Priemerná spotreba: 7.2l/100km
Priemerná spotreba energie: 23.2kWh/100km
Reálny EV dojazd: 62 kilometrov
Reálny dojazd kombinovaný: 764 kilometrov
Mitsubishi Outlander PHEV je konečne rýdzo japonským autom. Vyvinuté aj vyrábané v Japonsku. A také teraz prišlo aj na Náš trh. Aké je pri každodennom používaní?
Cena
Mitsubishi Outlander PHEV na Slovensku začína na 51 900€. Cena je primeraná Japonskej prémii. Aj konkurenčná Mazda CX-60 štartuje na 50 090€. Testované auto v plnej výbave je zase o niečo drahšie s cenou 63 300€. Za tieto peniaze dostanete auto so zárukou 8 rokov na vozidlo aj trakčnú batériu. Takisto aj asistenčnú službu Mitsubishi až na 15 rokov! Servisný interval na toto auto je tiež veľmi rozumných 1 rok / 20 000km.
Chcem tiež spomenúť, že Mitsubishi ku vozidlu ponúkne aj redukciu z ChaDeMo na DC, aby ste si svoj Outlander mohli rýchlonabíjať aj napriek tomu, že konektory ChaDeMo už miznú z nabíjacích staníc.
Karoséria a Aerodynamika
Karoséria Mitsubishi Outlander vyzerá, že by mohla pojať aj sedem ľudí. Jedná sa však o 5 miestne vozidlo. Aj pre rovnú líniu strechy má Outlander vyšší súčiniteľ odporu vzduchu v rámci triedy na úrovni 0.32Cd. Celkovo je však aerodynamicky dobre riešený. V prednej časti máme aktívne žalúzie, deflektory pred prednými pneumatikami a predná plocha vozidla je tiež minimalizovaná skosením prednej masky. Sklon čelného okna nie je príliš prudký a ma aj jemné zaoblenie. Rovnako prechod okna a strechy je ideálne zaoblený.
Strecha je vzadu predĺžená spojlerom s jemným skonom v jeho druhej polovici. Strešný spojler je na bokoch doplnený aj o malé bočné spojlery, tie by ideálne mali byť ešte väčšie, ak by hľadáme aerodynamickú dokonalosť. Zadnú časť auta tiež pekne vypĺňajú diagonálne 5 dvere kufra, takže pri pohľade z boku auto vzadu nie je ploché, čo by bolo najhoršie možné riešenie pre aerodynamiku, Takto je minimalizovaný nízky tlak vzduchu za autom, tzv. WAKE. Takže auto je menej brzdené proti ťahom tohto tlaku vzduchu.
Outlander je skvelo zakrytý aj zo spodnej časti. Dokonca aj komponenty zavesenia sú navrhnuté s plochým zakončením, ktoré zapadá do rovnej podlahy. Kolesá sú tiež aerodynamicky slušné, vďaka 6 hrubým lučom a šiestim tenkým. Vyzerajú tiež skvelo.
Koncepcia, Nastavenie podvozku
Po stránke koncipovania vozidla je Outlander bezchybný, ako pri Japoncoch býva zvykom. Vodič je usadený za polovicou rázvoru, čo je vhodné, obzvlášť pri tak vysokom posede. Čo sa rozloženie hmotností týka, motor je takmer nad, ale predsa jemne pred osou predných kolies. Trakčná batéria je presne v strede rázvoru vozidla. Nad zadnou nápravou je tiež ešte zadný elektromotor. Vďaka chytrému uloženiu komponentov aj nakloneniu motora má Outlander nízke ťažisko napriek svojej reálnej výške.
Čo sa podvozku týka, jazdí na zaveseniach McPherson, Multilink. Predná vzpera McPherson nemá prílišne výrazný pozitívny caster, napriek tomu sa vozidlo správa dobre o čom si povieme o chvíľku. Geometria využíva vysoké negatívne odklony na oboch nápravách. Viac však vzadu. Zadné kolesá tiež majú výrazné odchýlenie toe-in, čo má vplyv na stabilitu/agilitu zadnej časti. Zavesenie je doplnené o pasívne tlmiče a oceľové pružiny.
Jazdí vynikajúco
Napriek svojim vysokým proporciám je Outlander PHEV šoférsky jedno z najviac zábavných SUV. Jazda je tuhá, stabilná, náklony sú nízke. Outlander reaguje pohotovo na zmeny smeru a vďaka toe-in aj stabilizačnému systému, ktorý povoľuje sklz je možné do zákruty rozhodiť zadok a rotovať auto do pretáčavého šmyku. Bavíme sa ale o precíznej rotácii, ktorá pomôže prejsť ostrú zákrutu rýchlejšie.
Vodič cíti spojenie so zvyškom auta, spätná väzba je vynikajúca, najmä od podvozku a torznej tuhosti karosérie. Potom je tu systém S-AWD. Keď už si auto hodíte do zákruty a cítite že stačilo, stačí len zošliapnuť plyn a štvorkolka prenesie výkon na vonkajšie zadné koleso a zaberie.
Výkon je vynikajúci 306 koní auto tlačí skutočne výborne. Ťah od dvoch elektromotor je úžasný a okamžitý, 2.4l MIVEC beží v pozadí, aby stihol dobíjať nároky elektromotorov. Dynamicky taktiež auto, ktoré mnohých zaskočí.
Outlander je síce SUV, ale predsa nesie niekdajšie DNA rally štvorkoliek, ale aj prekvapivej jazdnej prívetivosti v SUV. Ide z neho akoby pocit starých Pajero Sport z filmov, kde boli používané na naháňačky.
Outlander je SUV s ktorým si vodič jazdu vie skutočne vychutnať. Musí sa však odvážiť to skúsiť cez vysoký posed, ktorý ku tomu na prvú neláka.
