TEST 2022 Suzuki S-Cross: Lepší vzhľad aj multimédiá

UPSHIFTER RATING: 8/10

Cena modelu od: 20 490€

Čo sa nám páčilo:

nový infotainment, dynamika s motorom, vcelku ľahké auto

Čo vylepšiť:

rodinám budú chýbať zadné výduchy klimatizácie ústiace z opierky a nabíjacie konektory vzadu

Suzuki S-Cross prišlo v novej generácii. Tá je hlavne dizajnovo diametrálne odlišná od predchodcu. A treba povedať, že k lepšiemu. Predná maska vyzerá serióznejšie, a ťažko to objasniť ale viac „japonskejšie“. Prednou maskou s negatívnym sklonom, však navodzuje tiež pocit, že má väčší aerodynamický odpor, ako jeho predchodca. V predných svetlách sú integrované denné LED-ky, hlbšie pod nimi hlavné svetlomety, ktoré svietia silno, no aj z inej skúsenosti ako vodič, stále dosť oslepujú oproti idúce autá, čo je neduh, na ktorom Suzuki nepopracovalo.

Obrovská a veľmi pozitívna zmena však prišla do interiéru. Je to nový stredový displej, no ešte dôležitejšie s novým systémovým rozhraním. To si stále zachovalo skvalú prehľadnosť aj farebnú hravosť, no dizajnovo je o svetelné roky popredu pred predchádzajúcim. V súhre s dotykovým displejom kvality ako z Volkswagen iD.4 proste vyzerá hodnotnejšie.

Žiadna zmena pod kapotou

Pod kapotou sa nič zásadné nezmenilo. Je tu 1.4 BoosterJet Hybrid s výkonom 129 koní a 235 Nm krútiaceho momentu. To je 94.85 koní/tonu. Naviac je spojený s pohonom všetkých kolies. Ten však nie je stály, auto tak pri obyčajnom jazdení používa pohon predných kolies. Nech je tento motor v ktoromkoľvek Suzuki, vždy pôsobí živelne a hravo a akoby tomu autu skutočne stačí. Nemá problém prebiehať, má plynulý nástup turba už pri 1800 otáčkach.

Prevádzkové náklady

V testovanom prípade sa výkon prenášal na kolesá prostredníctvom 6 stupňového manuálu. Ten potešil krátkymi a presnými dráhami, na klasické rodinné auto bola radosť používať ho. Skombinovaný bol s dobre odladenou spojkou s krátkou dráhou chodu a dobrým pocitom miesta záberu. Po stránke spotreby sa Suzuki pohybovalo v číslach 5.3 na okresných cestách, 6.7 na diaľnici a 6.5 v mestskej premávke. Priemerne cesta, ktorá všetko toto kombinuje vyšla za 5.9 l/100km. Čo je na auto s pohonom všetkých kolies, keď to je potrebné slušný reálny výsledok.

Podvozok a Jazda

V oblasti podvozku Suzuki využíva zavesenie McPherson vpredu so stabilizátorom a polo nezávislé zavesenie zadných kolies bez stabilizátoru, k tomu samozrejme vinuté pružiny na všetkých kolesách. O brzdenie sa starajú kotúčové brzdy na oboch nápravách s rozmermi 280 mm vpredu a 259 mm vzadu. Nový S-Cross váži 1360 kilogramov, čo ho robí pomerne ľahkým autom.

A tak pôsobí aj pri jazde. Pri prepnutí do športového módu slušne zrýchľuje. V zákrutách ma správanie hatchbacku. Má ľahký zadok, ktorý sa netají tým že si rád uletí. Náklony a kompresie na brzdách tu sú, nie je to však nič hrozné. Samozrejme auto nie je práve tuhé, na rodinné SUV a relatívne nízku váhu jeho tuhosť postačuje. Riadenie nie je práve šoférske, pôsobí trochu gumovo, odizolovane a nižšou spätnou väzbou. Je však dostatočne priame a precízne pre ovládanie auta, len neprepojí šoféra s autom.

Posed za ním je v poriadku, dostatočne nízky. Sedadlá sú komfortné, s obyčajným bočným vedením, čo autu nemožno vyčítať. Sedadlá však treba vyzdvihnúť za ich oporu tela na dlhých cestách, po ktorých som sa stále cítil výrazne menej unavený, ako pri iných autách.

Brzdy sú naladené dobre s dobrým pocitom na pedáli a dostatočnou silou. Takže po jazdnej stránke je nový S-Cross v poriadku.

Priestor pre rodinu

Okrem toho treba spomenúť to na čom pri tomto type auta záleží. A to priestranné sedenie vzadu hlavne v smere na hlavu. Nechýba tu sklápateľná lakťová opierka s držiakmi na fľašku. Čo tu však chýba, a to by rodinné auto malo mať sú výduchy klimatizácie (síce tie nožné tu sú) a nabíjacie konektory, niečo, čo potenciálne môže rodinu odradiť. Kufor je vizuálne priestranný (430 litrov) s obrovským vstupným otvorom a dvojitou podlahou. Takže v tomto ohľade je všetko v poriadku.

Aby som sumarizoval. Nové Suzuki S-Cross sa pod kapotou nezmenilo (to možno ešte len príde, s novým hybridom, ktorý dostala Vitara). Prinieslo však nový dizajn (ktorý sa mi subjektívne páči viac), výrazné vylepšenie v oblasti multimédií, okrem toho je to však normálne, nekonfliktné, úsporné a spoľahlivé rodinné auto.

Related posts