Škoda Kodiaq Sportline TDI200: Rodinné SUV po aktualizácii

UPSHIFTER RATING: 7.5/10

Cena modelu od: 39 500€

+

omladený vzhľad, skvelá prevodovka aj dostatočný výkon, intuitívne ovládanie esenciálnych funkcií auta, priestrannosť a praktickosť, OffRoad mód, Matrix LED svetlá Škoda Crystal Lighting

slabšie zhotovenie interiéru napriek dostatočne kvalitným použitým materiálom (vŕzganie madiel a iných plastových častí), naladenie štandardného podvozka (berte DCC)

Škoda Kodiaq, všetci vieme, všetci poznáme. Kodiaq si prešiel faceliftom, ktorý, ako môžete vidieť, mu priniesol nové predné a zadné svetlomety, ktoré mu dodávajú aktuálnosť, ktorú tak potreboval.

Na smútok mnohých tiež Škodovka nahradila vo verzii RS dieselový pohon za benzín. Auto, ktoré vidíte na fotkách vyššie možno vyzerá športovo, no RS to nie je, a pozor, má Diesel.

Motor a prevodovka

Jedná sa o Sportline 2.0 TDI 4×4. Je to najsilnejší (no teraz už je) diesel v ponuke s výkonom 200 koní a 400 Nm.

V tomto prípade dlho neservisovaných 200 koní, nakoľko olej bol černejší ako samotná metalíza. Aj napriek tomu však vozidlo disponovalo slušnou dynamikou, ktorá jednoznačne postačuje aj plne naloženému autu.

Tie sú na cestu prenášané vďaka prevodovke DSG a pohonu všetkých 4 kolies. K dispozícii bol okrem zvyčajných jazdných módov Eco, Normal, Sport aj režim OffRoad, ktorý len dopĺňa to, čoho by malo byť schopné každé SUV.

Samotná prevodovka DSG fungovala v automatickom móde vcelku dobre až na občasné zbytočné podraďovanie, nakoľko výkonu má auto dostatok. Toto je však možné vyriešiť manuálnym radením pádlami za volantom. To horšie reaguje len pri prvých dvoch prevodových stupňoch, ktoré sú veľmi krátke (1. stupeň prispôsobený pre jazdu v teréne). Okrem nich však reaguje ostro, pohotovo a stupne tam padajú ako pri streľbe zo samopalu. Chybičkou je ešte samostatné preraďovanie pri vyšších otáčkach…

Po stránke spotreby je to SUV, teda nejazdí tak efektívne ako keby to bol klasický kombík (napr. Superb Combi), avšak na SUV bola spotreba dobrá. Pri predpisových dlhších presunoch 6.3 l/100km, pri nepredpisových zase 7.7-8, čo už je dosť. Po Bratislave možno jazdiť za 6.7 l/100km a okresné cesty znamenali 5.4 l/100km.

Jazdné vlastnosti

Auto váži 1835 kilogramov, ktorých je cítiť nielen pri zrýchľovaní, no aj v každej zákrute. Testované auto so štandardným podvozkom síce malo „ľahší“ pocit pri zmenách smeru, no ani zďaleka nie stabilitu, akú by poskytoval príplatkový adaptívny podvozok DCC. Navyše stráca aj v oblasti komfortu, ktorý je len priemerný, a to aj v porovnaní s konkurenciou so štandardnými podvozkami.

Auto má viac nedotáčavý charakter, jednak kvôli pohonu 4×4, no tiež kvôli motoru uloženému pred prednou nápravou McPherson. Zadná viacprvková náprava sa s vedením auta neháda a poslušne drží stopu aj pri vypnutej stabilizačnej kontrole.

Vo výbave Sportline jazdí na 19 palcových diskoch kolies s pneumatikami 235/50 R19, v tomto prípade Pirelli Scorpion Verde. Tie treba vynachváliť za viac ako dostatočnú priľnavosť na suchu aj mokru, podobne aj ich ovládateľnosť na mokrom povrchu.

Riadenie bolo dostatočne tuhé, priame a precízne, s krátkym prevodom, čo je lepšie pre dynamickú jazdu, no horšie pre mesto, kde sa rodinný Kodiaq často krát pohybuje prevažne. Riadenie síce chcelo byť športové chýbala mu však lepšia spätná väzba. Na dostatočné vedenie auta však postačovalo.

Veľkým potešením sú tu športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy. Poskytovali dostatočnú oporu do zákrut aj priľnavý a na dotyk príjemný povrch semiš/koža.

Priestor a praktickosť

Samozrejme, keďže je to Škodovka, a veru veľká Škodovka, je tu aj veľa miesta pre nohy vzadu (ale menej ako v Superbe) a aj obrovský 835 litrový batožinový priestor, čo sa niekomu isto zíde.

Vzadu najviac zaujala klasická 230V zásuvka, ktorá popri v mojom prípade aktuálne nepoužiteľných USB-C konektoroch príjemne bodla.

Samotný interiér vpredu je typický Kodiaq, akurát tu je športový trojramenný volant, karbónové obklady a semiš vo výplniach dverí. Oproti Superbu som sa čudoval, že ním nie je potiahnutá aj stropnica.

Pri jazdení sa skvelo osvedčili Matrix LED svetlomety, ktoré neoslepovali iných vodičov a svietili brilantne, ako aj rýchla možno vypnúť systém Štart&Stop či stabilizačnú kontrolu.

Záver

Kodiaq po facelifte omladol a svedčí mu to, predpovedám je úspešné pokračovanie všestranného rodinného SUV. Navyše je dostupný v takých formách štýlu vybavenia, že si vyberie každý. Scout pre toho kto využíva mód OffRoad, L&K pre toho kto chce pohodlie a luxus.

Pre koho je Sportline? Aktuálne najskôr pre toho, kto to rád športovo, no zároveň mal rád RS v diesli, a ten mu Škodovka po tomto facelifte vzala. Pretože skutočne rýchly Kodiaq už jazdí na benzín.

A aký by ste si vzali VY?

Related posts