Mountune M260 pre Ford Fiesta ST a Puma ST

Malé rýchle Fordy máme radi. Môžu za to výborné jazdné vlastnosti, vyváženie podvozku, použiteľnosť v každodennom živote čí ich rýchlosť. A teraz sú ešte rýchlejšie. Do parády si ich vzal overený úpravca rýchlych Fordov, spoločnosť Mountune Performance.

Mountune si prichystal tuningový balík M260 pre modely Fiesta ST a Puma ST. Tie majú pod kapotou preplňovaný trojvalec Ecoboost  s objemom 1.5L. Sériový výkon je 200k a 290Nm pre Fiestu, kým Puma disponuje hodnotami a 200k 320Nm krútiaceho momentu. Obe vozidlá majú výhradne manuálne 6-stupňové prevodovky a náhon predných kolies.

Úpravy

V rámci už tuningového balíka je nové najmä sanie, medzichladič a modul riadiacej jednotky. Aj keď disponujú „len“ manuálnou prevodovkou, majú systém Launch Control, ktorého nastavenie bolo tiež upravené. Sériová Fiesta ST zvládne zrýchliť na stovku za 6,5s, takmer o 100kg ťažšia Puma za 6,7s. Po úprave tieto hodnoty klesnú výrazne bližšie k šiestim sekundám.

Doteraz existovali od Mountune len upravené verzie Fiesty ST, a to M225 a M235. Balík M235 je už možné dostať aj k modelu Puma ST.

Výsledným výkonom modelov s úpravou M260 je „nečakane“ 260 koní, a 365Nm krútiaceho momentu. Tieto hodnoty platia pre oba modely.

Podstatnou vecou pri tejto úprave, respektíve po nej je potreba tankovania benzínu 97RON+, respektíve RON 98 alebo 100 na Slovensku. V prípade využívania auta na daily jazdenie, a teda aj tankovanie klasického paliva s RON 95 sa odporúča zvoliť si slabšiu verziu úpravy M235.

Súrodenci

Fiesta a Puma zdieľajú väčšinu komponentov, to najmä z dôvodu, že Puma je prakticky nafúknutou Fiestou. Preto sú podobné aj komponenty podvozku. Samozrejme sú nastavením upravené s ohľadom k rozmerovým rozdielom medzi Fiestou a Pumou. Prednú nápravu tvorí zavesenie McPherson, zadná využíva vlečené ramená.

K vyššej priľnavosti pomáha aj príplatkový diferenciál Quaife s obmedzenou svornosťou spolu s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport pre Fiestu, a modelom Pilot Sport pre Pumu. Rozmery pneumatík majú rovnaké, a to 205/40R18.

K rýchlim Fordom neodmysliteľne patria aj športové sedačky Recaro. Obe autá ponúkajú tri jazdné režimy. Normal, Sport a Track.

Čo takáto úprava vyjde?

Cena balíka M260 je po prepočte z libier 786€ (£675). Pre autá, ktoré už majú niektorý z predchádzajúcich balíkov je možná úprava na M260 za 115€ (£99).

Samotná úprava pohonného agregátu prebieha prostredníctvom OBD II konektoru a aplikácie v telefóne. V prípade záujmu kúpy, ako aj ďalších doplnkov pre svoj ostrý Ford Fiesta alebo Puma ST navštívte: mountune online store (mountunestore.com)

Foto: Mountune

Related posts