Elektrická Alpine A110 prichádza.

Alpine A110 je perfektné ľahké športové auto, ktoré sa nedá nemilovať. K jeho trom verziám Pure, GT a S sa teraz pridáva elektrická E-Ternité. Najväčšou úlohou bolo, aby auto aj napriek batériám nebolo svojou váhou či dynamikou ďaleko od spaľovacej verzie. A veru sa to Alpine takmer podarilo.

Ľahkosť ako NAJVYŠŠIA PRIORITA

Elektrická Alpine má batérie vážiace dokopy 392 kilogramov s kapacitou 60 kWh, čo je však zaujímavé je, že nie sú umiestnené v podlahe, ako to pri elektrických autách býva. Namiesto toho sú vertikálne uložené pred zadnou nápravou, takže vytvárajú zachovávajú tradičné uloženie motora akoby uprostred a malá časť z nich sa nachádza aj vpredu. Takže Alpine sa podarilo prepojiť dve elektrické architektúry komunikujúce spolu.

Okrem toho tiež Alpine v spolupráci s ich dodávateľom prevodoviek Getrag vyvinuli prevodovku Alpine DCT 2 čisto pre účely elektrickej verzie. Táto prevodovka ma tiež zosilnené spojky pre umožnenie prenosu väčšieho krútiaceho momentu. Výsledok je tak prekvapivo príjemný. Elektrická Alpine váži len o 258 kilogramov viac ako verzia s klasickým motorom MR18 1.8 Turbo, teda váži 1378 kilogramov.

Elektrická A110 a takmer zhodná dynamika s ICE

Na jej pohon slúži elektromotor s výkonom 242 koní a 300 Nm krútiaceho momentu. To znamená 0-100 za 4.5s (A110 ICE dá za 4.4/4.2s) a maximálnu rýchlosť 250 km/h (A110 ICE 260/280 km/h), takže rozdiel v dynamike je skutočne minimálny. Pre zachovanie brilantných jazdných vlastností je tu rozloženie hmotnosti 42:58 (ICE má 43:57) medzi predkom/zadkom auta.

Zavesenie kolies s dvojitými lichobežníkmi vpredu aj vzadu zostáva, akurát zadná náprava ma zosilnené nižšie rameno. Okrem toho sú tu pevnejšie pružiny 50N/mm vpredu a 130N/mm vzadu (ICE má 47 vpredu a 90 vzadu) a auto používa tlmiče Ohlins namiesto Mando, ktoré sú prítomné v spaľovacej verzii. Rovnaký zostáva rozmer pneumatík 215/40 R18 vpredu a 245/40 R18 vzadu.

A dojazd?

Na 60 kWh batériu je možné prejsť na jedno nabitie 420 kilometrov, kým spaľovacie má na jednu nádrž dojazd 550 kilometrov. Následné dobitie batérie by malo byť aj vďaka maximálnemu nabíjaciemu výkonu 200 kW rapídne rýchle.

Elektrická Alpine je zaujímavá, pretože človek by čakal, že bude mať viac ako 1500 kilogramov, ale nie, takže je schopná konkurovať aj svojmu spaľovaciemu bratovi. Ale prečo ju uprednostniť pred benzínovým motorom s krásnym zvukom? Na to odpoveď nepoznáme, niekto si ju však isto kúpi.

Related posts