Bugatti Chiron Super Sport prichádza!

Bugatti Chiron Super Sport je elegantnejšou a luxusnejšou verziou rekordného 300+.

Bugatti predstavilo svetu nový prírastok do rôznorodej rodiny modelu Chiron. Nový Chiron Super Sport spája efektívne telo s nízkym odporom vzduchu z rekordnej verzie 300+ dokopy s luxusnými prvkami tvoriacimi charakteristiku toho najlepšieho GT. Z tohto nového modelu vznikne 60 kusov. Vozidlo bude vyrábané vo francúzskej fabrike Molsheim spolu 30 kusmi Chiron Super Sport 300+ so začiatkom výroby neskôr v tomto roku.

Dynamické údaje, tak ako obvykle pri Bugatti sú mimo klasického ponímania. Zrýchlenie z 0-100 km/h za 2.4 sekundy, z 0-200 km/h za 5.8 sekundy, na 300-vke len za 12.1 sekundy. Napriek podobe s rekordným vozidlom jeho maximálna rýchlosť nebude cez 300 mph (500 km/h), aj tak by malo byť schopné jazdiť rýchlejšie ako 438 km/h.

Upravený časostroj zvaný 8.0 W16

Pre dosiahnutie týchto údajov bol upravený aj 8-litrový motor W16. Dostal novú hlavu valcov, ventilový rozvod, olejovú pumpu, nové turbodúchadlá s maximálnym tlakom 2.8 bar ako aj upravenú prevodovku so spojkou. Inžinieri navýšili rozsah otáčok o 300 ot./min. na 7100 ot./min. pre ešte lepšie priamočiare zrýchlenie. Preto je 1600 Nm teraz dostupných v rozsahu 2000 – 7000 ot./min. oproti maximu 6000 v Chirone. Maximálny výkon bol taktiež navýšený, o 100 koní na výsledných 1600 konských síl.

Nové šasi a pneu ako z vesmíru

Bugatti vyvinulo nové šasi špeciálne pre Chiron Super Sport. Nové riadenie vytvára pocit pevnejšieho spojenia s vozidlom, pretože je tuhšie, pre jeho plynulejší input. Tvrdšie pružiny pomáhajú stabilizácii vozidla pri maximálnej rýchlosti. No chýbať nesmie elektronické ovládanie adaptívnych tlmičov s niekoľkým jazdnými módmi prispôsobujúcimi sa jazdnej situácii v reálnom čase. Je možné si zvoliť režimy: EB, Handling, Autobahn a Top Speed.

Auto je obuté do zbrusu nových špeciálne vyvinutých pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 optimalizovaných pre maximálnu rýchlosť. Ponúkajú lepšiu tuhosť a plynulosť, majú zosilnené pásy a boli testované voči obrovským silám na testovacej stanici originálne určenej pre Space Shuttle. Každá pneumatika je po výrobe röntgenovaná, aby bola zbavená aj tých najmenších nepravidelností. Aj preto je táto pneumatika jedinou, ktorá dokáže dlhodobo jazdiť rýchlosťami do 500 km/h a odolávať extrémným silám, pôsobiacim na pneumatiku.

Efektívny, no nádherný dizajn

Hlavným rozoznávacím prvkom medzi Chiron Super Sport a inými modelmi Chiron je najmä jeho predĺžené telo. Navrhnuté je špecificky s účelom nájsť ideálne vyváženie medzi redukciou odporu, no udržiavaním stability vo vysokých rýchlostiach a zákrutách. Toto telo, vyrobené z uhlíkových vlákien je o 250 mm dlhšie s postupne klesajúcou línou. To predlžuje spojenie prúdenia vzduchu s vozidlom a znižuje turbulencie. Zadný difúzor vozidla s novým rozvrhnutím koncoviek výfukov je taktiež o 44 percent väčší ako predtým.

Spredu dostalo vozidlo nový nárazník so vzduchovými clonami na okrajoch, ktoré aerodynamicky spolupracujú s otvorom za predným kolesom, a tak znova znižujú výsledné turbulencie okolo predného blatníka. Okrem toho Bugatti implementovalo aj odkaz na model EB110, je ním 9 dier na vrchu predného blatníku. Tieto diery slúžia na znižovanie tlaku vytváraného zvnútra predných predných lemov kolies.

Ostatnými zmenami oproti rekordnému 300+ je dvojfarebné prevedenie karosérie, či individuálne interiérové špecifiká. Bez týchto zahrnutých vyjde nový Chiron Super Sport na 3.2 milióna EUR. Je to ďalší unikát do kolekcie v milionárskej garáži.

Foto: Bugatti

Related posts

Leave a Comment