Foto: Hyundai
Nie je to tak dávno, odkedy bol predstavený dizajnovo veľmi excentrický Ioniq 5, SUV/Crossover, ktorý mnoho považuje za jeden z akutálne najlepších elektromobilov. Chýba mu však jedna vlastnosť, ktorú by elektromobil súčasnosti mal mať, a tou je kĺzavosť vzduchom. Pre tento prípad prichádza model Ioniq 6, toto auto nie je nástupca, skôr sa jedná o doplnenie modelového radu. Jedno je však isté, chce spraviť Tesle Model 3, BMW i4 a iným život ťažším.
S Ioniq 5 zdieľajú viacero spoločných častí ako Li-Ion batérie, 800V sieť či platformu E-GMP. Ioniq 6 však dostal aerodynamicky efektívnu siluetu, ktorú aktuálne najviac pozorovať pri vozidlách EQ od Mercedes-Benz. Najpozoruhodnejšia je zadná častť, ktorá dizajnom svetiel pripomína aktuálne Porsche 911/Taycan. Má dokonca aj spojler zlepšujúci vedenie vzduchu.
Pohonné ústrojenstvo zostáva rovnaké ako pri Ioniq 5/ Kia EV6. To znamená dve veľkosti batérií, 58 a 77.4 kWh s jedným alebo dvomi elektromotormi. Predpokladáme, že Ioniq 6 by mohol dostať aj vrcholných 576 koní z EV6, keďže Hyundai sa ho snaží integrovať do športovej verzie Ioniq 5 N.
Zatiaľ však bude najvýkonnejšou variantou dvojica elektromotorov s výkonom 301 konských síl aj podobným dojazdom okolo 507 kilometrov (vďaka lepšej aerodynamike aj výrazne viac).
Podobný Ioniqu 5 je aj interiér novej 6-ky. Stále si zachováva eco friendly materiály, snáď jedinou odlišnosťou bude ambientné osvetlenie interiéru, ktoré je navrhnuté odrážať svetlo od povrchov, namiesto toho aby bolo priamo videné. Tým interiér auta osvetľuje inak ako väčšina rivalov.
Záhadou ostáva aj cena vozidla, tipujeme však o máličko vyššiu ako 43 390€ na ktorých začína Ioniq 5.