TEST Honda Jazz 2023: Najlepšie malé auto na každý deň

Honda Jazz si prešla v rámci faceliftu vylepšeniami, ktoré zdokonaľujú dizajn a ešte vylepšujú efektivitu už tak perfektného hybridného systému. V iných krajinách pribudla aj športovejšia verzia Advanced Sport.

Honda Jazz si pre rok 2023 prešla faceliftom. Ten zahŕňa najmä nový vzhľad a úpravu pohonu. Predná maska klasickej Honda Jazz je teraz športovejšia. Spodný aj aerodynamický plastový diel pripomína aktuálne Porsche 911 GT3, síce to znie bizarne.

Honda Jazz je jediné auto B segmentu, ktoré je svojim tvarom MPV, ten je totiž inšpirovaný dnes už vymierajúcimi MPV. To robí Jazza iným, a keď si s ním človek požije nejaký čas, veľmi príťažlivým. Pretože pokiaľ hľadáte malé rodinné auto na každý deň, nie lepšieho.

Extrémne praktický/Extrémne kvalitný interiér

Prvou láskou je interiér. Bezkonkurenčne najlepšou vychytávkou na ňom sú držiaky na poháre, ktoré sú na rozdiel od iných vozidiel na krajoch palubnej dosky, ako je tomu v dodávkach. Je to skvelé, pretože nápoje sú doslova na dosah ruky a skrytou výhodou je, že v lete zostávajú klimatizované, v zime zase káva vykurovaná z výduchov ventilácie za nimi.

Ďalším praktickým elementom sú dve schránky pred spolujazdcom, klasická spodná plus vrchná. Prístrojová doska okrem praktickosti vyzerá veľmi dobre vďaka bielym elementom. Interiér je tiež asi najkvalitnejší v triede. Nič nevŕzga, ovládače majú pevný a chrumkavo znejúci klik, takmer ako v Porsche, všetko pôsobí solídne.

Posed za volantom extrémne prekvapí možnosť sedieť až neskutočne nízko a rovnako nízko si nastaviť aj volant. Automobil má síce tvar MPV, no posed možno zaradiť do športového. Sedadlá samotné samozrejme nie sú uspôsobené na športovú jazdu, ale komfort, naviac majú tvarovanie, ktoré má zabezpečiť, že nebudete unavení po dlhých trasách. A hádajte čo, funguje to. Po 6 hodinách šoférovania, som bol na konci dňa menej unavený, než mám skúsenosť z iných vozidiel.

Decentné zvýšenie výkonu a dokonalá efektivita

Hybridný pohon dostal osvieženie. Po novom je výkonnejší.. Výkon 1.5l motora sa zvýšil o 10 koní, na 107. Celkový výkon sa zvýšil na 122 koní a 253 Nm. Znie to síce ako málo, Jazzu to však plne postačuje aj na udržiavanie vyšších diaľničných rýchlostí pri zachovaní nízkej spotreby. Akcelerácia síce nie je dramatická, ale to vôbec nevadí.

Hybridný pohon Hondy možno označiť ako najlepší. To ako funguje na diaľnici a ostatných situáciách je vskutku pôsobivé. Bol som schopný prejsť 300 kilometrov viac menej po cestách 1. triedy a kolónach v meste so spotrebou 3.5 l/100km, s použitím diaľnice sa zvýšila na 3.9 l/100km, stále extrémne pôsobivý údaj.

Možno konštatovať že Hybridný pohon Hondy, je na každý deň to pravé orechové súčasnej doby, dokonca lepšie ako dieselový pohon, ktorý však stále pre niekoho môže mať svoje výhody…

Tuhší podvozok, nie však nekomfortný

Ďalším zistením, je, že Jazz stvrdol, a to sme nemali na test verziu Advanced Sport, ktorá je podľa údajov Hondy ešte tuhšia.

Testovaný Jazz sa však výrazne menej nakláňal pri prejazdoch zákrut a krajšie si držal kompozíciu, akoby sa viac opieral o zadné koleso, čo je vysvetlené lepším rozložením pomeru tuhosti náklonu predku/zadku. Lepšia bola aj spätná väzba od povrchu cesty cez sedadlo a volant. Jazz sa vyznačuje krásne presným a dostatočne tuhým riadením.

Je to auto, ktoré síce tvarom pôsobí nešportovo, ale ani ostrejšia jazda mu problém vôbec nerobí problém.

Nestratili sa ani ostatné brilantné veci na Honda Jazz ako systém MAGIC SEATS, ktorý je ďaľším obrovským plusom, miesto aké ponúkne namiesto druhej rady sedadiel je neskutočné a neporovnateľné s konkurenciou.

Batožinový priestor je s objemom 300 litrov menší, ale poteší extrémne nízka nakladacia hrana a taštička s prvou pomocou schovaná v hlbokej priehradke pod podlahou.

Hodnotenie 10/10

Celkovo treba Jazz zhodnotiť ako bezchybné mestské auto, preto mu aj napriek vyššej cene, ktorá je ale odoôvodniteľná dávam 10/10. Lučilo sa s ním až prekvapivo ťažko, asi aj preto, že tá jeho tvár má až ľudský charakter. Prajem si mať ho vo svojej garáži ako vozidlo na každý deň.

Related posts