Výroba novej dvojky sa začne koncom leta 2021.
Pri vývoji nového BMW 2 sa mníchovská značka sústredila na najvýznamnejší dôvod kúpy auta. Absolútny zážitok z jazdy. Vylaďovanie podvozku prebiehalo okrem okruhu Nordschleife aj v testovacom centre Maisach, či okresných cestách v okolí Mníchova. Po nich BMW najazdilo obrovské množstvo kilometrov, aby zaručilo ideálne vyvážené a vzrušujúce jazdné podmienky v akýchkoľvek podmienkach.
BMW M ako vrchol
Na vrchole bude do príchodu ostrej M2 krotkejšia verzia M240i xDrive. Krútiaci moment, ktorým bude auto poháňané vpred bude zaručovať radový 6-valec s TwinPower turbodúchadlom. Jeho výkon bude 374 koní spárovaným s 8-stupňovým Steptronic-om. Výkon bude na cestu už podľa názvu posielaný cez všetky 4 kolesá s preferenciou zadnej nápravy.
Nezáležiac na motorizácii, nová dvojka bude tuhšia. Torzná tuhosť bude oproti predchodcovi o 12% vyššia. Výrazne širší bude aj rozchod predných a zadných kolies, čo taktiež prispieva zvyšovaniu tuhosti, okrem toho znižuje zaťaženie kolies pri rýchlom prejazde zákrut.
Vozidlá budú štandardne vybavené tlmičmi závislými od zdvihu, ktoré budú vyladené s výborným kompromisom medzi športovosťou a pohodlím. Tieto tlmiče citlivo reagujú na malé nerovnosti vozovky a kompenzujú vibrácie, aby zaručovali jazdný komfort. Pri jazde cez veľké nerovnosti sú pohyby tela vozidla riadené príslušne vyššími tlmiacimi silami.
Za príplatok si možno zaobstarať adaptívny M podvozok, v ktorom si možno zvoliť vhodnú mapu tlmičov záležiac od jazdných požiadaviek vodiča od športového po komfortný jazdný štýl.
Riadenie a aerodynamika
Okrem výborného vyváženia bude k výbornej ovládateľnosti prispievať aj špecifická konštrukcia riadenia s vysokou tuhosťou spojenia podporných ložísk na prednej náprave. Novinkou bude variabilné športové riadenie s lepšou športovosťou a precíznosťou pri dynamickej jazde, naopak ľahučkým riadením pri manévrovaní a parkovaní.
Okrem vizuálne jednoduchšieho dizajnu je zovňajšok novej „dvojky“ o vycibrenej aerodynamike vozidla, testovanej na Nürburgringu, ktorá najviac vynikne na vozidle M240i. Optimalizované je najmä prúdenie vzduchu pod autom zaisťujúce redukciu zdvihu prednej časti o 50% voči predchodcovi.
Foto: BMW