh batériou, čo nie je o nič viac, ako má malý Peugeot e-208, akurát jej rozloženie vo vozidle je iné. Na rozdiel od e-208 je toto však s váhou 1765 kilogramov výrazne ťažšie vozidlo, a platí to dvojnásobne, keď sa doň majiteľ nabalí, a o možnosti ťahať príves sa ani nemusíme baviť. S prázdnym autom Peugeot udáva pri diaľničných 130 km/h zníženie dojazdu o polovicu, teda 140 kilometrov, a aj tie ešte závisia od spotreby energie, vonkajšej teploty či členitosti terénu. Už z tejto teórie možno vidieť, že dlhé rodinné výlety by neboli práve komfortné, a nebavíme sa o 1-2 zastávkach na dobitie.

“Pri tomto type prepravy a auta musí aj najtvrdší zástanca elektromobility uznať, že diesel tu hrá zatiaľ prím. “

Na výletoch s Rifterom poteší systém GripControl, ktorý pomôže rodinnej dodávke na ceste za dobrodružstvom dostať sa ďalej. Samozrejmosťou je neskutočná priestrannosť, v aute je toľko odkladacích miest, že som počas týždňa s ním stratil 80% vecí, ktoré som doň priniesol. Ako mladý bezdetný človek som bol z množstva odkladacích priestorov v aute až znepokojený. Páčila sa mi však plávajúca konzola nad hlavami pasažierov, s oddeleniami na ukladanie vecí, ktorá v noci svietila a dodávala tak príjemnú atmosféru. To je pekné, ale ako poznamenal kamarát, to že sa nedá počas jazdy v noci zhasnúť je dosť odveci.

Zadní pasažieri nastupujú cez posuvné dvere, čo sa hodí aj najmä rodičom pri ukotvovaní detskej sedačky. Okrem toho tu nesmú chýbať sklápateľné stolíky, konektory na nabíjanie a je tu aj samostatné ovládanie intenzity fúkania klimatizácie.

Jazdné vlastnosti pri vozidlách typu, z bodu A do B nemá zmysel rozoberať. Sedí sa však vysoko ako v SUV, čo poteší ľudí, ktorí chcú mať dobrý rozhľad a s volantom sa v meste vďaka jeho ľahkosti nádherne manévruje. Testovaný e-Rifter bol vybavený aj samostatným parkovacím asistentom, čo je fajn gimmick.

V oblasti jazdy sa oplatí mať auto takmer vždy v režime Power, vtedy ponúka všetkých 136 koní a aspoň z osobnej skúsenosti sa batéria vybíja pomalšie, pretože nemusíte na zrýchlenie vozidla tak hlboko zošliapnuť plynový pedál. Kombinovaná spotreba 16.4 kWh/100km je toho ukážkou. Diaľnica si však vypýta viac, 21.2 kWh/100km.

Na záver už možno len konštatovať že elektrický pohon e-Rifteru pasuje, netreba premýšľať o radení alebo výmene oleja v prevodovke a jazda je plynulejšia a tichšia. Avšak pre zvyčajné využitie tohto auta, teda plne naložené aj s byciklami vzadu, v extremnejšom prípade aj prívesným vozíkom treba uznať, že technológia a aj jej prevedenie v tomto prípade ešte nedospela. A tak je to Diesel for the Win.

Related posts