Pritom jazdil na diaľnici 140 km/h a test prebiehal v nízkych teplotách, rozpätie 3-18 stupňov.
Keď Mercedes na začiatku roku predstavil EQXX, vyhlásil že prejde na jedno nabitie batérie reálnych Tisíc kilometrov! Samozrejme, že sme o tom pochybovali, tak ako Neveriaci Tomáš v Biblii, dokým neuvidím, neuverím. Mercedes však pred nejakým časom tento test reálne uskutočnil a výsledky sú PERFEKT!
Mercedes Benz EQXX prešiel na jedno nabitie reálnych 1008 kilometrov, pričom v cieli mu stále zostalo 15% batérie a dojazd 140 kilometrov!
Auto ani jeho vodiči sa pri tom vôbec asketicky netýrali. Po diaľnici šli zvyčajných 140 km/h, mali zapnuté všetky komfortné prvky, jazdili aj v nízkych teplotách a to cez mohutné Alpy. Takže nemožno povedať, že by robili maximum pre to dostať z neho čo najviac, proste šli na výlet.
Cesta sa začala v nemeckom Sindelfingen neďaleko Stuttgartu, pokračovali cez Švajčiarske alpy, severné Taliansko do mestečka Cassis v južnom Francúzsku. Cesta im zabrala 12 hodín a 2 minúty, z toho auto sa nezastavilo 11 hodín a 32 minút.
Celý test sa konal pod dohľadom organizácie TÜV Süd.
Mercedesu sa teda podarilo prelomové, ukazáť už teraz, že elektromobily ako autá na každý deň majú budúcnosť. Stále však poukazuje na niekoľko veľmi dôležitých vecí.
Tento výsledok by nebol možný, nebyť toho, že auto má perfektnú aerodynamiku len s odporom vzduchu len 0.17 cd, čo pri veľkých SUV, ktoré sú dnes tak obľúbené nie je možné.
Ešte dôležitejšie je, že je na elektromobil veľmi ľahkým, váži len 1750 kilogramov, čo je približne ako nami testovaný Superb TDI 4×4 (1735 kilogramov).
Takže čo to znamená? Že to čo platí pri spaľovacích autách platí aj pri elektromobiloch. Keď chcete výbornú spotrebu, nevyhnutne musíte mať ľahké auto. Protiklad nákupného správania spoločnosti v uplynulých rokoch.
Akokoľvek, tento výtvor a čin Mercedesu je veľkým krokom vpred pre budúci vývoj elektromobilov.
Foto: Mercedes-Benz
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…