Honda Civic e:HEV: Perfektné rodinné auto vyzerá takto

UPSHIFTER RATING: 10/10

+

šoférska aj praktická stránka vozidla

malá palivová nádrž a relatívne vyššia cenovka

Nová Honda Civic je obyčajné rodinné auto s jazdnými vlastnosťami hot-hatchu. Presne tak. Honda vývoj novej generácie Civicu zobrala skutočne vážne a vytvorila vo svojom segmente a v medziach súčasných regulácií dokonalé auto.

Všetko to začína dizajnom, ktorý je teraz jednoduchší a duchaplnejší, niekto by ho tiež nazval masovejším. Faktom však je že nový Civic je vskutku pekné auto s úsmevom vpredu, padajúcou coupé líniou strechy, kompaktným malým zadkom s prepojenými zadnými svetlami a širokým postojom, ako premiant.

Okrem širokého rozchodu kolies má nový Civic aj nekonvenčne široké pneu o rozmere 235/40 R18, čo len dokazuje, že toto auto bude v zákrutách Boží. Prirodzene vodičské sklony podotýka aj extrémne nízky posed a nestupovanie do auta, ktoré pôsobia full-on ako v hot-hatchbacku. Naviac sedadlá, síce sa nejedná o športový model majú skvelé držanie tela v oblasti stehien a chrbta takmer až po ramená.

Volant je perfektný, s tenkým vencom, naviac je aj vyhrievaný. Riadenie vozidla ním je ďalšou hot-hatch črtou vozidla, je ťažké ako v Hyundai i30N, s krátkym pomerom a až telepatickou spätnou väzbou.

Ďalšou perfektne vyladenou súčasťou auta sú brzdy. Pedál je na pevnejšej strane s dobrou spätnou väzbou a perfektným dávkovaním brzdného tlaku. Brzdy samotné sú na váhu vozidla predimenzované a zastavujú s chuťou, pričom ani pri oddanej jazde na okresnej ceste nevädnú.

Čo však na Civicu treba ceniť je podvozok a rozloženie hmotnosti vozidla. Pretože auto pri prejazde zákrut pôsobí tak sebaisto a vyvážene, že sa človek popri úsmeve skutočne čuduje, že sedí v nešportovej verzii auta.

Náklony karosérie sú len minimálne, a ani prenos hmotností 1500 kilogramov pri nasledujúcich esíčkach auto nerozhodí. Civic s vodičom vskutku komunikuje a k plnému prejavu tohto prispieva aj možnosť stlačením tlačidla vypnúť stabilizačnú kontrolu, bez potreby hľadania v displeji.

Pohonné ústrojenstvo je hybridné, čo síce neznie zrovna autíčkarsky, ale taká je doba, a na hybrid funguje vskutku brilantne. Hybridný pohon auta sa skladá z elektromotoru s výkonom 184 koní a 315 Nm a spaľovacím motorom produkujúcim 143 koní a 186 Nm.

Hybridný pohon funguje tak, aby bola batéria vždy dostatočne nabitá a je cítiť, že auto sa pohybuje primárne elektromotorom, spaľovací motor 2.0 VTEC je tu primárne na vytváranie energie a občasné pripojenie. Jazda na elektromotor však novému Civicu poskytuje skutočne dynamiku s wow-faktorom. Nie je to úplne hot-hatch, ale do sedadla tlačí až prekvapivo, to práve vďaka 315 Nm elektro NM.

Niet sa potom čudovať, že na 100 km/h vyšprintuje za 6.9 sekundy. Jediné obmedzenie elektromotorom vnímam maximálnu rýchlosť, ktorá je len 185 km/h. Na druhej strane je výhodou že aj pri takomto rýchlom cestovaní naprieč krajinou má spotrebu len 7.4 l/100km. Aj jazda pri tejto rýchlosti je pokojná a auto je úžasne stabilné.

Potom prichádza každodenný život, v ktorom však Civic znovu prekvapuje. Podvozok a vyššia torzná tuhosť síce vytvárajú tvrdšiu jazdu, nastavenie odskoku tlmičov a tuhosti pružín je podľa mňa presne trafené po hlavičké. Tvrdšie ale nie nepríjemné, ideálne daily.

Interiér nie je plastovou hračkou s displejmi, namiesto toho miestom tlačidiel, vysokej kvality zhotovenia, prostého funkčného no inšpiratívneho dizajnu a stredovým displejom s prehľadným systémom a bezkáblovým pripojením Apple CarPlay. Ovládače, ich otáčanie a klikanie pôsobia prémiovo. Skvelé je aj ovládanie radenia tlačidlami, kde spiatočku radíte ako stlačením tlačidla k sebe, čo dáva zmysel, vidno že inžienieri mysleli aj na najmenší detail.

Civic tiež ponúka kráľovské miesto pre zadných pasažierov. Dozadu si bez problémov na kolená a akurát s priestorom na hlavu sadne aj 1.9m chlap. Sú tu tiež výduchy klimatizácie, dva USB-A konektory a sklápateľná lakťová opierka.

Nový Civic tak má veľa miesta vzadu, tým však bude isto trpieť kufor! To v žiadnom prípade, pretože Civic ponúka 404 litrov v základnom usporiadaní s obrovským otváracím priestorom, pretože otvorené dvere kufra pripomínajú liftback. Naviac je tu špecifické vyklopenie sedákov, zadných sedadiel, ktoré má len Honda, a ktorým možno vytvoriť dva oddelené veľkorysé priestory.

A čerešnička na torte je spotreba. Mesto za 3.9 l/100km, okresné cesty za 3.6 l/100km jedine diaľnica bola za 6.3/100, ale to v móde Šport.

Všetko spomenuté vyššie len potvrdzuje, že Honda postavila dokonalý rodinný hatchback na každý deň, s ktorým je ale na rozdiel od jeho konkurentov radosť jazdiť.

Keď som bol v tejto recenzii len chválihodný na nový Civic treba povedať že má aj jednu chybu. Nádrž na benzín ma iba 40 litrov. A vlastne dve, tou druhou je cena, pretože testovaný Civic Sport štartuje jemne nad 31 000 € a to je dosť veľa.

Taký je však svet v ktorom žijeme, naviac svoju cenovku svojimi kvalitami dokáže odôvodniť, na rozdiel od konkurenčných vozidiel iných značiek.

Related posts