Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.
Badge Engineering obvykle ľudia nenávidia. Z biznisového hľadiska je to veľmi rozumné riešenie, keď do portfólia potrebujete aspoň na oko auto, ktoré by ste inak nevyvíjali, ale kvôli reguláciám napríklad tam musí byť. To je aj prípad Mazdy 2 Hybrid ALIAS Toyota Yaris. Ten sa už predáva viac ako rok a teraz prišiel vo FACELIFTE.
Mazda ho totiž chcela zaradiť aj dizajnovo do rodiny svojich vozidiel, asi sa nemohli pozerať na to ako vyčnieva. Dočítal som sa že chceli vykonať ešte výraznejšie úpravy dizajnu, než vykonali, nebolo by to však finančne výhodné. Nová Mazda 2 Hybrid tak dostala peknú veľkú papuľu a lá Mazda a sekne jej to. Okrem toho dostala aj nové techické vybavenie z faceliftu Toyoty Yaris. Predovšetkým nový stredový displej aj obrazovku vodiča s pekným a prehľadným dizajnom.
Mazda 2 Hybrid sa ponúka s novým, výkonnejším hybridným systémom TOYOTA. Ten poskytuje výkon až 131 koní. Okrem toho však Mazda 2 Hybrid nejazdí ako Toyota, ale pri jazde sa cítite ako v Mazde, o čom ako vlastník Mazdy niečo viem. Takže malé úpravy podvozku taktiež.
Vzal som ju teda na výlet
Čas to vyriešil tak, že úspornú 2-ku Hybrid som vzal na výlet do Talianskeho pobrežného mesta TRIESTE. Bol som zvedavý akú spotrebu má takéto malé mestské auto na tak dlhom výlete. A bol som ohúrený. Palivová nádrž nie je práve veľká má iba 36 litrov. A tak po malom jazdení po Bratislave som nečakal že zájde tak ďaleko.
Po vyrazení z Bratislavy som totiž tankoval až na konci Ljubjany v Slovinsku. Ohromilo ma ako malo som natankoval a platil do plnej nádrže, aby som sa rozbehol ďalej. Stálo ma to nejak iba 33€. Tankoval som z dojazdu 90 kilometrov podľa počítača.
Pobyt v Trieste ako aj cestu naspäť opäť cez hornaté Slovinsko so zastávkou na jazeru Bled a potom zase cez hornaté Rakúsko pri diaľničných 130 km/h absolútne nezasiahlo spotrebu- Tá bola na konci doma v Bratislave ohromujúco nízkych 4.6 l/100km!!! Z tejto úspornosti mi spadla sánka, ak mám pravdu povedať.
Vďaka za to perfektnému Hybridu
Hybridný systém Toyota je čomu za to vďačím. Je perfektný a to má jednu z najmenších batérii voči konkurencii. Jeho správanie je tak dokonalé, že konkurovať mu smie len Honda Jazz. Pracuje spôsobom, že na malé intervaly vždy púšťa motor, krátko dobíja batériu, na ktorú sa práve vďaka tomu že nie je veľká, nemusí natrápiť. Nebojí sa jazdy na elektrinu aj pri vysokej rýchlosti. Dokonalé.
Pri obvyklej jazde batériu ani pri maximálnej snahe rekuperovaním nie je možné dobiť na maximum. Podarilo sa mi to len na horskom zjazde Wurzenpass. Vtedy už fakt treba začať brzdiť výhradne nohou.
Jedná sa o najlepší hybrid pre malé auto.
Jazdí ako Mazda?
Áno jazdí. Nastavenie tuhosti tlmičov a pružín je úplne Mazďácke. Tuhšie, šoférskejšie s výbornou kontrolou tela, vyváženým prejazdom cez vlnovky, reakciou tlmičov na veľké výtlky a zlomy, jednoducho Mazda. Toyote však musím pochváliť že Yarisu perfektne vyriešili koncepciu. Vodič sedí ďaleko vzadu od predných kolies, takmer na konci rázvoru. Pocit z jazdy za volantom je tak výborný, napriek jemne vyššiemu posedu.
Riadenie je vďaka výraznému uhlu pozitívneho casteru na prednej náprave tiež skvelé. Priame, precízne s výbornou spätnou väzbou a aj jeho prevod je výborne nastavený, pôsobí športovo.
Geometria kolies vzadu využíva odchyl toe-in. To znamená, že 2-ka je jemne jedovatá, nachýlná na sklźnutie zadku na priečnych nerovnostiach v prípade ak ju agresívne rozhodíte. Pri hladkom riadení s tým však nemá problém a poslušne sedí. Na okresnej ceste je však takéto správanie tým pravým, čo vodič chce. Do toho možno vypnúť stabilizáciu a dá sa slušne zabaviť.
A čo sa dá skritizovať?
Hlavne Toyota neduhy. Medzi tie patrí tmavší, trochu nudný interiér, síce s originálnym riešením kľučiek dverí. Tým hlavným je však veterný šum, ten je na diaľnici výraznejší a napríklad klasická Mazda 2 je omnoho, omnoho tichšia. Odhlučnenie je vždy niečo, čo Toyoty majú slabšie riešené, pretože predsa je tu potom LEXUS, že áno….
Samozrejme kvôli šoférskej koncepcii auta, snahe o rozloženie hmotnosti aj pri používaní si dozadu sadnú nanajvýš deti do 5 rokov a konektivita vzadu je tiež postrádaná. Aspoň pre mňa však irelevantné veci, dôležitá je jazda a spotreba.
Poďme zhrnúť
Facelift Mazda 2 HYBRID.
Dizajn zapadá do rodiny, a v modrej vyzerá krásne. S novým pohonom je výkonnejšia, nebesky úsporná a je tiež zábavná, ako aj príjemná na jazdenie. Chybičky má, v žiadnom prípade však neprevyšujú PLUSY.
Jazdenie s ňou Vám rozhodne veľa ušetrí na benzíne, a to s úsmevom na tvári.
Je to auto WIN-WIN a podvozkom nastaveným ako pravdivá Mazda, aj keď je to Toyota. Bral by som. Skvelé auto!