Alpina použila svoje triky na úpravu BMW radu 8 GranCoupé, s menom B8 GranCoupé bude teraz vrcholom jej ponuky.
Alpina si ako autorizovaný úpravca BMW vzala do svojej dielne nové faceliftované BMW M850i GranCoupé, ktoré upravila. Tento ich výtvor nesie meno B8 GranCoupé a vo svojej podstate je ako každá Alpina, jemnejšou, viac každodennou alternatívou k M8 Competition GranCoupé. Toto auto je možné si objednať už teraz s cenami v Rakúsku štartujúcimi na 213 164 EUR.
Alpina B8 má výkon ako M8 Competition
Pod kapotou tejto Alpiny je rovnaký motor ako v M850i, osemvalec N58 s dvomi turbami, v tomto prípade vďaka upgradnutému systému chladenia a turba teraz produkuje až 621 koní a 800 Nm krútiaceho momentu. S týmito číslami je takmer identický s M8 Competition, ktorý má o 4 konské sily viac, teda 625 koní. V spojení s 8 stupňovým automatom ZF 8HP76 vystrelí na stovku za 3.4 sekundy, čo je len o 0.2 sekundy pomalšie ako M8 Competition. Maximálna rýchlosť bola taktiež zvýšená na 324 km/h.
Pre všetky tieto dynamické vylepšenia muselo prísť lepšie chladenie pohonného ústrojenstva, preto Alpina vybavila B8 vlastnými intercoolermi s chladiacou plochou väčšou o 50%. Automatickú prevodovku od ZF tiež vybavili lepším chladičom oleja.
Podvozok pre gentlemanov
Na rozdiel od divízie BMW, s ktorou ho tu porovnávame, Alpina je však zameraná na komfort radšej ako tvrdosť. Z tohto dôvodu si prenastavením musel prejsť aj podvozok M850i. To zahŕňa podrobné technické zmeny, ako nové hydraulické úchyty predných vzpier, ktoré zlepšujú jazdný komfort, v kombinácii s pružinami Eibach a adaptívnymi tlmičmi, ktoré sú súčasťou balíka vozidla.
Vonkajšie stelesnenie auta je už typicky dotknuté len minimálne. Najviac do očí bijú charakteristické Alpina disky a 4 jasne viditeľné koncovky výfukov. Súčasťou auta je samozrejme aj novinka, ktorá prišla do BMW M850i s faceliftom, a to podsvietenie obličiek. Klasické 20 palcové Alpina disky obúvajú pneumatiky šírky 245/35 ZR21 vpredu a 285/30 ZR21 vzadu s gumami Pirelli P Zero. Za nimi sú ukryté štvor-piestíkové brzdy, 395 mm Brembo kotúče s plávajúcimi strmeňmi vpredu, zadné kotúče majú veľkosť 398 mm.
Cena
Súčasťou štandardu sú kožené poťahy Individual Merino, vyhrievané sedadlá alebo audiosystém Harman&Kardon, ale stačí si prejsť konfigurátor a cena dokáže raktovo vystreliť. My sme tak spravili a cena plne naloženého B8 GranCoupé dosiahla 264 787 EUR. Pre porovnanie vyplnenie všetkých políčok v konfigurátore rakúskeho (pre férové porovnanie) BMW M8 Competition GranCoupé sa zastaví na 272 703 EUR. Takže Alpina dokonca vychádza výhodnejšie, ale ako keby na tom pri danej čiastke záleží, všakže…
Foto: Alpina