Opel Mokka GSE je snahou o prinesenie hot-malého-SUV, auto na spôsob Hyundai Kona N, ktorý bol najzvučnejším autom tohto typu. Na svet prichádza v súlade s homologizáciou Opel do kategórie elektrických rally vozidiel. V súlade s pieskoviskom Stellantis, na ktorom sa hrajú nám Opel prináša elektrický Mokka GSE s 280 konskými silami, 345Nm krútiaceho momentu, rovnako ako je tomu pri Abarth 600e, Alfa Junior Veloce či novom Peugeot e208 GTI. Vďaka výkonu a nízkej váhe pod 1600 kilogramov zrýchli na 100km/h za iba 5.9 sekundy s maximálnou rýchlosťou 200km/h.
Hot-SUV či Hatch však nie je o výkone ale o úpravách podvozku a brzdách. Zábavu a skvelý jazdný pocit bude zaručovať predovšetkým Torsen mechanický diferenciál. Podvozok Mokka GSE má celkom novo navrhnuté komponenty náprav (tá zadná je až o 189% tuhšia než v Štandardnej Mokka) a ich kinematiku ako aj rally hydraulické tlmiče. Automobil tiež leží o 10mm bližšie ku zemi. Celkom nové je aj riadenie, brzdy o veľkosti 380mm a 4-piestovými strmeňmi Alcon a taktiež aj celé elektrické ústrojenstvo (motor, invertor, batéria, kabeláž) pochádzajú z Rally špeciálu Mokka, aby zvládli vyššiu záťaž pri športovej jazde, nebodaj aj na okruhu.
Mokka GSE jazdí na pneumatikách 225/40 R20 Michelin Pilot Sport EV. Disky kolies sú samozrejme aerodynamické, pre zachovanie efektivity a čim lepšieho dojazdu vozidla. Špecifická geometria bude zaručovať zábavné jazdné vlastnosti so zadnou časťou radostnou ísť do pretáčavého šmyku. Preladený bol aj stabilizačný systém ESC a TCS aby toto umožňovali.
Mokka GSE tak je ďalším autom po vzore Kona N, ktoré prináša hot-hatch zábavu v tele vyššieho SUV. Aj Hyundai Kona N bola za svoje telo tak trochu odsudzovaná, napriek tomu sa jednalo o jazdne zábavné auto. Rovnako to vidím v tomto prípade ako aj u súrodencov Mokka GSE.



