Nové Audi RS6 GT je absolútnym vrcholom tohto modelu. Ponúka podstatné technické vylepšenia a retro-oslavný dizajn.
Audi Nám predstavilo auto, ktoré bolo často v hľadáčiku fotografov na Nordschleife. Teraz maskovanie spadlo a privítajme teda najlepšiu verziu milovaného rodinného super-kombi, Audi RS6 GT. Model GT je zároveň aj oslavou 40 rokov Audi Sport. Z tohto dôvodu nesie polepy a dizajnové prvky inšpirované pretekárskym špeciálom IMSA z 80.tych rokov, konkrétne 90 Quattro IMSA-GTO.
Podstatnejšie však je, čo za svojich 219 355€ ponúka naviac než RS6 Performance?
Po motorickej stránke zostal výkon 4.0 TFSI V8 zachovaný, teda podobne, ako vo verzii Performance má o 30 koní / 50 Nm viac, než klasická RS6 Avant. Udávané čísla tak dosahujú 630 koní a 850 Nm. To znamená nasledovné dynamické vlastnosti. Stovka? Za 3.3s, o 0.3s rýchlejšie. Dvesto? Za 11.4s, o 0.5s rýchlejšie. Maximálna rýchlosť? 305. O zastavenie sa zase stará štandardne dodávaná keramická brzdná sústava.
Prevodovka dostala softvérovú optimalizáciu pre rýchlejšie preraďovanie stupňov, kým Diferenciál zostal nezmenený. Stále delí výkon v pomere 40:60 s možnosťou poslania až 85% výkonu na jedno koleso v prípade klzkých podmienok, teda v disciplíne, ktorá ide vozidlám Audi najlepšie.
Okrem toho Audi RS6 GT schudlo, konkrétne 15 kilogramov. Štandardne sa dodáva s klasickým nastaviteľným podvozkom s možnosťou nastavenia troch aspektov. Odskok, Kompresia a Výška. Ďalšie vylepšenie podvozku znamená tuhšie pružiny a tuhšie stabilizátory o 30/80%, vpredu/vzadu. Kto by však chcel tých -15 kilogramov vymazať, môže si samozrejme priplatiť za ťažší vzduchový podvozok. Pre ešte lepšiu priľnavosť v zákrutách má tiež RS6 GT po novom širšie pneumatiky 285/30 R22. Už z fabriky obúva Continental SportContact 7.
Audi RS6 GT bude celosvetovo vyrobené len v počte 660 kusov, z nich 60 je pre UK trh. Pre zvyšných 600 sa teda treba poponáhľať.
Audi si za RS6 GT pýta od 219 355€.