Hot-Hatch ID.3 GTX je hot-hatch s pohonom zadných kolies, kým ID.7 GTX Tourer je najsilnejší kombík Volkswagen doteraz.
Pre nadšencov značky Volkswagen majú písmená „GTI“ veľký význam. Takmer 50 rokov histórie, aby sme boli presní, keď sa pôvodný Golf GTI prvýkrát predstavil v roku 1975 na autosalóne vo Frankfurte. No s nástupom elektrickej éry si rýchli milovníci Volkswagenov musia zvyknúť na novú značku. Zoznámte sa s ID.3 GTX, prvým elektrickým hot-hatchom značky, a ID.7 GTX Tourer, športovým elektrickým kombi.
Volkswagen už v roku 2021 predstavil verzie GTX modelov pre ID.4 crossover a ID.5 kupé SUV pre, pričom oba využívajú pohonnú jednotku s dvojitým motorom. Nové ID.3 GTX a ID.7 GTX Tourer sú však prvými športovými elektrickými Volkswagenmi, ktoré naozaj prekvapia, vďaka svojim atraktívnym hatchback a kombi karosériám.
Volkswagen ID.3 GTX
Elektrický Nástupca GTI ID.3 GTX prichádza v dvoch podobách. Štandardná verzia má výkon 282 koní, zatiaľ čo model Performance zvyšuje tento výkon na 322 koní. To znamená, že celkový výkon trvalého synchrónneho motora je vyšší ako u benzínového GTI na dolnej hranici a nad Golf R na elektrickom modeli Performance. Oba modely GTX produkujú krútiaci moment 545 Nm a majú pohon zadných kolies. Volkswagen uvádza, že štandardný model GTX dosiahne 0-100 km/h za 6,0 sekundy, zatiaľ čo model Performance tento šprint zvládne za 5,6 sekundy. Na základe našich testov športových verzií Golfu s konvenčným pohonom sa tieto čísla zdajú konzervatívne. Maximálna rýchlosť pre obe elektrické verzie je obmedzená na 180 a 200 km/h. Batéria s kapacitou 79,0 kWh je umiestnená v strede podlahy pre optimálnu distribúciu hmotnosti. ID.3 GTX môže byť nabíjaný až do výkonu 175 kW, pričom batéria sa môže nabíjať od 10 do 80 percent len za 26 minút pomocou rýchlonabíjačky s priamym prúdom. Volkswagen predpokladá dojazd približne 600 km podľa optimistického testovacieho cyklu WLTP.
Model GTX sa od bežných modelov ID.3 líši novým nárazníkom vpredu so čiernym vzduchovým vstupom a svetlami v tvare bumerangu. Lesklá čierna sa tiež objavuje na novom difúzore vzadu a na zvyšku exteriérového obloženia; 20-palcové kolesá sú štandardom. Základný GTX má pneumatiky s rozmermi 215, zatiaľ čo Performance má pneumatiky s rozmermi 235. Vo vnútri GTX získava športové sedadlá s červeným prešívaním, ktoré sa rozširuje aj na volant. Spustenie modelu GTX sa tiež zhoduje s príchodom vylepšeného infotainmentového systému prostredníctvom 12,9-palcového dotykového displeja.
Volkswagen ID.7 GTX Tourer
Výkonná Kombi ID.7 GTX Tourer je vybavený trochu silnejšou pohonnou jednotkou, s dvojitými motormi, ktoré dodávajú 335 koní na všetky štyri kolesá. Trvalý synchronný motor na zadnej náprave je rovnaký ako u modelu ID.3 GTX s výkonom 282 koní, zatiaľ čo predná náprava má asynchronný motor s výkonom 108 koní. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h, ale žiadne údaje o zrýchlení neboli zdieľané. Batéria ID.7 GTX má kapacitu 86,0 kWh, ktorá sa môže nabíjať až do výkonu 200 kW. Nabíjanie batérie od 10 do 80 percent sa očakáva podľa Volkswagen pod 30 minút. Neboli uvedené žiadne údaje o dojazde, ale zvýšený výkon a pridanie pohonu všetkých kolies by malo znížiť dojazd pod normálnych 685 km WLTP modelu ID.7 Tourer, napriek väčšej kapacite batérie.
ID.7 GTX Tourer má podobný dizajn nárazníka ako ID.3 GTX, spolu s identickými 20-palcovými kolesami a lesklým čiernym obložením. Interiér dostáva podobné vylepšenia s ťažšie tvarovanými prednými sedadlami, ktoré sú vyhrievané a majú červené lemovanie. Červené prešívanie sa tiež objavuje na palubnej doske, dverách a volante.