Priemerná Spotreba: 5.1l/100km
Dojazd na nádrž: 823.5km
Úvod
Prečo by som si nemal kúpiť radšej ORIGINÁL?
Osobne to vnímam takto. Ktorá spoločnosť Vám príde dôveryhodnejšia v oblasti autorizovaného servisu? Tá, vedená materskou spoločnosťou, ktorá je pôvodom z Francúzska? Či tá ktorá je z Japonska? Pre mňa je odpoveď jasná, a pokiaľ je pre Vás dôveryhodnosť autorizovaného servisu a ich postupy pri servise vozidla dôležitá, mali by ste odpovedať JAPONSKÁ. Japonci a ich postupy sú predsa dôsledné, detailné a striktné, kým o Francúzoch to isté nemožno konštatovať. A skúsenosti zo servisov, aj tých slovenských to potvrdzujú. Preto si myslím, že vôbec nie je zlý nápad kúpiť si Clio pod znakom japonského Mitsubishi.
Inak sa samozrejme jedná o Clio V. generácie, teraz po facelifte, ktorý viac zdôrazňuje aktuálny dizajnový jazyk Renault. V odeve MITSUBISHI to znamená iné predné logo, a tiež nahradenie zadného písmenami MITSUBISHI, ktoré vzhľadovo rozširujú zadnú časť vozidla oproti klasickému CLIO.
Aliančné CLIO je stále skvelým autom, a s motorom 1.0TCe asi najlepším z mainstremových mestských vozidiel. Prečo? Presne pre motor. 1.0TCe má ako jediný preplňovaný motor v triede stále nepriame vstrekovanie, takže mu nebudú vadiť krátke a chladné mestské jazdy kým jeho konkurentom vadiť budú. Viac-bodové vstrekovanie totiž znamená menšie zanášanie karbónom.
Stačí mu ale motor?
COLT o váhe 1190 kilogramov je tak poháňaný 91 konskými silami (5000ot.) a 160 Nm (2000 – 3750ot.) krútiaceho momentu v spojení so 6-stupňovým manuálom. Na 3 valce dynamika nie je vôbec tragická, síce božskému 1.3TCe, ktorý malo Clio kedysi sa nebude rovnať. Jazdiť preto odporúčam celý deň, každý deň, v režime SPORT, nech máte vždy plný výkon a tlak turba s elektricky ovládaným waste-gate poruke. V takomto prípade je dynamika veľmi pekne postačujúca aj s naloženým autom. Nevidím zmysel dusiť motor v režimoch Normal či nebodaj Eco.
V režime SPORT možno dlhodobo kombinovane tiež jazdiť za iba 5.1l/100km! Úžasný je tiež na diaľnici, kde pri 130km/h a 2850ot. zoberie iba 4.9-5.2l/100km v závislosti od poveternostných podmienok. Tieto spotreby sú neuveriteľne, až DIESEL-ovo nízke a COLT/CLIO za to vďačí nielen motoru, ale aj skvelo zvládnutým technickým aspektom.
Aerodynamika vozidla je príkladná, so súčiniteľom odporu vzduchu iba 0.28Cd, čo je rovnaké ako citeľne drahší Mini Cooper. A ked túto skvelú aerodynamiku spojíme so stále nízkou hmotnosťou 1190 kilogramov, sú tieto nízke čísla možné. Pri dosiahnutej spotrebe a kapacite nádrže 42 litrov, prejde medzi natankovaniami až 823 kilometrov! Preto je COLT úžasným spoločníkom na každý deň.
Príkladná aerodynamika tiež ovplyvňuje iný aspekt, a to nízku hlučnosť vozidla, ktorá je na diaľnici na úrovni 59dB. Takže v aute možno viesť pokojnú konverzáciu na cestách, respektíve človek nepríde do cieľa jazdy ohučaný od zbytočných zvukov, pokiaľ jazdí bez hudby. Hudba má tiež možnosť vyniknúť vďaka audiosystému BOSE so subwooferom v bočnej stene batožinového priestoru.
Jazdí rovnako?
V oblasti podvozku patrí Renault Clio / Mitsubishi Colt medzi najlepšie autá v triede. Kombinuje skvelé jazdné vlastnosti s vhodnou dávkou komfortu. Koncepcia vozidla a usadenie posádky by mohli byť posunuté ešte o málo viac dozadu, inak je však šoférska pozícia dostatočne nízka pomerne ku prístrojovej doske. Predné zavesenie MacPherson využíva dostatočný uhol pozitívnej caster geometrie. Geometria kolies zase využíva väčší odklon vpredu, kým zadné kolesá majú pozdĺžne odchýlenie toe-out. Vďaka toe-out Colt jazdí veľmi stabilne, ako o triedu väčšie vozidlo. Zadná časť vždy pevne sedí a nasleduje predok vozidla, neprichádza tu takmer vôbec ku odskočeniu zadnej nápravy, ako tomu býva pri väčšine vozidiel tejto triedy zvykom.
Auto jazdí veľmi vyspelo, stabilne, predvídavo a cez zákruty si to možno švihať skutočne vysokým tempom. Veľmi dobré je aj riadenie, nie najtuhšie, ale s dostatočnou spätnou väzbou a na vodičovom konci s príjemným mäkkučkým vencom volantu. Aj prevedenie brzdového pedálu je pre vozidlo dostatočne tuhé. Jediným sklamaním je kulisa prevodovky, ktorá pôsobí príliš mäkkým dojmom a dráhy by mohli byť kratšie. Príkladom skvelej prevodovky je v tejto triede napríklad Mazda 2.
Nejaké zmeny v interiéri?
Interiér až na 2 súčasti pôsobí stále aktuálnym dojmom. Tými sú: kvalita zobrazovania cúvacích kamier a typ stredového displeja s jeho pomalšou odozvou na dotyk, ktorý už v použitej technológii zobrazuje svoj vek. Avšak použítý infotainment v ňom je stále aktuálny, pretože je prehľadný a dizajnovo aj po rokoch prívetivý. Okrem toho človek na interiéri oceňuje stále hardvérové ovládanie klimatizácie a funkcií na volante, vypínanie asistentov jedným stlačením tlačidla ako aj spracovanie a použité materiály, ktoré sú stále na tej vyššej úrovni v rámci triedy. Silnou stránkou je aj veľký, až 390 litrový kufor (väčší než v Škoda Fabia).
Hodnotenie
Facelift Mitsubishi Colt, teda Aliančného Renault Clio prináša najmä osviežený dizajn. Ostatne je to rovnako skvelé auto ako doteraz. Jazdí stabilne a sebaisto, je extrémne úsporné vďaka prepracovanej aerodynamike a veľmi komfortné vďaka skvelej výbave aj spracovaniu interiéru. A prečo si ho kúpiť pod logom Mitsubishi? Osobne vnímam ako najväčšiu výhodu autorizovaný servis vozidla, v ktorom (a to nechcem jednotlivým dealerstvám škodiť) som presvedčený že pri MITSUBISHI bude dôslednejší, sú to predsa Japonci. Z tých Renaulť-áckych som už počul rôzne príhody.
Naviac je auto o málinko výhodnejšie so zľavou 700€ na výbavu Instyle a celkovou cenou testovaného auta 20 500€, kým u Renault zaplatíte za totožnú výbavu 21 750€.
Má taktiež 5 ročnú záruku a až 15 ročný asistenčný program ku vozidlu. To už stojí za zváženie.
Nehľadiac na znak, výborné auto.
Koniec