Pohon
Outlander PHEV je plug-in hybrid ako ste už isto zachytili. Skladá sa z 2 elektromotorov, ktoré poháňajú auto. Tie čerpajú energiu z veľkej 22.7kWh batérie. Tú možno dobiť prúdom AC 3.5kW (čo je slabé ale stačí na domáce nabíjanie cez noc), ale aj rýchlonabíjať výkonom 35kW cez CHaDeMo ale aj DC, vďaka konektoru, ktorý Mitsubishi poskytne zákazníkom. Pri jazde sa o priebežné dobíjanie batérie stará opäť vylepšený 2.4l MIVEC atmosférický motor s nepriamym vstrekovaním paliva, teda ten najviac ideálny pre hybridné použitie.
Batéria má poskytnúť kombinovaný dojazd do 84 kilometrov, v meste do 111 kilometrov. Priemerná spotreba pri jazde na elektrinu podľa WLTP je na 23.4kWh/100km.
Systémový výkon je 306 koní a 450Nm. Pri váhe 2195 kilogramov sa jedná o pomer 139.4 koní na tonu. Na stovku zrýchli za 7.9s a maximálna rýchlosť je 170 km/h.
Spotreba
Dosiahnuté spotreby boli viac ako uspokojujúce. Pri jazde v režime Power, kde sa systém správa ako Hybrid, teda často zapája 2.4l MIVEC som po meste a prímestkých trasách jazdil medzi 4.3 – 6 litrov.
Diaľničná jazda sa pohybuje medzi 7.6l a 27kWh/100km pri jazde do slovenských viac hornatých oblastí a 7.4l a 21.2kWh pri jazde domov do Západoslovenskej nížiny. Spotreby na diaľnici sú tak veľmi dobré, lepšie než by malo pri obdobnej váhe a aerodynamike čisto spaľovacie auto, tam by sme sa pohybovali okolo 8.5l/100km.
Priemerná spotreba sa zastavila na hodnote 7.2l/100km a 23.2kWh/100km. Z 46.5 litrovej nádrže a batérie s reálnym dojadom 62 kilometrov tak viete na nádrž spraviť do 770 kilometrov pri pravidelnom dobíjaní. Jedná sa tak o vynikajúcu efektivitu pohonu a konečnú úsporu na pohonných hmotách.
Čo sa nabíjania týka. Pri rýchlom nabíjaní cez ChaDeMo som strávil 27 minút pri dobití z 51% na 88%. Pri AC nabíjaní výkonom 3.5kW som za 45 minút dobil do batérie indikovaných 2.64kWh. Maximálny dojazd mi vozidlo indikovalo 59km pri 98% batérie, teda 62km pri 100%.
Každodenné používanie
Pri každodennom používaní má Outlander niekoľko výhod oproti konkurencii. Tou prvou je špeciálne fungovanie systému Lane Keeping Assist. Zvyčajne sa s Vami volant bije cez riadenie. V tomto Japonskom premiantovi je však riešený cez brzdovú sústavu, čo je omnoho elegantnejšie riešenie. Vozidlo si vtedy pribrzdí diagonálne kolesá, aby sa vozidlo vrátilo do pruhu. Pri tomto pribrzdení si tiež auto elegantne prikľakne. Toto prevedenie som veľmi oceňoval.
Ďalším detailom je skvelý audiosystém Yamaha, ktorý tu nie je len planým marketingom. Je schopný nie len Noise Cancellingu ale dokonca aj Rain Cancellingu, teda maskuje aj zvuk dažďa, pre čo najlepší zážitok z hudby. Skutočne to funguje, a jazdiť s Outlanderom, pritom počúvať hudbu je zážitok ako v tých najdrahších autách. Pokojne ho možno prirovnať Meridianu vo vozidlách Land Rover.
Interiér je tiež príjemným miestom na pobyt. Krásny dizajn, hlavne prešívanie na dverách a sedadlách, ktoré sú masážne a aj ventilované. Príjemné materiály a solídne zhotovenie s vhodnou praktickosťou. Outlander je veľmi prívetivým spoločníkom.
Miesto vzadu a Kufor
Miesto vzadu je rozľahlé s príjemným sklonom operadla. Komfortné prvky zahŕňajú samostatnú klimatizáciu, vyhrievanie zadných sedadiel, 2X USB-C a ešte aj domovskú 220V zásuvku. Stredové operadlo možno sklopiť a odkryť tak lakťovú opierku s dvomi držiakmi na nápoje.
Kufor má objem 866 – 1198 litrov podľa posunutia zadnej lavice. V prípade sklopenia operadiel až 1822 litrov. V kufri je tiež ďalšia domovská zásuvka 220 – 240V a 1500W, ktorú možno spustiť zo šoférovho miesta. Slúži na V2H/V2L a V2G, teda napájať domovské spotrebiče, ale aj posielať energiu späť do siete a nabíjať sa v noci, keď je energia lacnejšia.
Hodnotenie
Mitsubishi Outlander je vynikajúce SUV na každý deň. Patrí medzi to najlepšie na trhu nielen v oblasti jazdných vlastností a priechodnosti v teréne, ale aj každodennej použiteľnosti, príjemnosti jazdy na ňom a elektrickej funkcionality vďaka až 2 domovským zásuvkám.
Hlavne je to konečne rýdzo japonské Mitsubishi. Jednoznačne stojí za kúpu!
Nakonfigurujte si ten Svoj: Nový Mitsubishi OUTLANDER PHEV 4×4: konfigurátor – Mitsubishi Motors Slovensko



















































