Rodinný typ. V ničom perfektný, ale ako celok brilantný. To je Passat a ľudia ho milujú. Tabuľky najnovšie hovoria, že SEDAN už nikto nechce a tak je tu už len Variant. Otázkou je, či stojí UPGRADE za to? Z odborného konštrukčného hľadiska jednoznančne.
Razantne lepšia aerodynamika
Nový Passat má výrazne lepšiu aerodynamiku. Tá sa zlepšila z 0.31 na iba 0.25cD. Jedná sa o razantné zlepšenie, Vďaka tomuto je Nový Passat ešte tichší, a to aj pri vysokých rýchlostiach. Taktiež zvláda brilantne bočný vietor, a to aj tlakový od kamiónu na diaľnici. Lepšie rezanie vzduchu tiež zlepšuje spotrebu vozidla. Jednoducho povedané pri rovnakej spotrebe v jednotných podmienkach, môžete jazdiť vyššou rýchlosťou, než u predchodcu. A už len toto stojí za to.
DCC Pro je zásadné
Druhým technickým vylepšením sú adaptívne tlmiče DCC PRO. Tieto tlmiče výrazne lepšie kontrolujú telo vozidla najmä pri rebound, teda smerom nahor. Na našich rozvlnených cestách tak s posádkou menej nepríjemne hádže. Zvýšil sa tiež rozdiel medzi maximálnou mäkkosťou a tuhosťou. Aj pri najmäkšom nastavení jazdí Passat veľmi vyvážene a neposkakuje na vlnovkách, skôr ich pohlcuje. V najtvrdšom režime zase pripomína šoférsku tuhosť a lá MAZDA.
Motor
Motor 2.0 TDI EVO bol v testovanom prípade v najobvyklejšom výkone 110kW/150koní. Práve vďaka oveľa lepšej aerodynamike motor s vozidlom ani na diaľnici nemá žiaden problém dynamicky zrýchľovať, síce o športovom zrýchlení samozrejme hovoriť nemožno. Palivová nádrž má objem 66 litrov, čo aj pri mnou, po iných vodičoch zníženej spotrebe na 6.0l/100km znamená dosah až 1100 reálnych kilometrov.
Otázka vkusu
Na konci dňa teda zostávajú už len osobné sympatie kupujúceho ku autu. Mne osobne sa iD-idný dizajn pozdáva, o tom istom už ale nemôžem hovoriť v interiéri. Dobovo technologickému interiéru chýba trieda a elegancia. Kto však rád kvalitný a veľký displej, ten bude potešený. Na ňom potešila aj výborná kvalita kamier vozidla. Aspoň hodiny si možno pripomenúť jeho vypnutím pri nočnej jazde. Po stránke dizajnu samozrejme zaujal podsvietený nápis a grafika Passat pred spolujazdcom. Znalec Passatu by ale novej generácii mohol vyčítať nižšiu kvalitu materiálov v niektorých miestach, než tomu bolo u predchodcu.
Po stránke priestrannosti je Nový Passat totožný so Škodovkou Superb Combi. Obe majú 690 litrový základný kufor a miesto v zadnom rade ako v limuzíne, vďaka koncepcii, ktorá je zameraná práve na priestrannosť.
Na záver
Nový Passat je tak stále rovnaký. Prívetivý pre biznis aj rodinu, jazdiaci komfortne ale vyvážene a teraz aj o kus istejšie. Ako najväčší plus ale vnímam práve aerodynamiku, tá robí v novom Passate a jazde s ním veľký rozdiel ako po stránke komfortu, tak aj spotreby a efektívnosti aj v dni, kedy veterné počasie dáva autu zabrať.